Gå til innhold

Out of Space

space

Anbefalte innlegg

Holdt på å begynne i prøve dagboken. Leste heldigvis litt først, det var ikke plassen for meg. Har fått alle min barn, og flere blir det ikke :)

Så prøver meg ut med dagbokskriving her, tror jeg fant rette stedet i alfabetet også (skal sjekke etterpå, om det ble rett)

Jeg skulle hatt treningsdagbok, trenger veldigt trening før sommeren kommer. Har det med å utsette den treningen...

Kunne hatt shopping dagbok også, men der bør jeg begrense meg litt fremover. Dumt å kjøpe mye nå, som (forhåpentligvis) ikke passer til sommeren.

Så da får dette bli min kombinerte generell og treningsdagbok.

Jeg er voksen...forsåvidt :) Har barn, vært gift i mange år (har store planer om å fortsette med det i mange år til)

For tiden lengter jeg til vår og sommer. Her har vi laange vintre, og da selvsagt kort sommer. Nå er jeg så lei vinter og snø. Vil ha sol og varme.

Da får jeg ut å trene litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter mye om og men fikk jeg til signatur, vil si link til dagboken min. Er ikke så "inne" i alt det her ennå ;)

Ble en times trim i går, må prøve å få til noe i dag også. Sluttet å røyke ved nyttår :jepp: Noe som resulterer i mye småspising, og vektøkning. Prøver å trøste meg med at det er bedre å være røykfri og noen få kilo for mye, i motsetning til en slank røyker.

Vet jo at de kilone forsvinner meget fort om jeg virkelig går inn for det, men må ha litt å trøste meg med ennå. Noen som kan fortelle meg hvor lang tid det tok fra de sluttet å røykle til lysten på røyk ble borte?

Nikotin og andre stoffer må jo være ute av kroppen for lenge siden, så er vel mest det psykiske som gjør at jeg har lyst på en røyk. Håper det blir bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helg :hoppe:

Den skal brukest til å slappe av, ha besøk, ut å gå og diverse annet.

Ett glass :vin: eller to.

Skal ha besøk i morgen, så må finne på noe god mat.

Blir lei den vanlige "helgematen" som pizza, biffsnadder, taco, grytretter, burritos, kylling m.m. Må snart sette de små grå i sving her, så jeg kan diske opp med noe annet igjen.

Det er noe jeg gjør en og annen gangen, setter fantasien i sving når jeg skal lage mat, det ender ofte med katastrofe :sukk:

Familien min er ikke botskjemt angående mat. Men alle kan ikke være like flinke i alt. Er helt sikkert noe jeg er flink i jeg også :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke :) Med jobb, trening og alt det vanlige.

Ble en vellykket helg, besøk med god mat og god drikke lørdag. Og besøk igjen i går. Andre helger ser vi ikke snurten av andre folk en oss selv. Men er godt det også. Trenger begge deler.

Vinteren sitter godt her ennå, ser ikke ut som den har tenkt å slippe taket med det første. I år har jeg bestilt en lang og varm sommer. Mye sol :) Når jeg først var i gang med bestilling av vær, la jeg inn bestilling på påskeværet også. 5-10 kuldegrader, blå himmel med sol. Da gjenstår det å se hva resultatet blir :ler:

Nå begynner det mye morsomt på tv fremover. Ungkaren 20 vs 40, paradis hotell, forandring fryder x 2 (det kunne jeg tenkt meg å vært med på, men så var det det med at det gikk begge veier...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koseligt Sisu, min første besøkende. Ihvertfall som legger igjen et spor :)

Må innrømme at jeg ikke legger igjen så mange spor etter meg i dagbøker selv. Må kanskje bli litt flinkere til det.

Selv om jeg er lei vinteren ser det ut til å bli en flott dag i dag. Blå himmel og sol i dag også. Skal gå en tur etter jobb i dag, i går var det helt fantastisk :jepp:

Om en komme seg over den berømmelige dørstokken, så er det jo så godt å være ute litt. Men, noen ganger er den dørstokken veldig vanskeligt å komme over. Er jo så mye å gjøre inne også, lese, håndarbeid, husarbeid osv.

Jeg elsker å lese, går mest i krim og "kiosklitteratur". Leser fast en del serier.

Ble skuffet over tv programmene jeg skulle se i går, En god nummer to var ikke spesiell morsom, Wipeout var heller ikke slik jeg trodde den skulle være.

Men i kveld har jeg problemer med at programmene jeg vil se kolliderer med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper jeg ikke har gjort noe "morsomt" nå. Hadde skrevet ett innlegg her i dagboken, og så plutselig var det borte :klø: Håper det ikke dukker opp i en annen tråd, hadde vært litt dumt...

Og hva hadde jeg da skrevet om? Jo, er litt hyper i dag, noe som passer bra, siden jeg egentlig har mye å gjøre. Gjenstår på slutten av dagen å se hvor mye som er gjort.

Var innom naboen i går. Hun ringde til meg. Vi bor vegg i vegg, men er nesten 14 dager siden jeg var hos henne. Kan ikke si jeg har liten tid heller, for det har jeg egentlig ikke. Det bli bare sånn. Blir bedre til våren/sommeren, da er vi ute mye, og mye mer sosiale.

Skulle ringt tannlegen, må forandre på en time jeg har. Har nok over middels tannlegeskrekk. Den delen av meg som er fornuftig (ikke store delen, men dog) har ordnet det slik at jeg er hos tannlegen 1-2 ganger i året, uansett behov. Det hjelper på. Men hos meg går det som oftest bra når jeg først har kommet inn, satt meg i stolen og begynt å snakke med tannlegen. Er tiden før som er mildt sagt forferdelig.

Jeg har verdens beste tannlege, som tar meg og min tannlegeskrekk seriøst, (jeg har vært hos tannleger med motsatt syn også, ikke morsomt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bestilt meg ny mobil, nokia 5800. Gleder meg så mye, alltid morsomt med ny mobil. Har en tre år gammel nokia fra før, husker ikke engang nummeret på modellen.

Tre år er passende alder for en mobil?

Den gamle er helt i orden da :sjenert: men hadde så lyst på den 5800.

Skulle gjøre så mye i dag, det har jeg fått til. Diverse husarbeid (klevask, legge sammen klær, stryke klær, tømme oppvaskmaskin) moppet fort over kjøkkengulv, vært på jobb, trening, laget middag.

Blir nok ikke å gjøre så mye mer i dag, må gjemme att noe til i morgen også.

Skulle snart vaske noen vinduer, når solen er fremme ser de forferdelige ut. Ikke så verst når det ikke er sol, har satset på å få besøk når det ikke er sol :fnise:

I kveld er ingen av ungene hjemme, nesten så jeg hører stillheten :overrasket: litt skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er ingen av ungene hjemme, nesten så jeg hører stillheten :overrasket: litt skummelt.

Akkurat det der er veldig deilig innimellom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligt, helg igjen :) Fikk unna så mye på jobben i går at jeg kan ta fri i dag. Då får jeg ordnet opp litt hjemme, og kan la meg synke langt ned i sofaen og bare slappe av i kveld.

Helt enig Sisu, det kan være deiligt uten unger rundt seg. Bare kjenne på stillheten, og koble helt fra.

Nå siste tiden har vi vært mye alene, ungene her er frem og tilbake. Noen flytter ut, noen flytter hjem, noen har fri/ferie og kommer hjem.

Må si jeg gledet meg til ungene skulle begynne å flytte litt på seg. Det hørest kanskje ikke så pent ut, men med flere tenåringer under samm tak, er det godt å få det litt roligere på sine eldre dager...

Jeg fikk første barn veldig tidligt, så da var det bare å fortsette :fnise:

Det resulterte i flere barn på veldig kort tid. Noe som faktisk var veldig greit. Kan ikke huske at jeg syntes det var så veldig mye "jobb" . Ungene hadde jo også mye selskap i hverandre.

Jeg har jobbet i alle år, siden ungene var 6 mnd. Synest det har gått greit også.

Nå hadde jeg ikke orket små barn og jobb. Ikke bare alderen (er ikke såå gammel) men har på en måte gjort fra meg det baby og småbarns"greiene".

Det er veldig koseligt når barna kommer hjem da, og ekstra koseligt når alle er hjemme på en gang. Noe som ikke er så veldig ofte lenger :tristbla:

Her har barna fått "beskjed" om at de bor hjemme gratis så lenge de er under utdannelse, og har behov for det. De kan alltid flytte hjem igjen, for kortere/lengere perioder om de får behov for det.

Å ha en unge i fast jobb boende gratis hjemme, er ikke aktuelt. Jeg driver ikke noe hotell her.

Noe rett må vi ha gjort,ungene kommer ofte hjem, både alene og med kjærester.

Barneoppdragelse er foresten veldig skummelt. Tror det er noe de færreste takler særligt bra å få kritikk på. Og hvem er det som egentlig kan si hva som er riktig og galt?

Barna her er riktig så veloppdragne og greie :skratte:

Har nok gjort en og annen feilen, som jeg vet jeg ville ha gjort annerledes nå i dag. Men det er slik det er.

Har aldri vært mitt "mål" å ha perfekte unger.

Nok om unger for denne gang (det hjertet er fullt av osv)

Over til mat :jepp:

Jeg er en slik person som ofte ikke vet hva jeg skal ha til middag når jeg skal begynne med den. Da er det å kikke i kjøleskap/matskap/fryser.

Nå skal jeg begynne med å skrive opp hva jeg skal ha for en uke om gangen :jepp:

Har funnet et par spennende oppskrifter her inne på mat, og kikket litt i kokebøker. Blir spennende å se hva det blir til.

Har et par krimbøker jeg skal lese i helgen, denne helgen ser ut til å bli veldig rolig og behagelig.

Så har jeg et skummelt tall jeg skimter i det fjerne. Noen sier de får en nedtur og føler seg forferdelig, andre sier at livet begynner ved 40. Så jeg må bare vente å se, hvilken kategori jeg kommer i. Tror egentlig det skal gå bra :jepp:

Ser ut til at jeg var i litt skrivemodus i dag :rodme: Ble litt...langt det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdelest helg :)

Det ble det flotte været, må få til å ut en tur i dag, tror jeg skal klare å komme over dørstokkmila.

Sluttet å røyke nyttårsaften, er fremdelest røykfri. Nesten så jeg ikke forstår det selv. Over to mnd uten røyk, jeg hadde vel egentlig ikke så stor tro på det da jeg sluttet heller.

Er nok noe i det at en må ha viljen til det, ønske å slutte selv, nytter ikke at alle andre maser om det. Håper jeg er røykfri laang tid fremover. Må være passe dum om jeg begynner at nå.

Ha en fortsatt fin helg alle der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ut i går, heldigvis. På en lang gåtur, i sol. I dag våknet jeg til snø og vind, skikkeligt drittvær. Bli ikke noen tur ut på meg i dag.

Når det var så skikkeligt innevær i dag, var det koseligt å fyre opp i ovn. Vi har peisovn (tror det er det det heter, ser flammene) er så fint å sitte å se på ilden, og høre det knitre. Vi har varmepumpe, men den gir ikke samme type varme. Ikke gir den så koselig opplevelse heller :fnise:

Fikk besøk i går kveld, et vennepar stakk innom en tur. Vi er lite flinke til å bort uten at det er avtalt på forhand. Men får en del besøk, noen ganger litt for mye. Luksusproblem kanskje. Men når en er sliten etter en lang uke, og ser frem til å krølle seg sammen i sofaen og bare slappe av. da er det ikke alltid morsomt med besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt inne i den nye uken :)

Har ikke skjedd så mye nytt i mitt liv, men er medlem i KTMF (korttidsminneforeningen)

Ute er det sol, må prøve å få gått en tur igjen i kveld, herligt å komme seg ut, følest så godt etterpå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag 13. mars er over. Skjedde ikke noe spesielt den dagen, hadde igrunn ikke ventet det heller :rolleyes:

Helgen har vært veldig rolig, sett på tv, strikket, lest og bare slappet av. Skikkelig kosehelg.

Snøen ser ut til å forsvinne, snart tør jeg håpe på at det blir vår snart. Kan komme mye snø både i mars og april her. Lyspunktet er at den snøen blir fort borte igjen.

Prøvd å forstå "nye" facebook. Ikke så vanskeligt, men i "min alder" liker jeg best det "gode gamle" som en er vant til.

"Min alder" eller "din alder" er noe jeg egentlig ikke tenkte så mye over før noen få år tilbake.

Tror det begynte hos legen en gang. "Ofte så er det kvinner på din alder" som får noe slik. "Det er helt vanlig at folk på din alder" merker det. Ogsåvidere i den dur. Min alder liksom :snurt:

Er jo snart i min beste alder jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

:vinke:

Bare innom og hilser på!

Og selv synes jeg at jeg stort sett alltid er i min beste alder :ler:

Ha en kjempefin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koseligt at du er innom å hilser på, Svanungen.

Alder er bare et tall uansett :)

Treningen min ble borte i intet...og har lagt på meg :tristbla:

Har jo så god tid til sommeren, trodde jeg. Men det går veldig fort til sommer.

Nå er det nesten så jeg har vurdert om det var verdt det, å slutte å røyke.

Må medgi at det er fristende å begynne å røyke igjen noen ganger. Etter snart 3 mnd har jeg fremdelest lyst på røyk. Nå finner jeg heller noe spisende å putte i munnen, selvsagt er det stort sett noe usunt :kjefte:

Får bare ta meg sammen her, hadde vært idiotiskt å begynt å røyke igjen nå, vet jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Prøvd å forstå "nye" facebook. Ikke så vanskeligt, men i "min alder" liker jeg best det "gode gamle" som en er vant til.

Samme her! Irriterer meg over at de endrer på det gode gamle... :roll:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Irriterer meg over at de endrer på det gode gamle... :roll:

Syns jo at det gamle er best jeg da, når det gjelder stort sett alt :ler:

Her er det full vinter enda, var mye snø i utgangspunktet, så kom det enda mer i går. Trodde jeg skimtet våren ett sted, men tok nok feil.

Hadde et langt besøk i går, passet så bra. Fikk opp humøret litt.

Har ikke så mange nære venner, men de jeg har stoler jeg så godt på. Takke meg til å ha få virkelige gode venner, i motsetning til en haug med bekjentskap en ikke kan snakke med.

Har brent meg før, med "venner". Det er ikke morsomt, å bli "sviktet"

Forskjellige venner til forskjellige "oppgaver" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt veldig mange av kodene mine, for å inn på altinn. Er veldig spent på selvangivelsen, men nå må jeg skjerpe meg. Må ha att noen koder til senere også.

I fjor fikk jeg levert selvangivelsen på altinn, før jeg hadde fått den i posten. Nå er tidligeste en får levert 23. mars, mente jeg at keg leste ett sted. Så får bare vente.

Tror jeg skal få igjen noen kroner, men så blir mannen min skyldig :(

Håper vi går i 0 tilsammen, eller pluss :jepp:

I kveld er det tv kveld, bare så dumt at ungkaren og Paradise Hotel går samtidigt. Da ser jeg på ungkaren på tv og PH på nett etterpå. FØR jeg leser på nett hva som har skjedd.

Ellers er det Hotel Cæsar, Skogheims, TV2 hjelper deg, Glamourjentene, Hell's Kitchen, Åndenes makt osv...

Mye av det går samtidigt, så må vel velge da :(

Joda, jeg har et liv utenom tv også :fnise: Men noen ganger er det bare så deilig å sige ned i sofan, og bare sitte der å se på tv uten å måtte tenke på noe spesielt. Ikke konsentrere seg om noe, annet en hvem ungkaren ikke vil ha med lenger, hvem som må ut av Paradis Hotel osv. Da blir mine problem så små...

Ha en flott dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er uken og helgen slutt, igjen.

Har vært en stille og rolig helg. Fått lest et par bøker, sett tv, spist mye god mat, og ellers gjort ingenting.

Alle ungene har stort sett vært fraværende, så stillheten har vært til å ta og føle på :ler:

Noe annet er det når alle ungene er hjemme, med kjærester. DA er det ikke mye ro i huset, men er slik det skal være. Liker både roen når vi (jeg og min mann) er alene hjemme, eller når vi har venner på besøk, eller ungene er hjemme. Alt til sin tid :)

Har ikke vært inne på altinn hele helgen, må vel vente til tirsdag, om den ikke kommer i posten i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...