Gjest Gjest_irka_* Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 For kanskje ti år siden så chatta jeg masse på en pratekanal som het mirc32 eller mirc ett eller annet. Også var logoen rød og blå og hvit tror jeg. Og jeg måtte laste ned mirc for å chatte og trykke på mirc på skjermen når jeg gikk inn andre gangen. Også måtte jeg skrive chatterom med dette tegnet foran # og chattekanalen bak. Men jeg husker ikke noe mere enn dette. Og finnes det fortsatt mirc? Og hva heter de pratekanalene? Het de ikke #norge ? eller noe annet? Jeg husker ikke. Og ett chatterom som var noe om angst og depresjon. Men jeg husker ikke hva det het for noe. Finnes det noen andre chattekanaler? Vet om sol chatt men ingen flere.
GinaT Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 mIRC er et klientprogram for å koble seg til en IRC-server, så det første du bør gjøre er å laste ned mIRC. Deretter må du finne en server å koble seg til. De populære i Norge for ti år siden var vel Undernet og EUNet. Så skal det bare være å gå inn i kanalen #norge, eventuelt andre kanaler du finner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå