Gå til innhold

Hva kan serveres sammen med ostesuffle

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Lagde ostesuffle på skolekjøkkenet engang, og synes det var nydelig da. Men har siden ikke lagd det, og smakt det ved få anledninger. Men har nå lyst til å forsøke å lage det igjen.

Spørsmålet er hva jeg kan servere sammen med ostesuffle (min samboer er ikke glad i grønnsaker)?

Skal ostesuffle serveres varm med engang den er ferdig??

Noen med gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser ostesuffle ganske ofte, og da med disse variasjonene og tilbehøret:

Selve sufleen;

Her varierer jeg- enten med baconbiter i "røra", eller 1-2 ss cognac.

Som tilbehør bruker jeg;

Baguetter med hjemmelaget hvitøkssmør, stekt champingong (krydret med hvitløk, salt og pepper), samt marinerte hvitløk/sopp/soltørket tomat

Skrevet

Nam Ostesuffle er kjempegodt :spise:

En gyllen regel er at gjestene/sambo skal vente på sufleen, ikke omvent (mao du skal servere den varm, rett ut av ovnen)

Husk å ikke åpne ovnsdøra før sufleen er ferdig, da kan den risikere å falle sammen :)

Skrevet

Slenger med et tips til hvordan få sufleen til å ikke falle sammen. "Skjær" inn e1-2 ts med potetmel i den stivpiskede eggehvitten.

Skrevet

Er ostesuflejomfru, jeg. :sjenert: Noen som har noe gode oppskrifter? :)

Skrevet

Jeg syns det er veldig godt med forskjellig spekekjøtt til :) Og druer!

Skrevet (endret)

Denne oppskriften er en god basis. For variasjoner se det første svaret mitt:-)

PS: Anbefaler at du ikke river osten, men kutter den i terninger- for å dermed få "klumper" med bare ost- namme nam.

Jeg pleier å kutte all ost i terninger- med unntak av litt revet til å strø på toppen.

For enda en variasjon tilsetter jeg "osterøra" litt ridderost.

Endret av Reveal
Skrevet

Husker ikke hvilken oppskrift jeg har brukt, men jeg har hatt litt sennep (fransk, Dijon, men andre typer går sikkert like bra) i for god smak :)

Skrevet
Denne oppskriften er en god basis. For variasjoner se det første svaret mitt:-)

PS: Anbefaler at du ikke river osten, men kutter den i terninger- for å dermed få "klumper" med bare ost- namme nam.

Jeg pleier å kutte all ost i terninger- med unntak av litt revet til å strø på toppen.

For enda en variasjon tilsetter jeg "osterøra" litt ridderost.

Takker! :tommelsmil:

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Takker for svar:)!

Det blir nok ostesuffle på meg og samboeren i morgen:)!

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Jeg ha vokst opp med ostesufflè som en av favorittene på kose-mat.

Når jeg lager det nå serverer jeg med loff eller lyst stenovnsbrød og en salat (ruccula, rødløk, tomat med litt oliven/balsamico over). Drikk en god rødvin til :klemmer:

PS! Husk å lage nok - jeg syns ofte porsjonene er litt små i oppskriftene :P Jo, mer smakli ost, jo mer smakli sufflè. Serveres straks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...