Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Hvordan kan jeg passordbeskytte enten enkeltfilene eller hele mappen jeg har med dagboksnotater? De er i Word-format.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Du kan bruke passordlåsing i Word (enkelt og lite sikkert) Du kan putte alle filene i en passordbeskyttet .zip- eller .rar-fil med WinZip/WinRAR (enkelt, fremdeles lite sikkert) Du kan bruke et krypteringsprogram som TrueCrypt. Da har du muligheten til å legge filene på en virtuell disk som ligger i en egen fil, som er kryptert og beskyttet med et (fortrinnsvis langt og komplisert) passord. (ikke fullt så enkelt, men veldig sikkert...med mindre du oppbevarer passord/krypteringsnøkkel lett tilgjengelig for andre)
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Du kan bruke passordlåsing i Word (enkelt og lite sikkert) Du kan putte alle filene i en passordbeskyttet .zip- eller .rar-fil med WinZip/WinRAR (enkelt, fremdeles lite sikkert) Du kan bruke et krypteringsprogram som TrueCrypt. Da har du muligheten til å legge filene på en virtuell disk som ligger i en egen fil, som er kryptert og beskyttet med et (fortrinnsvis langt og komplisert) passord. (ikke fullt så enkelt, men veldig sikkert...med mindre du oppbevarer passord/krypteringsnøkkel lett tilgjengelig for andre) Takk! Hvordan passordlåser jeg i word?
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Takk! Hvordan passordlåser jeg i word? Gå til filmenyen og velg Lagre som. I vinduet der du velger hvor du skal lagre osv er det en liten pulldown-meny som heter Verktøy øverst til høyre, på denne velger du Sikkerhetsinnstillinger. Så skriver du bare inn passordet du vil bruke i feltet Passord for åpning, og så OK. Mulig noen av menyvalgene har litt andre navn enn jeg har nevnt, de er fritt oversatt til norsk fra engelsk Word.
Gjest Nedfall Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Du kan bruke passordlåsing i Word (enkelt og lite sikkert) Du kan putte alle filene i en passordbeskyttet .zip- eller .rar-fil med WinZip/WinRAR (enkelt, fremdeles lite sikkert) Du kan bruke et krypteringsprogram som TrueCrypt. Da har du muligheten til å legge filene på en virtuell disk som ligger i en egen fil, som er kryptert og beskyttet med et (fortrinnsvis langt og komplisert) passord. (ikke fullt så enkelt, men veldig sikkert...med mindre du oppbevarer passord/krypteringsnøkkel lett tilgjengelig for andre) Hvorfor ikke bruke Microsoft sin egen kryptering?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Hvorfor ikke bruke Microsoft sin egen kryptering? Flere grunner til at jeg ville nølt med å anbefale EFS, men i denne sammenheng er det mest fordi det forutsetter at hun ikke har XP Home ed, Vista Basic eller Vista Home Premium, som er de OSene de fleste Windows-brukere har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå