Gjest MissTaco :) Skrevet 24. februar 2009 #1 Del Skrevet 24. februar 2009 Hello TacoLovers! Dette vriker sikkert rart for noen, men jeg trenger litt hjelp til innkjøp hehe Skal ha middagsgjester på fredag, og tenkte på taco... Har faktisk ikke laget det så ofte, men skal nok greie det. MEN, hvor mye skal jeg beregne til 8 stk? 4 pakker kjøttdeig? Vil det lønne seg å kjøpe et par tacokit istedet for og kjøpe alt hver for seg? Er så utrolig dårlig på og planlegge slikt som dette hihi Hvilken salat er best eller kan jeg bruke posesalat? uansett...Tusen takk for hjelp på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 24. februar 2009 #2 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg hadde kjøpt inn følgende: - tre pakker kjøttdeig - tre poser tacokrydder til kjøttdeigen (evt sløyf disse posene og bruk to glass medium chunky salsa fra santa maria i stedet, jeg synes det er bedre) - to glass salsa eller tacosaus til å ha ved siden av (lurt å ha en mild og en hot) - en familiepakning med tortillalefser (12 stk) - en pakke skjell (12 stk) - en pakke tacotubs (genialt) - to-tre bokser lettrømme (jeg spiser nesten en alene ) - to poser revet ost - en tre-pack med mais - to isberg-salat hoder (nei, sånn posesalat duger ikke) - to agurker - to-tre paprika - tomater Så kan man alltids føye til: guacamole, cheddar cheese dip, bønner, purre, sopp, jalapeños, rødløk, ananas osv osv... Folk bruker så mangt til taco. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
epsilon Skrevet 25. februar 2009 #3 Del Skrevet 25. februar 2009 Hello TacoLovers! Dette vriker sikkert rart for noen, men jeg trenger litt hjelp til innkjøp hehe Skal ha middagsgjester på fredag, og tenkte på taco... Har faktisk ikke laget det så ofte, men skal nok greie det. MEN, hvor mye skal jeg beregne til 8 stk? 4 pakker kjøttdeig? Vil det lønne seg å kjøpe et par tacokit istedet for og kjøpe alt hver for seg? Er så utrolig dårlig på og planlegge slikt som dette hihi Hvilken salat er best eller kan jeg bruke posesalat? uansett...Tusen takk for hjelp på forhånd! Så morsomt med Taco! Taco er nesten alltid en god idé! Unntatt på styremøter, men ellers! Taco er ganske digg synes jeg. Taco og pizza. Nesten all mat er god. Iallefall mye fransk og orientalsk og ukjent mat kan være god. Men det slår ikke taco. Eller pizza. Pizza er nok bedre enn taco, men kanskje ikke allikevel? Taco-pizza? Nuvel... til saken: Hvis dere er barske med tilbehøret og sper på med bønner og avokado og... chilinøtter eller whatever så blir det schpaa nok med 200g kjøtt per person. En god vert sørger likevel for at gryta fortsatt er full når gjestene ruller vekk fra bordet , så ingen grunn til beskjedenhet! Husk at taco lett kan varmes opp, eller nytes kald! Taco er nesten alltid en god idé! Det viktigste er at alt kan brukes i taco. Så lenge det får plass i lefsa. Og når jeg tenker meg om så får jo nesten aldri taco plass i lefsa så det er nok en dum regel. Lefser er allikevel best. Taco-skjell er en fallitt-erklæring. Godt allikevel da, for den litt grisete. Tacokit er nok billigst, men da får du med taco-skjell som du ikke bruker og en trøstesløs unnskyldning av en tacosaus. Igrunn sitter du igjen med en dyr pose taco-krydder. Spar penger på å kjøp et schwært spann med ekte salsa i stedet. Velger du HOT PICANTE DIABLO så går den heller aldri ut på dato. Stikker du på en innvandrer-sjappe eller hva det politisk korrekte navnet er så finner du mye stas. Der har de også lefser store som tinntallerkener! Jeg lover - taco blir aldri det samme igjen! Taco! Fy søren, taco er så bra. Hva gjelder salat og alt annet her i verden så er det stort sett dårligere jo mer ferdiglaga det er. Hvis du ikke dyrker salat sjøl, noe jeg småfrekt antar utifra spørsmålet ditt, kan du gå inn på coop og spør etter et "standard, vanlig, normalt a4 helt ordinært salathode" og ta til takke med det du får. Iallefall hvis det er grønt og det grønne ikke er mugg. Når det er sagt funker posesalat utmerket, men er ikke sånt dyrt? Til kuttinga kan jeg på det varmeste anbefale 'alligator' fra Claes Ohlsson. Den gjør finhakking til en lek og taco-måltidet lager seg selv! Nam nå fikk jeg lyst på taco! Men klokka er halv to og jeg har allerede spist to middager i dag. Allikevel, taco er nesten alltid en god idé. Var det nok eller? Så flink du er som lager taco-festival! Lykke til. Kan jeg komme på reste-festivalen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MissTaco :) Skrevet 26. februar 2009 #4 Del Skrevet 26. februar 2009 Tusen hjertelig takk for supre svar og tips!! Nå gleeder jeg meg til helg og tacovorspiel!!:D Og Epsilon, selvfølgelig kan du komme innom på restefestivalen! Ha en nydelig helg!:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #5 Del Skrevet 27. februar 2009 Noen av de salatposene har jo flere ulike grønne salattyper, noe som definitivt er litt mer spennende enn isbergsalat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #6 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg leste ikke det ene lange innlegget, men var jeg deg ville jeg virkelig kjøpt mer enn 2 glass tacosaus til 8 personer, det er absolutt ikke nok!! Jeg og kjæresten min spiser et glass alene. Ikke alle bruker like mye, men plutselig ender du opp med gjester som bruker masse og du sitter der med alt for lite. Kjøpt hvertfall tre glass (en mild, to hotte), gjerne fire glass spør du meg.... Dessuten burde du absolutt ha rå løk kuttet i små terninger til taco! Taco er ikke det samme uten løk, alle jeg kjenner bruker det! Hjemmelaget guacemole er også godt til, hvis du vil gjøre det litt mer avansert (avokado, rømme, fersk chili, sitron og hvitløk - kjørt til en jevn mos) Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt: Tacoskjell og lefser (Skjell smaker best, lefser mest praktisk. Tubs er smart!!) Kjøttdeig (gjerne karbonadedeig) Old el paso tacokrydder (santa maria er ikke like godt) Flere glass tacosaus Ost (best hvis du kjøper et stykke norvegia og river selv) Agurk Tomat Mais Løk Evt: Jalapenos (skikkelig godt til!) Hjemmelaget guacemole (ferdiglagd er ikke godt!) Tortillachips Stekt sopp Lykke til, nå fikk jeg lyst på taco! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #7 Del Skrevet 27. februar 2009 Glemte salat, du burde absolutt ha salat! Isberg er bedre enn posene, salatene i ferdigposene er så slappe Hvis du vil gjøre det mer spennende kjøp helle flere sorter fersk salat og bland selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå