Gå til innhold

Hvilke drinker vil dere anbefale?

Anbefalte innlegg

Gjest KristinK
Skrevet

Hei hei.

Jeg sitter og prøver å lage en aldri så liten liste over et utvalg drinker vi kan servere i bryllupet vårt. Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig, men det er jo kjekt å ha et lite utvalg. Foreløpig sitter vi med San Fransisco, Tom Collins, Fjellbekk og kanskje Pina Colada. Har dere noen tips til enkle og gode drinker?

Har kikket på linkene med bartips som har kommet opp, men denne gangen er jeg ute etter konkrete drinktips.

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vil i tillegg anbefale GinTonic, den er god og veldig enkel å lage.

icon_wink.gif Nuffe

Skrevet

Vodka og juice pleier å være populært.

Ellers synes jeg det kan være greit å kunne servere irish coffe også.

Regner med at dere har cognac, whiskey og likør i tillegg, det er jo ganske standard og alltid populært.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis dere skal ordne baren selv ville jeg holdt det enklest mulig.

Gin

Vodka

Whisky

til dette kan dere kjøpe tonic, russian water, soda og juice og vips! har dere et utvalg drinker som alle like og som er lette å mikse.

og vin, øl, cognac og likør (feks Baileys)i tillegg så er jo baren mer enn komplett.

Skrevet

Hei !

Sitter her med en liten oversikt hva vi har tenkt å ha som meny i baren :

* Blue Lagoon

* Fjellbekk

* Horses Neck

* Pina Colada

* Snowball

* Tom Collins

* San Fransico

* Gin og Tonic

* Cuba Libre

* Whiskey on the rocks

* Screwdriver

+ noen fler jeg ikke husker navnet på !

Og vi skal ha dette utvalget i brennevin :

Vodka

Gin

Whiskey

Cognac

Diverse likører

+ at vi skal ha dette som blandevann:

Isvann

Mineralvann

Tonicwater

Selters

Ingefærøl

og selvfølgelig masse isbiter.

Håper dette var til hjelp for deg icon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Klem fra PLudre12

Gjest KristinK
Skrevet

Kjempeflott jenter, men jeg tar selvsagt gjerne i mot fler forslag.12

Skrevet

Du sier ikke noe om dere har bar med alt det innebærer av hjelpemidler, vask osv. Det er nemlig essensielt hvis dere skal lage Pina Colada. Den skal shakes, kokossmaken fra malibuen setter seg i målebegeret og man er avhengig av en vask lett tilgjengelig for å skylle shaker og målebeger etter hver gang.

Tom Collins kan være vanskelig å få god, så den ville jeg styrt unna.

Gjest sexysadie
Skrevet

Screaming Orgasm er en drink som de bruker å gjøre lykke!Den er knallgod og enkel å få til!

Gjest KristinK
Skrevet

Vi har desverre ikke noen ordentlige barredskaper tilgjengelig, så derfor er det greit om vi kan ha litt enkle drinker. Vi har kjøpt inn noen sånne ferdig-mix-flasker, og selvom mange kanskje synes at disse ikke er noe gode, har jeg noen egenkomponerte blandinger som er knallgode. Vi kan jo blande litt sånt på forhånd også.12

Skrevet

Siden dere ikke har tilgang på vask, burde dere velge helt enkle drinker av typen "rett i koppen". Drinker som ikke krever bruk av shaker, blender, røreglass, osv.

Hvis dere heller ikke har tilgang på ismaskin, bør dere også styre unna knust is.

Det som uansett lønner seg er å kjøpe noen målebeger og en pose helletuter. Dette for å unngå oversjenking og sløsing med spriten. I tillegg til at det er lettere å beregne forholdet sprit/likør i de forskjellige drinkene. Det koster litt, men man trenger ikke å kjøpe de dyreste. Desuten kan de vaskes i oppvaskmaskin og brukes senere.

Hvis du går inn på http://www.barmiljo.no har de en nettbutikk, og på http://www.webtender.com finner du alt du trenger å vite om drinker og drinkmixing.

Skrevet

Hei igjen !!

Ser at Screaming Orgasm blir nevnt her, men uten oppskrift, tenkte jeg skulle legge den ved !

Her er den :

Fyll en coctailshaker 1/3 full med is:

2 cl vodka

2 cl amaretto

2 cl baileys

2 cl Tia Maria eller Kahlua

Rist godt og tøm alt over i et passe stort glass !

Voila !!

PLudre icon_biggrin.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

Server Titanic!

2cl Blå curacao

4cl vodka

fyll opp med sprite, og ha oppi isbiter og seigmenn!

En liten morsom variant.

PS! i vårt bryllup hadde vi mye vodka og lite gin. Vår erfaring ble at det skulle vært motsatt.

Skrevet

Tuuuuuuuusen takk for linken til Barmiljø, Tiger! Ante ikke at det fantes en så fantastisk bra nettbutikk icon_smile.gif Men du vet ikke tilfeldigvis om noen som selger billigere isknusere? Synes det er litt rått med nesten 600,- for en manuell isknuser av plast liksom..12

Skrevet

Lignende isknusere vet jeg man får kjøpt til en billigere penge, men jeg vet ikke riktig hvor eller hva de koster. Sjekk butikker som selger kjøkkenutstyr, glass ol.

Det ligger også en bar-butikk i Kirkeveien i Oslo (ikke langt fra Norsk Sengetøylager) og en nederst i Bygdøy Allè http://www.altombar.no

For billigere måleglass kan man høre med Arcus.

Bor du ikke i Oslo, kan du høre med den lokale puben/baren hvor de kjøper sine varer.

Skrevet

Bor ikke i Oslo, men det kan sikkert vente til jeg skal en tur, for det skjer ganske ofte.

Fant noen fine oppskrifter på "Alt om Bar", men kanskje du kan være så snill å fortelle meg hva Advocaat er?12

Gjest Anonymous
Skrevet

Det blir kanskje litt dyrt, men veldig enkelt.

Vodka + battery

(Tror prisen på energidrikker er mye mer overkommelig i Sverige.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Herregud for så mye styr.

Har jobbet i bar selv(ved siden av studier),og i mitt bryllupp blir det enkelt og greitt slik(for jeg VET hva det går mest av):

* VODKA (mest)

* GIN

* CIDER (pære/eple)

* ØL

* BLANDEVANN:

- Tonic Water

- Bitter Lemon

- Juice

- Sprite

- Battery

- Kjøp sourmix hermetikkboks,tror en får kjøpt det på polet.Dette skal blandes med vann.Er gjort på ca.10 SEKUNDER. En boks holder til et par liter tror jeg med sourmix.Dette kan blandes i en bøtte,og tas på en flaske et eller annet.Dette er MYE billigere enn å kjøpe disse små,dårlige ferdige mix-drinkene.Og en veldig god ferdigblanding.

Grenadine(det som gjør drinken rød får en kjøpt på vanlig butikker tror jeg.En bruker ikke så mye av dette,Bare noen dråper i hver drink)

San Fransisco: Vodka,juice,sourmix,grenadine

Gin Tonic : Gin,Tonic Water

Gin Bitter : Gin,Bitter Lemon

ellers;

Vodka + Juice

Vodka + Battery (VELDIG populært)

Vodka + Sprite

Mer trenger en faktisk ikke.

Det går 4 cl.Brennevin i en drink.

Og en flaske er 0.7 liter.

Det blir ca. 2 drinker pr.desiliter.

Dvs.ca.15 drinker pr.0.7 liters flaske.

(gikk litt fort dette,men tror det stemmer???)

Cognac og likør har vi KUN til kaffien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...