Gå til innhold

Steder verdt å besøke på vei fra Drammen til Larvik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hytte i Stavern, og bor i Lier. Siden jeg opprinnelig kommer fra en annen landsdel er jeg ikke så kjent her. Spesielt ikke i byene og stedene vi kjører forbi når vi kjører til hytta (Horten, Sandefjor, Tønsberg...osv)

Jeg ønsker meg tips til ting å se/oppleve langs E18 ned til Larvik. Gjerne barnevennlige tips :) Har barn på 3 og 7 år.

Tenkte å gjøre dette til sommeren, så sommertips er veldig velkommen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi stoppet i Åsgårdstrand i sommer. Kjempekoselig lite sted- hvor vi (om vi ikke hadde vært der en mandag) kunne besøkt huset til Edvard Munch. (Vi var utenfor og tok de obligatoriske "stille seg opp ved huset"bildene- men som sagt- vi kom en mandag- da har de stengt.

(Vi= meg og barn 7 år)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Noen flere tips?

Skrevet

Om du kjører av E18 ved Sande - mot Eidsfoss, ligger det en koselig veikro (Gamle Eidsfoss Kri) ved vannet Eikern. Her kan ungene bade, og man kan få seg et deilig måltid, en is eller en kakebit. Gamle, koselige byggninger 1700-tallet. =)

Ellers er Åsgårstrand veldig fint og ja. Brygga i Tønsberg går det jo også an å kjøre innom.

Gjest Gjest
Skrevet

En tur på Slottfjellet i Tønsberg er koselig. Ellers så er det det jo koselig å bare ta en tur i byene, de er jo ikke så store så det tar ikke så lang tid, de har jo brygge og båter og det liker iallefall mine barn. Ta en ny by hver gang så får du litt forandring. Det er jo flere fine strender langs denne veien også. Ta av mot Horten og kjør "kystveien" mot Tønsberg f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...