glaciera Skrevet 4. juli 2003 #1 Skrevet 4. juli 2003 Når skal annonseringen av bryllupet stå? Har hørt at man bør ha to, en i uka i forveien og en på selve dagen. Hvis man bare skal ha én, når bør den stå? Torsdagen før, kanskje? Vi skal annonsere både i lokalavisa og i Aftenposten.
Tusenfryd Skrevet 4. juli 2003 #2 Skrevet 4. juli 2003 I Aftenposten er det vanlig å ha det torsdag og lørdag (den dagen bryllupet er) - men det varierer etter sesong, hvor mange de skal ha plass til og sånn, men du bør snakke med dem en måned før. Vår klarte de å tulle vekk så den bare kom fredag (!) - vi slapp å betale da, men den eller de hundrelappene oppi alle de tusenlappene var ikke verdens greie. Men at annonsen ikke sto da den skulle, var dumt.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2003 #3 Skrevet 4. juli 2003 Vi annonserte kun på bryllupsdagen, og fikk høre senere at vi burde også hatt en litt tidligere (ca 1 uker), slik at folk kunne få til tid til å ordne en liten hilsen. (Naboer, gamle kjente osv)
Kaktus Skrevet 4. juli 2003 #4 Skrevet 4. juli 2003 Vi hadde bare en annonse - og den sto på tirsdagen før bryllupet. Var ikke vanlig i lokalavisene våre å ha noen annonse på selve bryllupsdagen.
Augustbrud02 Skrevet 4. juli 2003 #5 Skrevet 4. juli 2003 Vi hadde annonse i 2 aviser dagen før bryllupet, det var avisa på hjemstedet mitt (og der vi bor) + avisa på hjemstedet hans. Hvorfor skal man forresten annonsere bryllupet sitt 2 ganger i samme avis? Bare litt nysgjerrig, for det har jeg aldri hørt om... Her finner du forresten en tråd om noe av det samme: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=37874 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=14943
K. Skrevet 4. juli 2003 #6 Skrevet 4. juli 2003 Vi annonserer bryllupet vårt i lokalavisa der vi gifter oss, og her vi bor, begge en gang. Det holder synes jeg. Vår annonse står tirsdag i den ene og onsdag i den andre. K.
Imax Skrevet 4. juli 2003 #7 Skrevet 4. juli 2003 Er det virkelig slik at det må ordnes EN MÅNED FØR? Det syntes jeg hørtes drøyt ut.... I Aftenposten er det helt vanlig å ha tidlig i uken og så også på lørdagen. Det skal nok vi.
silja Skrevet 4. juli 2003 #8 Skrevet 4. juli 2003 vi annonserer i lokalavisene (=3) samt Vårt Land. Dette gjør vi onsdagen i forveien og selve dagen. Tror det holder å sende inn annonsene to dager før og da før kl 1200 -iallefall der vi skal ordne, men dette kan jo variere... av tidligere erfaring har jeg sett at lokalaviser trenger kortere varsel. Ellers er det veldig vanslig å annonsere to dager samme uke, samme avis, samme bryllup - Augusbrud02. Iallefall her hos oss. Og folk flest synes det er greit, er nemlig ikke alle som får det med seg førstegangen, eller så har det kastet avisen og lurer på tidspunkt ol -dersom de skal levere gaver ev kikke... Men -man gjør jo som man vil.... Forøvrig betaler vi ingenting for dette.
Gjest Tex Skrevet 4. juli 2003 #9 Skrevet 4. juli 2003 Har ikke tenkt dette så nøye igjennom ennå, men jeg regner med at det blir et par tre lokal-aviser på selve dagen og Aftenposten tirsdagen pluss selve dagen......
Nikki Skrevet 4. juli 2003 #10 Skrevet 4. juli 2003 Jeg tok en telefon til Aftenposten for å høre hvor lang tid i forveien de trengte å få annonsen. Og svaret jeg fikk var: Får de beskjed innen kl 11 dagen før annonsen skal settes inn i avisen så går det bra. Håper det hjalp litt.
Gjest sisselp Skrevet 17. juli 2003 #11 Skrevet 17. juli 2003 Vi annonserte både i Aftenposten og lokalavisen (vi giftet oss på mitt hjemsted, men vi bodde ikke og bor ikke der) ca. 1 uke før bryllupet. Venner og bekjente man ikke har sett på en stund og som heller ikke er invitert vil nok sette pris på få vite at man skal gifte seg. For oss ble det dessuten lyst i kirken søndag to uker før bryllupet, både på min manns hjemsted og mitt. Svært gammeldags, altså, men dette også for at folk skal få vite at vi giftet oss. Slike ting hadde vel mer betydning i riktig gamle dager enn det har nå, men avisannonsering er greit for at alle som ønsker det skal få vite at man gifter seg.
Gjest Anonymous Skrevet 17. juli 2003 #12 Skrevet 17. juli 2003 Hvorfor annonserer man bryllupet i avisen?????
frosken Skrevet 17. juli 2003 #13 Skrevet 17. juli 2003 Så alle ser at du gifter deg! Selv synes jeg det er moro å følge med på bryllupsannonsene i lokalavisa. Plutselig er det en gammel skolevenninne jeg ikke har hatt så mye kontakt med som skal gifte seg. Da er det jo litt hyggelig å komme under vielsen hvis jeg har anledning - eller kanskje jeg sender en liten hilsen eller en gave.
Grooo Skrevet 19. juli 2003 #14 Skrevet 19. juli 2003 Vi skal ha annonnse i tre lokalaviser og Vårt Land, alle sammen tirsdagen før bryllupet. I de avisene jeg leser har jeg aldri sett noen som har hatt annonse to dager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå