Gå til innhold

Chess - mobil

LaToya

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har byttet til Chess og fikk en mail i går om at jeg skal bytte sim kort 14/7 kl 03:00 !!!!!! Betyr det at jeg må stå opp kl 03 og bytte sim kort natt til neste mandag ?

Hva gjorde dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Du overlever vel at du er uten mobildekning til du står opp? Jeg fikk også en slik beskjed, men pga en feil hos Chess, endte jeg opp med å gå nesten tre dager uten dekning, stakkars meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart jeg overlever uten dekning om natta, :lol: men jeg var redd for at noe kunne gå feil om jeg putter i kortet senre. Men om det går greit at jeg putter i Chess sitt simkort om morgningen så gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Du kan butte om kvelden ja, eller nest morgen, du går noen timer uten dekning, men det er jo bare når du sover, så du klarer deg vel.

Dekninga hos chess kommer fra telenor. Telenor har hatt noen problemer med en server som gjorde at enkelte nye chess-kunder ikke fikk ny dekning, for å si det slik. Det er irriterende, men, skal være ordna.

Jeg skal bytte kort 7. juni klokka 0300, sambo 0300 i dag. Jeg tipper at tidspunktet har noe med at telenor oppdaterer systemene sine på det tidspunktet? Når vi sto opp i dag hadde sambo dekning på det gamle kortet, ikke på det nye. Det viste seg å være fordi denne serveren var nede, så de måtte gjøre det manuelt, og manuelle porteringer skjer ikke midt på natta... Men, nå funker det.

Og på mandag skal altså jeg bytte. Ja... gleder meg til 70% lavere telefonregning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å gå over til Chess-ab. Hører det er billig og bra :)

Men må man bytte nummer med simkortet (orker virkelig ikke å bytte IGJEN!)?

Er dere fornøyd ellers da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man må bytte sim-kort, men det er jammen meg verd det! Er så langt strålende fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å gå over til Chess-ab. Hører det er billig og bra :)

Men må man bytte nummer med simkortet (orker virkelig ikke å bytte IGJEN!)?

Er dere fornøyd ellers da?

Kan man ikke beholde sitt gamle nummer da? Mener man kan betale litt for å få ta med nummeret til den nye leverandøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Man må bytte sim-kort, men ikke nummer. Du betaler ikke noe spesielt for det, du bare opplyser at du vil beholde nummeret. Da tar det litt lengre tid enn om du får nytt nummer (fordi ditt forrige abbonement skal avsluttes)

Vel, jeg skulle bytte sim-kort, men beholde nummer, 7. juli. *enda har jeg netcom. Det er IKKE Chess sin feil, men de fikk problemer med netcom da de skulle overføre meg. Derfor har jeg fått ny dato 21. juli.

Og regning fra netcom der de vil ha abbonementsavgift frem til 1.10. Ja..... sææærlig. Nei, jeg skal ikke betale mer til dem enn jeg må, for tenk! Har sendt en mail om det, og venter på svar. Sambo fikk også krav om abbonementsavgift for neste måned, fra telenor, enda han hadde bytta. Vær obs på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har byttet til Chess og byttet sim kort i natt. Og alt funker !!

Beholdt det gamle nummret mitt og måtte legg inn alle telf. nr på nytt. Og alle medl ( bortsett fra bildemeld ) ble fjernet når jeg byttet.

Har kun brukt Chess i dag, men alt funker bra så langt :)

" Gleder" meg til å få regninga og se hvor mye billigere det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg byttet til Chess for et halvt år siden kanskje, og de to første regningene ble jeg positivt overasket over- BILLIG!! Men så.... nå har jeg dyrere regninger enn noen gang, ikke billigt i det hele tatt hvis man ringer en del!! Fy og fy, jeg skal bytte det vekk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ehh, hvilket Chess-abbonnement har du da? Det for små-brukere som meg, eller det for storforbrukere? Tross alt kommer Chess ut som billigst for alle "standardbrukere", så det overrasker meg at det kan være spesielt ugusnitg, gitt at du har rett abbonnement da selvsagt...

Men putt inn forbruket ditt på www.telepriser.no så får du vite hva som er billigst for deg. Det kan jo være noe annet, men det overrasker meg om du sparer mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har abbonnementet for små brukere- som jeg fikk vite at jeg skulle ha gjennom post og teletilsynet... både kjæresten min og jeg er ikke veldig fornøyde, skal bytte det vekk igjen begge to!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også byttet til Chess og er kjempefornøyd. Flere og flere av vennene mine bytter også.

*nei til stjelenor*

Hvis du ringer ganske mye, lønner det seg å bytte til Business- eller King-abonnementet, da får du lavere ringepris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har abbonnementet for små brukere- som jeg fikk vite at jeg skulle ha gjennom post og teletilsynet... både kjæresten min og jeg er ikke veldig fornøyde, skal bytte det vekk igjen begge to!! :-?

Av ren nysgjerrighet...hva er det dere har tenkt å bytte til som dere mener er billigere? Dersom Chess kom ut på post og teletilsynet som det billigste for dere, så er det jo ikke akkurat så mye å velge i ;)

Men om forbruket ditt har endra seg veldgi siden du skaffa deg abbonementet så kan du jo ikke klandre hverken Chess eller post og tele fordi du ikke har det abbonementet som er billigst for deg. Da må du rett og slett ut og gjøre en ny undersøkelse. Men å finne noen som er billigere enn Chess tror jeg du skal slite ganske mye med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Det er mulig at Chess connect (småbruker abb) ikke er rett for deg lengre, men det er ikke Chess sin feil, dersom du ringer mye, så trenger du et annet abbonnement antakelig.

Du må nå bare lete, men finner du noe billigere enn det chess-abbonementet som passer best for ditt forbruk, da har du et spesielt ringemønster....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Har sjekket igjen og igjen... jeg får at jeg skal ha det samme abo. som jeg har... men jeg syntes ikke det er spseielt billig med 1,65 i min!!!??

Nei, da bytter jeg heller til telenor eller sense igjen... (0,89 pr min på telenor ihvertfall...) Dessuten syntes jeg teleneor er litt mer oversiktelig, og er "litt" mer tilgjengelige enn chess...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket igjen og igjen... jeg får at jeg skal ha det samme abo. som jeg har... men jeg syntes ikke det er spseielt billig med 1,65 i min!!!??  

Nei, da bytter jeg heller til telenor eller sense igjen... (0,89 pr min på telenor ihvertfall...) Dessuten syntes jeg teleneor er litt mer oversiktelig, og er "litt" mer tilgjengelige enn chess...

Billigere ringepriser betyr dyrere abonnement - og hvis du ikke ringer mye, lønner det seg ikke. Men 1,65 per min. betaler du bare 9 kroner i abonnementsavgift. For å få 0,98 per min. med Telenor, må du ut med 149 i månedsavgift. Det kan du ringe mye for...

Hva du mener med at Chess ikke er tilgjengelig, skjønner jeg ikke. Hvis du mener på kundestøtte osv. tenker jeg tilbake på telefonkøene til Telenor med gru... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat det jeg tenkte også kaktus, at jeg nemmlig kan ringe ganske mue for de 140 kr i mnd. men når jeg da får dyrere telefon regninger enn jeg pleide å gjøre hos telenor, kan jeg ikke se at det lønner seg lenger... Og jeg ringer mindre nå enn enn jeg gjorde.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...