Gå til innhold

Foreldre klager på enarmet programleder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Hadde aldri klaget på noe slikt. Barn har godt av å se at alle ikke er like.

Skrevet
Foreldre klager på enarmet programleder .

Hadde dere som foreldre reagert eller klagd på at en programleder bare hadde 1 arm ?

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2584347.ece

Nei!!!

Det at programledere kan ha et handicap, på lik linje med alle andre, er med på å vise barna våre at mennesker ikke er like, men at de er like mye verdt!

Hvordan skal våre barn lære toleranse og at alle er like mye verdt, dersom personer med handicap av en eller annen type, ikke skulle kunne "vises frem" på TV?? Hva signaliserer det??

Om en programleder er dyktig eller ikke, har da ingenting med armene å gjøre...

Skrevet

Det er ikke rart det fortsatt vokser opp unger som er proppfulle av fordommer...

Barn spør, av nysgjerrighet. Svarer man ærlig så barna får svar på det de lurer på er de ferdige med saken.

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg ikke klagd på noe slikt, det gjør ikke noe at barn blir vant til at folk er forskjellige, og barn godtar alt så lenge foreldrene er komfortable med det. Dustete briter!

Skrevet

Det hadde jeg bare synes var positivt. Hvilken bedre anledning har man til å forklare et barn at ikke alle er like, hva et handicap er, osv., men at alle er like mye verdt for det? "skremmer barna"? Da sørger man for å snakke med barnet om dette, ikke forvise programlederen fra TV så gullungen ikke får traumer! Enkelte mennesker er bare helt tette i nøtta :omg:

Skrevet

Hva all verden. Er det noe å klage på også nå? Hva er de er redde for?

Hva blir det neste?

Skrevet
I Storbritannia har nemlig flere foreldre klager på at barna får mareritt av å se den enarmede barne-tv-tanten. Andre er misfornøyd med at de må forklare barna altfor tidlig hva funksjonshemning er.

Er ikke rart folk får mareritt når foreldre ikke kan forklare dem saker og ting.

Skrevet

Nei, herregud. Hvorfor skulle man det?

Skrevet

Så klart ikke man klager på slikt! Det er kun positivt at man har ulike mennesker som gode rollemodeller på tv.

Det er ikke rart det fortsatt vokser opp unger som er proppfulle av fordommer...

Barn spør, av nysgjerrighet. Svarer man ærlig så barna får svar på det de lurer på er de ferdige med saken.

Helt enig.

Denne saken er veldig :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har nå hatt en programleder for Newton som hadde et handicap; kan ikke huske at vi hadde noen slik debatt om han. Godt vi nordmenn er bedre på det området iallefall. Vi er forskjellige, og det er supert at barna opplever det. :)

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn- heldigvis!

Gjest Bolledeig
Skrevet

Nok en bit av min tro på menneskeheten er borte :sjokkert:

Stakkars foreldre som må bruke av sin dyrebare tid for å forklare hva en funksjonshemming er, og ikke dette stakkars barnet kan vokse opp i den vidunderlige tro om at alle er like :dåne:

Jeg hadde forøvrig mareritt om Flode da jeg var liten, men foreldrene mine gikk ikke inn for å forby flodhester på barne-tv likevel.

Skrevet

Hadde dere som foreldre reagert eller klagd på at en programleder bare hadde 1 arm ?

Jeg tror ikke det er det at barna har godt av å se at folk er ulike, men jeg tror foreldre har godt av å se at folk er ulike.

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Mange er litt saere her i Storbritannia ... :roll: Man maa for all del ikke fornaerme noen, det er fali det! Jeg faar helt fnatt noen ganger! :kjefte: Hver gang jeg leser en avis for eksempel.

Endret av Mea Culpa
Gjest Gjest
Skrevet

Slike folk er jo ikke gode. De skal skjerme barna,men det er deres egen holding til annerledesfolk som kommer frem.

Stakkars unger som skal skjermes mot en vanlig virkelighet.

Skrevet

Jeg ville ikke klaget på dette nei. Det er foreldrene sin oppgave å forklare hvorfor hun bare har én arm, på en måte som er tilpasset alderen til barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...