Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. februar 2009 #61 Skrevet 27. februar 2009 jeg er 40 mannen min 50, han er ikke gammel gris, vi er som ny forelsket selv etter mange år sammen
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #62 Skrevet 27. februar 2009 Men jeg synes det var drastisk å si at uønsket oppmerksomhet kan gjøre store skader på ofrene? Høres ut som litt mer enn vanlig sjekking, om du spør meg... Slik uønsket oppmerksomhet, selv uten noen form for fysisk kroppskontakt, kan bl.a. gi invalidiserende angst for å oppsøke steder der kvinnen risikerer å komme ut for liknende situasjoner. Du har selvfølgelig rett i at all uønsket kontakt er forkastelig, men jeg mener at sannsynligheten for at oppmerksomheten er uønsket, og risikoen for skade er langt større når det kommer fra en gammel gris enn om det kommer fra en jevnaldrende mann.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #63 Skrevet 27. februar 2009 jeg er 40 mannen min 50, han er ikke gammel gris, vi er som ny forelsket selv etter mange år sammen Bra at ikke alle menn over 50 er gamle griser.
mysan Skrevet 27. februar 2009 #64 Skrevet 27. februar 2009 Slik uønsket oppmerksomhet, selv uten noen form for fysisk kroppskontakt, kan bl.a. gi invalidiserende angst for å oppsøke steder der kvinnen risikerer å komme ut for liknende situasjoner. Du har selvfølgelig rett i at all uønsket kontakt er forkastelig, men jeg mener at sannsynligheten for at oppmerksomheten er uønsket, og risikoen for skade er langt større når det kommer fra en gammel gris enn om det kommer fra en jevnaldrende mann. Hvis man er så sart og skrøpelig at man tar skade av å bli sjekket opp av eldre (10+ år eldre enn en selv) menn, så bør man kanskje rett og slett holde seg hjemme, av hensyn til helsa..
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #65 Skrevet 27. februar 2009 Er ikke bare gamle menn som er ekle griser. Husker f.eks at veninna til vertsmorra mi (60 år) dreiv å klådde på meg når jeg var 17-18..Ba hun om å stoppe, og etter det så slutta hun heldigvis da:)
Rosalie Skrevet 27. februar 2009 #66 Skrevet 27. februar 2009 Noen er gamle og noen er griser, noen er gamle griser og noen er unge griser. Veldig bra svar, Haris!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #67 Skrevet 28. februar 2009 Gamle griser er de nå ikke. Eller jo, det kommer jo selvsagt litt an på oppførselen da. Men jeg er ingen gammel gris om jeg skulle være sammen med ei på 18-30 når jeg 50. Synes ikke 50 er så gammelt i dag heller. Jeg er helt uenig. Selv er jeg 31, og hadde en gamling på 50 prøvd å sjekke meg opp hadde jeg garantert definert han som en gammel gris. Æsj, finn dere noen på deres egen alder!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #68 Skrevet 28. februar 2009 Det var da voldsomt så nyanserte vi var her da?!? Hva med eldre damer som er sammen med yngre menn, er de morsfigurer og utnyttere de og? ikke vær dum,. pingting, nå trekke rdu fram sjeldenhetene. Dette skjer svært mye sjeldnere enn eldre menn som vil pule unge damer.
Pingting Skrevet 28. februar 2009 #69 Skrevet 28. februar 2009 ikke vær dum,. pingting, nå trekke rdu fram sjeldenhetene. Dette skjer svært mye sjeldnere enn eldre menn som vil pule unge damer. Ikke kall meg dum. Jeg har jobbet på utested, og jeg kan fortelle deg at det skjer oftere enn du tror. Uansett ser jeg ikke hva det har med saken å gjøre? Det var heller ikke snakk om regelrett sjekking da jeg skrev den kommentaren, men forhold. Litt forskjell på en desperat fyr/dame på byen, og to voksne personer som er glade i hverandre.
Gjest Langsyne Skrevet 28. februar 2009 #70 Skrevet 28. februar 2009 (endret) Igår på en pub med en kamerat som gikk for å kjøpe seg en pils: Jeg satt og ventet litt med kroppen min vendt mot baren, da jeg fikk øye på at en glisende og lur pitteliten dame i 60årene stilte seg vedsiden av kameraten min og kløp han på rumpa, slik at høye fyren hoppet og skvatt til. Så at dette kom helt uvendtet på han, og alt som skjedde videre var at de ble stående å titte på hverandre som et spørsmålstegn i noen sekk. Han så ned, hun så opp. Og jeg måtte le godt av det hele, for jeg synes det hele så morsomt ut fra utsiden! Men grunnen til at han ble så ekstra forskrekket, var fordi hun vistnok jobbet i nabobutikken som han jobber i, og han syntes ikke det var noe særlig snasent. Jeg syntes det lignet på en situasjon hvor en liten tøff mus og en stor redd elefant oppdager hverandre. Endret 28. februar 2009 av Langsyne
Gjest virvelvind Skrevet 28. februar 2009 #71 Skrevet 28. februar 2009 (endret) Hvis eldre menn sjekker meg opp tar jeg det som et komplimang, slik jeg ville gjort hvis en på min egen alder gjorde det. Etter mine erfaringer er menn som er 40+ langt mer høflige og tar lettere et nei for et nei enn guttene i 20 årene. Flinkere til å flørte og holde en samtale gående er de også. Men ja, jeg har vært borti noen ekle griser, men det har vært både unge og litt eldre. Jeg holder meg fortsatt til de på min egen alder da, har verken lyst på et forhold eller sex med noen som er i 40-50 årene. Men jeg er da vennlig uansett hvor gamle de er. EDIT: Når jeg tenker over det, når jeg sier "min egen alder" tenker jeg opp til omtrent 30 år. Er 19 selv, så jeg tåler visst en del aldersforskjell likevell Endret 28. februar 2009 av virvelvind
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #72 Skrevet 28. februar 2009 Ikke kall meg dum. Jeg har jobbet på utested, og jeg kan fortelle deg at det skjer oftere enn du tror. du skal ikke fortelle meg noen ting som helst, din unge servitrise... Det er sinnssykt tåpelig å påstå at det finnes like mange forhold av typen eldre kvinne/ung mann som eldre mann/ung kvinne. Jeg VET at du tar feil, og forbeholder meg retten til å si at dine påstander er sykt dumme...Forhold deg til saken
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #73 Skrevet 28. februar 2009 Jeg syntes det lignet på en situasjon hvor en liten tøff mus og en stor redd elefant oppdager hverandre.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 28. februar 2009 #74 Skrevet 28. februar 2009 Jeg liker ikke folk som oppfører seg ekkelt, uansett alder og kjønn. Punktum. Med ekkelt snakker jeg om - å ikke ta et "nei" eller "ikke interessert" som et avslag og forsvinne - klåing og hender opp alle steder Dette har jeg da opplevd fra menn i alle aldere. Jeg synes ikke det er spesielt festlig å bli sjekket opp av gutter som kunne vært min sønn og som ikke kan forstå at en gammel røy som meg ikke er super smigret og nærmest faller som en flue av ren sjarmerthet. Jeg synes heller ikke det er noe spesielt festlig at enkelte menn har som eneste sjekketriks å legge hender langt opp på låret til den de snakker med uten forvarsel. Da spiller det faktisk ingen rolle om de er 20, 40 eller 60, dog må jeg si at de helst har vært jevnaldrene eller litt yngre enn meg de som har gjort dette. Så griser, det har lite med alder å gjøre, men mer med oppførsel og "sjekketeknikk" på byen å gjøre. Og lite med om noen faller for en person som er +10/-10 år enn seg selv.
Pingting Skrevet 28. februar 2009 #75 Skrevet 28. februar 2009 du skal ikke fortelle meg noen ting som helst, din unge servitrise... Det er sinnssykt tåpelig å påstå at det finnes like mange forhold av typen eldre kvinne/ung mann som eldre mann/ung kvinne. Jeg VET at du tar feil, og forbeholder meg retten til å si at dine påstander er sykt dumme...Forhold deg til saken Slapp av litt da? Det er ikke noe vits i å gå rett i forsvarsposisjon bare fordi jeg mener noe annet enn deg, basert på de erfaringene jeg har. Liten oppsummering: - Hersketeknikker som "din unge servitrise" får kanskje deg til å føle deg ovenpå, men for min del gjør de bare at jeg ikke klarer å ta noe av det du sier seriøst. - Du må gjerne kalle påstandene mine dumme, men ikke meg. Stor forskjell. - Om du leser innlegget mitt en gang til, vil du se at jeg ikke har påstått ett eneste sted at det er like vanlig at eldre damer sjekker yngre menn. Det jeg derimot sa var at det er vanligere enn man tror. Jeg fikk intrykk av innlegget ditt at du mente det omtrent ikke skjer. Jeg tror det er vanligere at mannen er eldst både når det gjelder sjekking og (særlig) i forhold. - Jeg holder meg til saken. Poenget mitt var at man ikke kan generalisere slik at det kun er eldre menn som er ute etter å utnytte noen yngre, eller at alle eldre menn er det.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 28. februar 2009 #76 Skrevet 28. februar 2009 Nå er jeg 25 og synes 18 år gamle jenter er deilige. Tipper jeg kommer til å synes de er deilige når jeg er 85 også. Og så lenge begge er myndige er det vel greit? Jeg synes litt synd på "de gamle grisene", for de har jo vært unge som meg en gang de også. Og det betyr at jeg kanskje får det samme problemet en gang. Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.
Mona-Lisa Skrevet 28. februar 2009 #77 Skrevet 28. februar 2009 Eneste grunn til at jeg hadde sett på en som tilfedlig sjekket meg opp et sted, som en gris ville ha vært hvis han mener "damer på hans alder er EKKLE og RYNKETE" Jammen, kjære deg , hva er du da? Selv er jeg tennåring og har opplevd å bli "sjekket opp" av folk i 40 årene og ja, det er ekkelt- For meg så er man en "gris" hvis man er ute etter bare å pule jenta også kaste henne ut døra....Hvis de er gamle så er det vel "gamel gris" da.. Sier at ikke at "gris" er verdens værste ord heller akkurat da men..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå