Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Voksne skal kunne sitte i sofaen - både ny og gammel- med kaffen sin uten å måtte være redd for å få kaffe over både seg og sofaen!!

Kaffe-selskap der ungene får lov å velte seg mellom voksne og kaffekoppene er en uting,mener nå jeg. Og jeg pleier å si fra, på en grei måte.

(Ellers får jeg stadig høre av enkelte unger:"Jamen, dette får vi lov til av mamma/pappa".- Da svarer jeg at "men dere får ikke lov av MEG- for det er mitt hus/min bil" e.l..)

Og ja:-jeg har barn selv....... :blunke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar ikke to øre for å snakke til unger som er på besøk hos meg - helt uanvhengig om foreldrene er der. I mitt hus er det mine regler som gjelder!

Suz - streng :-?

Skrevet

Jeg har mine regler i mitt hus og kjefter på unger uansett hvem det er sine.Mitt barn får aldri hoppe i verken min eller andres sofa og jeg tillater ikke noen unger å gjøre det hos meg.Behandler jesters barn slik jeg behandler min.

Det er også noe som heter folkeskikk for de foreldrene som tillater barna sine å gjøre det de vill hos andre.

Skrevet

Hei SuperNova, jeg skjønner deg så utrolig godt.

Det jeg gjør da sånt skjer hjemme i mitt hus er at jeg snakker til barnet, og det selvom foreldrene hører på. For selvom han får lov til og gjøre noe hjemme, er det ikke sånn hos meg.

Jeg har selv en sønn på 2,5 år og jeg vet hvordan jeg vil ha det hjemme hos meg. Blir galt og la barn på besøk gjøre noe i mitt hjem som ikke sønnen min får lov til.

Skrevet

Hei SuperNova, jeg skjønner deg så utrolig godt.

Det jeg gjør da sånt skjer hjemme i mitt hus er at jeg snakker til barnet, og det selvom foreldrene hører på. For selvom han får lov til og gjøre noe hjemme, er det ikke sånn hos meg.

Jeg har selv en sønn på 2,5 år og jeg vet hvordan jeg vil ha det hjemme hos meg. Blir galt og la barn på besøk gjøre noe i mitt hjem som ikke sønnen min får lov til.

Gjest Scarlet
Skrevet

Du skulle bare ha sagt i fra. Hjemme hos deg er det dine regler som gjelder. Hadde aldri latt barnet mitt hoppe i sofaen til de vi evt. skulle på besøk til, da hadde jeg blitt litt flau jeg tror jeg... Sånne ting ser jeg på som litt frekt. Et lite barn vet jo som regel ikke forskjellen på rett og galt, så det er det foreldrene som skal lære bort. Det å hoppe i sofaen til de man er på besøk til burde være obligatorisk å lære barna sine at man ikke skal gjøre. Det får man heller gjøre i sin egen sofa hvis man føler et sterkt behov for det..

Skrevet

Selv om det ikke alltid er så lett, er vel beste løsningen at den som bor i huset selv sier fra om hva som er lov og ikke?

Har for eksempel opplevd at foreldre har bedt barna sine la være/være forsiktige/ikke røre det og det hjemme hos meg, selv om det hadde vært helt greit for meg at barna lekte med det av hjertens lyst.

Kanskje burde det i sofa-situasjonen din vært klart for alle at oppførselen var uakseptabel, men kanskje foreldre ikke alltid vet hva som er akseptabelt hos andre og derfor ikke legger merke til hva barna gjør, eller eventuelt gir dem alt for mange, unødvendige restriksjoner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...