LaToya Skrevet 4. juli 2003 #1 Skrevet 4. juli 2003 Hei ! De siste mnd har jeg hatt problem med ADSL Telenor. Når jeg skrur på PC så får jeg en boks som sier at ADSL er koblet til og om jeg skal sjekke mailen så får jeg beskjed at Pop3 ( eller noe ) finnes ikke/problemer med å knytte til. Men om jeg først klikker meg på Internett og så mailen så får jeg sjekket mailen og sent mail. Er slitsom å alltid måtte på Internett først. Jeg har sjekket hundrevis av ganger at jeg har riktig servere liggende inne på mailen. Er det noe feil med oppkoblingen mot selve mailen ? Men det skulle jo ikke være forskjell på mail og internett ? Flere med telenor som har slike problemer ? Og hva skal jeg gjøre ?
Gjest Lea Skrevet 4. juli 2003 #2 Skrevet 4. juli 2003 Da er det ikke oppkoblingen mot internett du har problemer med, men mailprogrammet ditt. Jeg hadde det samme problemet i Outlook, men gikk over til Outlook Express og har ingen problemer. Har du riktig informasjon i mailprogrammet da? Hos meg står det: pop.online.no og smtp.online.no (inngående (POP3) og utgående (SMTP)
LaToya Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2003 Hei Lea. Jeg har også Outlook Ekspress og har hatt det hele tiden. Før hadde jeg ikke noen problemer så jeg aner ikke hva som har skjedd. men om jeg eks er på MSN og skal sjekke mailen min så blir jeg koblet av MSN og må legge ned Internett og starte den på nytt og så logge med på MSN igjen. Ganske tungvindt. Og når jeg skal sende mail så hender det at jeg må inn og ut av Internett for å få sent mail. Jeg har også pop.online.no og smtp Når jeg skal gå mailen så kommer koblingsboksen og alt ser riktig ut der. Og når jeg så skal på internett så kobler den seg opp på nytt. Er ikke det litt rart ? Skulle jo bare koble meg på 1 gang og at det gjaldt for internett og mailen ?
Gjest Lea Skrevet 4. juli 2003 #4 Skrevet 4. juli 2003 Jeg er ikke helt sikker, men det høres ut som om du har en litt "rar" oppkobling. Jeg har også ADSL og er tilkoblet hele tiden. Har aldri hatt dette problemet. Har du prøvd å gå inn på Telenors sider og lese litt? Jeg har funnet masse svar der faktisk. Om du trenger hjelp utover dette, så gå inn på chatten til telenor. Der får man fort og greit hjelp!
LaToya Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2003 Jeg fikk det til :D :D :D Det viste seg når jeg tittet litt mer på Outlook at det var krysset av for logg av etter mottak og sending. Men når jeg fjernet det krysset så funket det. Herlig. ( har nemlig opplevd en gang før at etter jeg har oppdatert maskinen -s skjer det noe rart med mailen. Forje gang slettet den alle vedlegg ) Hiiii er så glad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå