Minnie Skrevet 4. juli 2003 #1 Skrevet 4. juli 2003 Jeg hadde en spontanabort for 7 uker siden og har fortsatt ikke fått tilbake mensen..... Etter spontanaborten fikk jeg beskjed av legen at vi burde vente et par måneder før vi prøvde igjen. Nå har vi egentlig aldri 'prøvd' så veldig, men dersom jeg skulle bli gravid så er det bare hyggelig. Så vi prøvde ikke akkurat nå heller, men det ble bare sånn.... Kan det være at jeg har blitt gravid igjen med en gang???? Tok en graviditetstest (Clearblue) for en uke siden og den var positiv. Dvs. det skal jo egentlig bli et tydelig plusstegn, men jeg fikk et svakt plusstegn. Streken rett opp var imidlertid veeeldig tydelig, det var streken på tvers som var utydelig. Den rett opp kom med en gang og før streken som indikerer at testen er vellykket...... MinniE
Octavia Skrevet 4. juli 2003 #2 Skrevet 4. juli 2003 Hadde en SA og ble gravid igjen rett etter. Det med å vente har nok kanskje mer med psyken å gjøre enn det rent kroppslige. Hormonene er jo i kjempekok, og det er faktisk lettere å bli gravid med en gang.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2003 #3 Skrevet 4. juli 2003 Når du blir gravid begynner morkaka å danne et hormon som heter HCG. Det er dette hormonet som gir utslag på en graviditetstest. Etter en SA bruker kroppen en god stund på å kvitte seg med dette hormonet og en kan teste positivt lenge etterpå. Anhengig også litt på hvor langt du har kommet. Men det er jo også fullt mulig å bli gravid med en gang etterpå, men det må jo en eggløsning til for at befruktning kan skje. Men hvis du har en sterk strek for at du er gravid, så kan du være det. Vent ei uke og ta en ny du. Sterk strek kan tyde på at at du har mye HCG i kroppen og svak strek tyder på at du har lite HCG. Hvis streken blir svakere neste gang, så vet jeg ikke, men hvis den forblir like sterk eller sterkere vil jeg anta at du er gravid igjen, og ønsker deg da Gratulerer.
Minnie Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2003 Tusen takk! :D Legen testet også HCG et par dager etter at SA(blødningene) begynte og så en ny måling uken etter for å se at det hadde sunket endel. Jeg tok også da graviditetstest før og etter (riktignok et annet merke enn denne gangen) og da var det så vidt det ble to blå streker andre gangen, mens det var veldig tydelig første gangen. :D Kanskje det virkelig er noe på gang allikevel da! Var bare 6 uker på vei første gangen, så vi hadde liksom ikke rukket å skjønne det ennå. Siden vi ikke hadde tenkt til å sette igang ennå, så er det bare hyggelig om det skjer noe. Men nå er jeg jo bekymret for at det kanskje blir komplikasjoner dersom jeg er blitt gravid igjen uten mensen imellom..... Får vel vente et par uker til før jeg tar en ny test og evt. går til legen..... MinniE
Minnie Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2003 Ups! Det kom visst to ganger det. Var ikke tålmodig nok til å vente på at det skulle oppdatere seg...... MinniE
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2003 #6 Skrevet 4. juli 2003 Var bare 6 uker på vei første gangen, så vi hadde liksom ikke rukket å skjønne det ennå. Da skulle en tro at HCG`n hadde forsvunnet fra kroppen etter 7 uker fra da, så en skulle jo tro at du er gravid hvis du måler positivt nå ja. Nå skal jeg ikke gi falske forhåpninger, men hvis det er slik at du er gravid.... Gratulerer så mye!!
Minnie Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2003 Tusen takk!! Har nok ikke de helt store forventningene ennå, men blir jo mer gira for hver dag som går uten blødninger MinniE
Minnie Skrevet 7. juli 2003 Forfatter #9 Skrevet 7. juli 2003 I will Helgen har godt og mensen er fortsatt ikke kommet. Sliter med kvalme så nå tror jeg kanskje jeg skal sjekke med legen om HCG-nivået ikke hadde gått ned som forventet allikevel forrige gang...... MinniE
Minnie Skrevet 7. juli 2003 Forfatter #11 Skrevet 7. juli 2003 Pratet med legen nå, og nivået var veldig lavt sist, så alt skulle være greit med den. Har fått ny time imorgen, så nå øker spenningen..... Dersom det virkelig er noe der inne så blir det vel vanskelig å fastsette termin siden jeg ikke har mensen, men det er jo så lang vei frem at det ikke er noe å tenke på ennå MinniE
Minnie Skrevet 8. juli 2003 Forfatter #12 Skrevet 8. juli 2003 Det går an! Var hos legen og graviditetstesten var positiv :D Det var også garantert at det ble borte forrige gang, så dette er en ny liten spire. Får vel vente til jeg får bekreftet blodprøven før vi tar helt av. MinniE
MarianneE Skrevet 8. juli 2003 #13 Skrevet 8. juli 2003 Wow........men frem til blodprøven er fremlagt så nøyer jeg meg med et lite "wow" Viser blodprøven også dette, da blir jeg så glad på dine vegne! Men, er litt tilbakeholden frem til det....... :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2003 #14 Skrevet 8. juli 2003 Jeg er også litt der at kan dette være mulig da? Blir spennende å se resultatet fra blodprøven, men enda så er det veldig tidlig da, så ting kan skje denne gangen også. Satser på at alt går bra! :D MinniE
@lfa Skrevet 9. juli 2003 #15 Skrevet 9. juli 2003 Det går fint an å bli gravid like etter en spontanabort, ja... Jeg ble gravid igjen måneden etter jeg mistet (sånn ca 4 - 5 uker etter, husker ikke helt). Lykke til!
Minnie Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #16 Skrevet 11. juli 2003 Ja, da har jeg fått svar på blodprøven også, og ifølge legen var jeg skikkelig gravid nå :D HCG var på 66000, mot 42 forrige gang og helt nede på 2 etter spontanaborten. Fikk beskjed om å leve som vanlig og bare glede meg! Skal til kontroll om 2 uker Litt vanskelig å vite når jeg hadde eggløsning, men dersom vi tok utgangspunkt i første dag i SA'n så var jeg 7 1/2 uke på veg..... Spennende!! Lurer på om vi skal fortelle det til nærmeste familie i helgen, for vi skal på en stor fest neste helg og da blir det jo bare spekulasjoner allikevel når jeg ikke drikker alkohol MinniE
MarianneE Skrevet 11. juli 2003 #17 Skrevet 11. juli 2003 Så morro!!! Gratulerer så mye! Så koselig......en liten engel på vei!
Minnie Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #18 Skrevet 11. juli 2003 Ja, ikke sant?! Tusen takk forresten! Må innrømme at jeg ikke har skjønt det helt liksom, men det kan hende at vi hadde alle første-tankene forrige gang, så det er derfor vi er roligere nå.... Men spennende er det ihvertfall!! MinniE
Marianne Skrevet 11. juli 2003 #19 Skrevet 11. juli 2003 Og der kom det endelige beviset ja Gratulerer så masse med en liten spire.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå