tigerpus1 Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Luna fikk 5 kattunger i går den siste kom litt før 12 i natt. Jeg har også en kastrert hankatt. hvordan går det når jeg åpner døren og lar han komme inn til de ? noen som har erfaring med det ? Jeg har stengt de inne på et rom sånn at de får fred og ro... men er mye der inne da..
Gjest Glør Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Med tamkatter går det stort sett greit, men samtidig har noen hannkatter en ting på å drepe kattunger som ikke er sine, så jeg har holdt dem isolert i starten. Moren pleier også å være svært beskyttende ovenfor ungene de første ukene, og dersom hun stresser blir ungene mer utrygge, i tillegg til at moren ofte begynner å flytte ungene rundt. I en vill katteflokk introduserer moren ungene for resten av flokken når de er rundt tre uker, så jeg pleier å følge dette. Jeg har dem på ett eget rom frem til da, og åpner døra til resten av huset ved ca tre uker, og lar kattemoren styre derfra.
Gjest virvelvind Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Vi gjorde ingen stor greie ut av det og jg ser nå at det kanskje var feil =/ Men det gikk helt fint. Hannkatten vår (som forøvrig er litt nevrotisk av seg og kastrert) var egentlig bare redd de små nurkene, tror ikke han likte dem helt eller sjønte hva som foregikk. Han brukte å gå bort å snuse forsiktig på dem når de sov, men når de var våkne holdt han seg langt unna. Da de ble eldre å ville leke med ham bare gikk han vekk, uansett hvor plagsomme de ble så jeg ham aldri vese eller slå etter dem, i motsetning til moren deres
tigerpus1 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2009 Hei takk for svar. jeg har holdt han på armen og latt han se men da bare freser han så følger nok rådet med å holde de avskilt til de ihvertfall har fått øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå