Gå til innhold

Beste kakao i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har noen formening om hvor den beste kakaoen i Oslo finnes?

Tenker på sånn type hjemmelaget med ekte sjokoladesmak (ikke pulversmak) som man finner på feks franske kafeer:)

:kaffekopp:

Endret av miss~Audrey
Gjest Gjest_Anéa_*
Skrevet

Jeg har nesten ikke lyst til å avsløre dette godstedet, men... OK. Fra en kakaoholiker til en annen:

Bristol/bibliotekbaren, vis a vis Det Norske Teatret.

NO CONTEST!

Her bruker man helmelk og smelter varm sjokolade oppi. Kakaoen blir servert i en liten kanne, og man får en liten skål krem (med raspet sjokolade på toppen!) på siden. Det verste er at det koster ikke særlig mer en steamet-melk-og-sjokolade-saus-hælvete man får alle andre steder.

Og som bonus: omgivelsene. Aaaaaah, Bristol....

Andre anstendige kakaosteder:

Frognerseteren

Stockfleths

Grand

(og sikkert flere, men jeg har sluttet å prøve ut kjeder og tilfeldige caféer, fordi det meste av det som kalles kakao/varm sjokolade smaker rææææl og er skammelig overpriset)

Skrevet
Jeg har nesten ikke lyst til å avsløre dette godstedet, men... OK. Fra en kakaoholiker til en annen:

Bristol/bibliotekbaren, vis a vis Det Norske Teatret.

NO CONTEST!

Her bruker man helmelk og smelter varm sjokolade oppi. Kakaoen blir servert i en liten kanne, og man får en liten skål krem (med raspet sjokolade på toppen!) på siden. Det verste er at det koster ikke særlig mer en steamet-melk-og-sjokolade-saus-hælvete man får alle andre steder.

Og som bonus: omgivelsene. Aaaaaah, Bristol....

Andre anstendige kakaosteder:

Frognerseteren

Stockfleths

Grand

(og sikkert flere, men jeg har sluttet å prøve ut kjeder og tilfeldige caféer, fordi det meste av det som kalles kakao/varm sjokolade smaker rææææl og er skammelig overpriset)

Åh, dette hørtes lovende ut! Takk:)

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Jeg skammer meg....

Glemte å nevne fantastiske "Chocolatier Sebastien Bruno" på Frogner, nær Solli plass. Her prater vi ordentlige saker, og om du insisterer lager han også varm sjokolade med soya (istedenfor melk) til deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...