Gjest Gjest.. Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Hei! Jeg har vært i et forhold i snart to år nå. Jeg har lenge følt meg innestengt og at jeg ikke har tid for meg selv, eller gjøre ting med andre venner. For en tid tilbake tok jeg opp dette og det så ut til å bli bedre, men ikke lenge etter ble alt glemt. Han ble igjen kontrolerende og kunne ikke slippe meg ut av syne. Jeg har snakket litt med en venninne om dette, for hun har sett hvordan jeg har det og irriterer seg over at hun nesten aldri ser meg lenger. For ikke lenge siden ble jeg invitert med på byen av venninen min, og etter mye diskutering fikk jeg lov til å dra siden kjæresten hadde vært ute for noen helger siden. Han hadde dratt uten å si noe om det til meg mens jeg var på jobb. Normalt ville jeg ikke brydd meg om det, men da synes jeg at jeg også skal få lov. Så skjedde det.. Jeg var fryktelig fortvilet og veldig sint på meg selv fordi jeg fant meg i alt. Etter litt for mye å drikke ble jeg dratt med ut på dansegulvet av en som hadde prøvd å få kontakt hele kvelden, men som hadde mislyktes. Å danse synes jeg gikk helt, det er jo helt uskyldig etter min mening. Så kom venninnen min bort, hvisket til meg at det som skjer her blir her. Etter en stund ble jeg med fyren til et roligere sted for å snakke litt, bli litt bedre kjent. Og vi kysset. Jeg hadde ingen dårlig samvittighet, for et års tid siden fant jeg ut at kjæresten hadde vært til sengs med en annen, men jeg konfronterte han ikke om at jeg visste det. Jeg var fortsatt nyforelsket og var sikker på at det ikke ville skje igjen. Men så kom den dårlige samvittigheten, og fyren jeg møtte hadde fått tak i nummeret mitt og ville gjerne treffe meg igjen. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Forholdet til meg og kjæresten utviklet seg for fort, og vi fikk egentlig ikke tid til å bli ordentlig kjent med hverandre. Han ønsker seg barn og alt som følger med. Jeg mener vi ikke er klare for et slikt ansvar og jeg er altfor ung. Jeg er ikke engang ferdig med utdannelsen min! Jeg vet at dette er noe jeg må tenke nøye over selv, og ta en avgjørelse om jeg vil fortsette forholdet, fortelle han om det som skjedde eller ikke. Men jeg håper å kunne få noen råd fra dere her inne. HT
nima Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Når en kjæreste begynner å bli kontrollerende og ikke vil at du skal dra ut alene, burde det gå opp en varsellampe. Kanskje det er et tegn at du ikke fikk dårlig samvittighet for at du kysset den fyren? Det høres ikke helt ut som du trives i forholdet. Det viktigste i et forhold er tillit og kommunikasjon og utifra det du har skrevet høres det ut som dere mangler dette. Jeg syns du skal ta en alvorsprat med kjæresten din og finne ut om dere vil fortsette forholdet. Endret 24. februar 2009 av nima
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå