Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer da på om det er mulig å fjerne muligheten til å se tidligere inntastede adresser i adresselinja (når man trykker piltast ned)

Har opera :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurer da på om det er mulig å fjerne muligheten til å se tidligere inntastede adresser i adresselinja (når man trykker piltast ned)

Har opera :)

På opera kan du gå på : verktøy ->innstillinger ->avansert-fanen i ruten som dukker opp -> velg historikk på høyre side..... og velg at den skal huske 0 adresser på det øverste valget...

Skrevet

Det hjalp nok ikke det nei.. Vil fortsatt at forslag skal dukke opp når man begynner å skrive de første bokstavene, men ikke at man kan trykke piltast ned og få opp alle man tidligere har skrevet inn..

Skrevet
Det hjalp nok ikke det nei.. Vil fortsatt at forslag skal dukke opp når man begynner å skrive de første bokstavene, men ikke at man kan trykke piltast ned og få opp alle man tidligere har skrevet inn..

Har du forsøkt å trykke ned og så delete? Det fungerer på explorer og firefox i alle fall :)

Skrevet

Funker ikke i opera..

Vet jo hvordan jeg kan få sletta det, men vil ikke måtte slette det hele tida..

Skrevet
Bruke cclean?

Kan sikkert fungere for å slette, men som forrige innlegg jeg skrev så vil jeg fjerne dette slik at jeg slipper å drive og slette hele tida

Skrevet (endret)

Har ikke funnet noe særlig ut av det, men jeg sletter historikken og "søppelbøtta" oppe til høyre (de siste fanene du har besøkt og så lukket) jevnlig. Tror tingene i adresselinja pleier å forsvinne da, men da må man jo slette ganske ofte, ja.

NÅ skjønte jeg hva du mente. Tok litt tid. Jeg vet ikke hvordan man kan fikse det, nei. Sorry.

Endret av Wind
Skrevet
Kan sikkert fungere for å slette, men som forrige innlegg jeg skrev så vil jeg fjerne dette slik at jeg slipper å drive og slette hele tida

Aha, jeg gløttet bort mens jeg egentlig holdt på med noe annet, så jeg leste at du ikke ville fjerne permanent. Sorry.

Jeg tok noen søk, men finner det ikke ut selv.

Skrevet

Prøve dette? Jeg har FF, så jeg vet ikke om det kan funke.

Ctrl-F12 -> Advanced -> History -> Adresses, velg 0 og trykk clear.

Skrevet
Prøve dette? Jeg har FF, så jeg vet ikke om det kan funke.

Ctrl-F12 -> Advanced -> History -> Adresses, velg 0 og trykk clear.

Samme som første gjesten tipset om dessverre.. Sletter bare historikken og hvor mange adresser som skal huskes på når man begynner å taste inn bokstaver.. Endrer ikke noe på den listen som kommer opp når man trykker på piltast ned

Skrevet

Da gir jeg opp. I FF er det en ekstra meny, men det hjelper ikke deg om ikke du vil skifte nettleser.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
Klikk på "Verktøy" på menylinjen øverst og velg "Slett private data". Klikker du "Detaljer" i boksen som kommer opp så ser du hva du sletter. Det kan være lurt å gjøre dette med jevne mellomrom.

Vet dette allerede, men vil ikke måtte slette hele tida, vil at det ikke skal oppstå i det hele tatt.. :sukk:

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
Og hvis du ikke vil at Opera ikke skal huske adressene i det hele tatt, så velger du:

Verktøy --> Innstillinger --> Avansert --> Historikk

Velg "0" i dropdownboksen for adresser.

Det funker ikke for "problemet" mitt. Jeg vil fjerne adressene som kommer opp når man trykker piltast ned, og disse blir ikke fjernet når man gjør dette..

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...