Gjest dum brud Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Jeg skjønner ikke hvordan jeg lager malen for invitasjonen på Word!!!!???? Jeg skal ha invitasjonene i slik str: http://www.kortshop.no/product_info.php?cP...products_id=950 Kan noen hjelpe meg, slik at jeg bare kan redigere dem å legge inn tekst og evnt bilde forann? Dumme meg skjønner og finner ikke noe sted på nett som gjør det heller..??
Leiah Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Jeg skjønner ikke hvordan jeg lager malen for invitasjonen på Word!!!!???? Jeg skal ha invitasjonene i slik str: http://www.kortshop.no/product_info.php?cP...products_id=950 Kan noen hjelpe meg, slik at jeg bare kan redigere dem å legge inn tekst og evnt bilde forann? Dumme meg skjønner og finner ikke noe sted på nett som gjør det heller..?? Word er ikke så veldig bra å bruke til å lage invitasjoner å slike ting. Altfor få muligheter! Bruk heller adobe photoshop
Gjest dum brud Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Adobe photoshop har jo ikke jeg på pcn, og ser ut som det må kjøpes?? Vel, jeg er utrolig dum når det gjelder pc, så spørs om jeg får det til. Jeg skulle ikke ha så fryktelig avanserte invitasjoner, bare ha ett monogram på forsiden, og så helt vanlig invitasjon inni. Kan ikke det ordnes med ett vanlig word program? TS
Jade Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Word er ikke så veldig bra å bruke til å lage invitasjoner å slike ting. Altfor få muligheter! Bruk heller adobe photoshop ...hvis du er rik. Eller Adobe Indesign, hvis du er enda rikere. Men det blir en dyr utgift hvis du ikke jobber med layout og/eller bildebehandling som yrke/hobby. Word holder i massevis hvis du bare skal printe selv og lage noe så enkelt som du forteller her. Hvis du har Microsoft Publisher, så er det enda mer egnet til invitasjoner o.l.! Hvis jeg var deg, ville jeg sjekket i Word om det lå inne noen maler i programmet som du lett kunne endre til ditt behov!
Leiah Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 (endret) ...hvis du er rik. Eller Adobe Indesign, hvis du er enda rikere. Men det blir en dyr utgift hvis du ikke jobber med layout og/eller bildebehandling som yrke/hobby. Word holder i massevis hvis du bare skal printe selv og lage noe så enkelt som du forteller her. Hvis du har Microsoft Publisher, så er det enda mer egnet til invitasjoner o.l.! Hvis jeg var deg, ville jeg sjekket i Word om det lå inne noen maler i programmet som du lett kunne endre til ditt behov! Men du kan selvfølgelig bruke word om invitasjonene skal være helt enkle uten noen form for dilldall. Jeg syns word er vanskelig å jobbe på viss man ikke bare skal skrive et dokument. Straks man vil ha en litt spesiell font eller et bilde så blir det mye styr når man bruker word (ja, jeg er kresen på brukervennlighet). For lite utvalg i muligheter rett og slett. Har du vurdert å bare kjøpe ferdige invitasjoner som du bare fyller ut? Du kan evt. bare skrive teksten du vil bruke med en fin font og deretter skrive den ut på et vanlig hvitt ark og kutte det til en mindre størrelse. Deretter kan du lime det hvite arket på litt finere og farget kartong og pynte invitasjonene med klistremerker av no slag. Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod. Endret 24. februar 2009 av Helen
mamsemamma Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Jeg bruker word... Printer ut et bilde på forsiden av invitasjonen, og invitasjonsteksten fordelt på begge sidene inni invitasjonen (bruker et halvt A4-ark som jeg bretter i to), så pynter jeg litt på forsiden av invitasjonen. Hva er det du ikke får til å gjøre i word da? Word er et ganske ok program, hvis man kan bruke det ordentlig. Bør forresten si at bildet jeg skal bruke på invitasjonene er fikset på i photoshop... Skar til bildet, fikset på fargene, og la på et slags monogram. Deretter limte jeg det inn i worddokumentet mitt.
Leiah Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Jeg bruker word... Printer ut et bilde på forsiden av invitasjonen, og invitasjonsteksten fordelt på begge sidene inni invitasjonen (bruker et halvt A4-ark som jeg bretter i to), så pynter jeg litt på forsiden av invitasjonen. Hva er det du ikke får til å gjøre i word da? Word er et ganske ok program, hvis man kan bruke det ordentlig. Bør forresten si at bildet jeg skal bruke på invitasjonene er fikset på i photoshop... Skar til bildet, fikset på fargene, og la på et slags monogram. Deretter limte jeg det inn i worddokumentet mitt. Det er nok bare meg som ikke fikser word så veldig bra. Ting blir liksom aldri som jeg hadde tenkt Men jeg bruker word stort sett til å skrive brev og søknader og slike ting. Har blitt avhengig av photoshop og alle mulighetene jeg har der.
mamsemamma Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Det er nok bare meg som ikke fikser word så veldig bra. Ting blir liksom aldri som jeg hadde tenkt Men jeg bruker word stort sett til å skrive brev og søknader og slike ting. Har blitt avhengig av photoshop og alle mulighetene jeg har der. Photoshop gir selvfølgelig de største mulighetene Jeg synes photoshop er litt vanskelig å bruke, styrer mye der før jeg får det som jeg vil... Derfor bruker jeg word. Så det kommer nok an på hva man er mest vant til å bruke Forøvrig var spørsmålet "hva får du ikke til i word" rettet til TS, om hun skriver hva hun vil ha og hva hun plages med er det lettere å komme med tips og råd til henne
Leiah Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Photoshop gir selvfølgelig de største mulighetene Jeg synes photoshop er litt vanskelig å bruke, styrer mye der før jeg får det som jeg vil... Derfor bruker jeg word. Så det kommer nok an på hva man er mest vant til å bruke Forøvrig var spørsmålet "hva får du ikke til i word" rettet til TS, om hun skriver hva hun vil ha og hva hun plages med er det lettere å komme med tips og råd til henne Sorry!
Gjest TS Skrevet 18. mars 2009 #11 Skrevet 18. mars 2009 Jeg bruker word... Printer ut et bilde på forsiden av invitasjonen, og invitasjonsteksten fordelt på begge sidene inni invitasjonen (bruker et halvt A4-ark som jeg bretter i to), så pynter jeg litt på forsiden av invitasjonen. Hva er det du ikke får til å gjøre i word da? Word er et ganske ok program, hvis man kan bruke det ordentlig. Bør forresten si at bildet jeg skal bruke på invitasjonene er fikset på i photoshop... Skar til bildet, fikset på fargene, og la på et slags monogram. Deretter limte jeg det inn i worddokumentet mitt. ALtså, jeg skal ha invitasjonen som en "bok", men ikke like stort som ett brettet a4ark. La en link om lik str på invitasjonen på toppen. Men jeg får jo ikke til å lage det i den str jeg vil, og heller ikke legge ned arket liksom. Er det ingen som kan lage en mal, en forside bakside av forsiden side inn,hvor tekst skal stå bakside ?? For om noen kan dette, og klarer å lage denne malen om dere skjønner, så kan jeg bare fylle inn det jeg vil, og så skrive ut. Litt sånn som man kan gjøre på en slik side som linken på toppen. Ehh...om dere skjønner!!??!!
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #12 Skrevet 18. mars 2009 Hei! Jeg får ikke til å legge inn noen mal, men jeg har laget noe lignende før. Det ser ut som invitasjonen er ca 2/3 av et ark, dvs høyden er den korteste siden av et A4 ark og bredden er 1/3 (etter bretting). Her kommer et forslag: Du går på menyen fil og velger utskriftsformat - velg liggende. Gå på format-menyen og velg spalter og legger inn tre spalter. Trykk på enterknappen til du kommer til andre spalte. Her kan du lime inn et bilde eller monogram, dette er forsiden. Skal du ha noe på baksiden (etter bretting) skal dette ligge i første spalte. Tredje spalte skal være tom, denne klipper eller skjærer du bort. På neste side kommer innsiden. Klarer ikke helt å se for meg nå om du skal skrive i første og andre eller andre og tredje spalte men det ser du raskt når du printer ut. Jeg synes det er lettest å skrive ut en side av gangen slik at ingeting blir opp-ned. Iallefall skriver du den teksten du vil ha inni. Sim sala bim- litt prøving og feiling på hvilke spalter du skal bruke for å få bare 2 og ferdig. Prøv med billige ark før du bruker de ordentlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå