Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Er d bare vi, jeg og min samboer, som fysisk sloss når vi krangler? Virker jo som alle her inne er "voksne, fornuftige moralryttere".. Og mener du/dere at d ikke er mulig å ha et sunt forhold ellers - utenom disse voldsomme kranglene?
Gjest StockDama Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Hvis ingen av dere har et problem med at dere tyr til fysisk vold, så er det vel greit? Vi har ikke det, vi bare kjefter. Evt drar hvert til vårt om vi blir for sinte.
LitaPia Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Har vel hendt ja... men ikke sånn brutalt med slåing osv.. mer litt "bryting" og knuffing.. Dette har da hendt når vi begge har drukket mer enn vår tilmålte porsjon alkohol.
Glynis Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Jeg er ung og ufornuftig, men det kunne ikke falt meg inn å ty til fysisk vold under en krangel. Hadde du fysisk angrepet din beste venninne eller din mor under en krangel? For meg er det totalt uakseptabel å i det hele tatt bruke fysisk vold i løpet av livet, hvis ikke jeg blir angrepet, og jeg er glad jeg ikke har noen i omgangskretsen min som driver med slikt, da jeg ser på det som personlighetssvikt.
Lissi Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Aldri skjedd, og slår han meg skjer det KUN 1 gang. Jeg mener at kvinner heller har ingen rett og slå mannfolk. Jeg har vel slamret en dør i sinne. Å knuse ting og slå hverandre løser vel ingenting?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Fysisk vold? Absolutt ikke!! Krangler vi skikkelig så blir vi høylytte, begge får vanskeligheter med å høre på hverandres synspunkter og ender med at vi går hvert til vårt til vi roer oss ned. Trenger ikke ta lange tiden før vi har roet oss heldigvis, og med tiden har vi blitt laaangt flinkere til å ta opp problemer rolig Hurra! Men nei, aldri, aldri, aldri fysisk vold! Det nærmeste vi kommer vold er vel når vi lekesloss på gøy :D
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Verken fysisk vold eller drittslenging er akseptabelt.
angeleyes Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Vi tyr aldri til vold hvis vi krangler. Det hadde jeg ikke taklet noe særlig. Jeg vil at kranglene skal gå på sak og ikke person. Ikke alltid det blir slik, men vold er langt over min grense for hva som er akseptabelt.
Gjest LonelyAngel Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Vi tyr heller aldri til med vold. Men det har hendt at vi skuer litt i hverandre, men det er uhyre skjeldent. - "Flytt deg sa jeg" *dytt* Jeg gav han en ørefik en gang, ikke særlig hardt da men, skulle aldri ha gjort det da. Mens som regel når vi krangler hever vi bare stemmen eller går hver vår vei, til vi har roet oss ned.
lucy_in_the_sky Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 Vi har aldri vært fysisk mot hverandre, jeg har aldri vært så sint på han at jeg har vurdert det en gang. Hadde han på noen som helst måte vært fysisk mot meg, så måtte jeg tatt meg en tenkepause ang forholdet vårt, selv om det 'bare' var snakk om en liten dytt eller noe sånt. Synes heller ikke det er greit å 'slenge drit' eller kalle hverandre stygge ting.. Vi krangler vel egentlig aldri, har hatt et par høylytte diskusjoner, men når vi merker at det ikke er konstruktivt lengre, så tar vi et steg tilbake.. Evt diskuterer videre når vi har roet oss litt.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 Er d bare vi, jeg og min samboer, som fysisk sloss når vi krangler? Virker jo som alle her inne er "voksne, fornuftige moralryttere".. Og mener du/dere at d ikke er mulig å ha et sunt forhold ellers - utenom disse voldsomme kranglene? Jeg trodde det å være "voksen og fornuftig" var en positiv ting jeg, men med en gang "moralryttere" ble slengt på ble det plutselig negativt å være "voksen og fornuftig"... da får det plutselig en kjedelig, konform klang! Det du sier, er altså at vi som ikke er voldelige mot sin partner under en krangel er kjedelige og konforme... Fornuftig holdning!
Gjest He Man Skrevet 25. februar 2009 #12 Skrevet 25. februar 2009 Kunne ikke falle meg inn å være fysisk mot en kvinne, selv ikke om hun var det mot meg. Min gamle far sa alltid at folk blir tyr til vold når de går tomme for argumenter. (som jeg tolket han et spørsmål om iq, men det er min tolkning)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå