Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff... et lite fortvilt rop om hjelp her!

Jeg har bitt negler så lenge jeg kan huske.. har prøvd utallige ganger å slutte, men klarer aldri å få det til! Har brukt forskjellige "lakker" man kan ha på neglene som smaker vondt så man skal slutte, men har bare endt opp med å bli vant til smaken!

Dette er virkelig kjedelig! Vil så gjerne ha fine negler, men klarer bare ikke å slutte! Er som en ubevisst handling skjer sted.. og når jeg prøver å vær bevisst det, så går det galt allikevel... Er ikke noe gøy...

Såh... er det noen som har forslag til hvordan man kanskje skal klare å slutte å bite negler? Alt taes imot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest LanaLane
Skrevet

Dette vil jeg og vite, har bitt negler i 15 år. Go'negl funker IKKE!

Skrevet
Huff... et lite fortvilt rop om hjelp her!

Jeg har bitt negler så lenge jeg kan huske.. har prøvd utallige ganger å slutte, men klarer aldri å få det til! Har brukt forskjellige "lakker" man kan ha på neglene som smaker vondt så man skal slutte, men har bare endt opp med å bli vant til smaken!

Dette er virkelig kjedelig! Vil så gjerne ha fine negler, men klarer bare ikke å slutte! Er som en ubevisst handling skjer sted.. og når jeg prøver å vær bevisst det, så går det galt allikevel... Er ikke noe gøy...

Såh... er det noen som har forslag til hvordan man kanskje skal klare å slutte å bite negler? Alt taes imot med takk :)

Føler med deg, jeg hadde dette problemet i årevis...fra jeg var ca.7 år og frem til 18-års alderen. Leste et sted at det å slutte å bite negler kunne være like vanskelig som å slutte å røyke. Men : Ikke gi opp!!! Jeg klarte det, og får stadig vekk skryt for at jeg har fine negler. Det som hjalp meg mye var å investere i noen gode produkter (neglelakker i fine farger, håndkremer osv...) Jeg begynte å bruke tid og penger på å stelle hender og negler. Etterhvert som neglene vokste og jeg så hvor pene de var, fikk jeg mindre og mindre lyst til å bite i stykker resultatet.. (Behandling i salong har også samme effekt).

Når lysten til å bite meldte seg, passet jeg alltid på å gjøre noe annet. Hva som helst egentlig; vaske gulvet, gå en tur, ringe en venninne... bare det får tankene bort fra trangen til å bite.. Det handler rett og slett om å bytte ut en vane med andre vaner.

Etterhvert som tiden gikk og neglene vokste så jeg jo også hvor stygt det egentlig er med nedspiste negler. Det ser svært uhygienisk og udelikat ut, og ofte ser man det ikke selv når man biter negler. Hvor vondt det er å ha neglerotbetennelse glemmer man heller ikke.. Så nå, etter ca.10 år uten å bite negler, kan jeg si at lysten til å bite er nesten helt borte og jeg faller ikke for fristelsen til å gjøre det lenger.

Vet ikke om dette var gode råde for deg,man er jo så forskjellige.

Men ønsker deg lykke til :)

Skrevet

For meg så hjalp det å se på hendene til andre som biter negler. Det ser viiirkelig helt jævlig ut. Etter det så har jeg klart å slutte.

Er også viktig å raskt få igang stell av neglene når man slutter, hvis ikke blir det fort att man prøver å bite neglene "jevne og fine". Fil dem heller slik at de vokser ut jevnt og pent.

Skrevet

E så godt å høre at man kje e aleina...:)

Hehe... kan kanskje virke som et trivielt "problem" før enkelte, men er jo ikke akkurat gøy å være den med nedbitte negler når "alle andre" klarer å få lange fine negler...

Å finne på andre ting har fungert for meg og... i visse perioder... men så har det liksom bare kommet tilbake... irriterandes!

Men jeg klarte faktisk å slutte å bite negler for en periode når min lillesøster skulle konfirmeres.. ville jo se mest mulig ordentlig ut da, så da klarte jeg å holde opp i en periode... men så gikk det jo som det bruker å gå...

Klarte meg i noen mnd etter konfirmasjonen og så var det en negl som blei flisa opp, to negler osv... å da var løpet kjørt igjen....

Skrevet

Jeg biter ikke negler, så er sikkert ikke den beste til å gi råd. Men hva med å alltid bruke neglelakk? Smaker vell ikke så godt å få neglelakk i munnen?

Og gjerne en mørk farge, så det blir styggt og tydelig med en gang man biter litt?

Eller smøre noe på som smaker drit (litt som man gjør når hundevalper ikke skal bite på ting/møbler :P)

Skrevet
E så godt å høre at man kje e aleina...:)

Hehe... kan kanskje virke som et trivielt "problem" før enkelte, men er jo ikke akkurat gøy å være den med nedbitte negler når "alle andre" klarer å få lange fine negler...

Å finne på andre ting har fungert for meg og... i visse perioder... men så har det liksom bare kommet tilbake... irriterandes!

Men jeg klarte faktisk å slutte å bite negler for en periode når min lillesøster skulle konfirmeres.. ville jo se mest mulig ordentlig ut da, så da klarte jeg å holde opp i en periode... men så gikk det jo som det bruker å gå...

Klarte meg i noen mnd etter konfirmasjonen og så var det en negl som blei flisa opp, to negler osv... å da var løpet kjørt igjen....

I slike situasjoner er det lett å sprekke,ja. da må du være helt konsekvent å klippe/file bort flisene med en eneste gang, slik at du ikke faller for fristelsen til å bite.

Skrevet

Jeg har også bitt negler hele mitt liv! Men nå har jeg klart å slutte.. Begynnelsen er klart aller verst. Jeg prøvde å notere meg hvorfor jeg bet negler, og hva det var som gjorde at jeg bet negler.. og i disse situasjonene snurret jeg på en ring eller et eller annet i stedet..

Men det som hjalp meg aller mest var Trind nailrepair. jeg har aldri hatt troen på sånt der, aldri brukt neglelakk. (unntatt go' negl) men var så mange som skrøt, så jeg måtte prøve. Jeg merket fort stor forskjell, fra gummimyke negler, til tykke harde negler. Nå sitter jeg her med negler som folk har spurt om er ekte :) og det er såå verdt det.

Lykke til :)

Gjest strykebrett
Skrevet (endret)

Kjøp deg en 10-paking med neglefiler og putt en i hver veske, en på stuebordet, en på skrivepulten og ellers rundt omkring der du kan få bruk for dem. Det kan kanskje hjelpe litt til å motstå fristelsen med å bite av når en negl brekker eller fliser seg opp :)

Endret av strykebrett
Skrevet

Å jeg biter også negler!

Vil så gjerne slutte, men biter helt ubevisst..

Følger med på denne tråden :)

Gjest LanaLane
Skrevet

OM jeg har neglelakk på så skraper jeg den av med tenna. SÅ biter jeg resten. Jo lengre neglen blir, jo mer vil jeg bite.

Kan klare 8 fingernegler om jeg prøver hardt, men tomlene har jeg aldri klart å få lengre enn et par millimeter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...