Gå til innhold

styrketrening

Anbefalte innlegg

Gjest ELIN_2009
Skrevet

Jeg trener mye kondisjon.Nå har jeg også begjynt med styrke to ganger i uka.Hver på 20 min.Er dette nok?Eller kan jeg øke til tre ganger i uka.

Tilsammen 1 time?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2*20 minutter på en uke er lite. Det blir jo ikke mange musklene du får tid til å trene på bare 20 minutter. Du kan med fordel øke mengden, ja.

Gjest ELIN_2009
Skrevet
2*20 minutter på en uke er lite. Det blir jo ikke mange musklene du får tid til å trene på bare 20 minutter. Du kan med fordel øke mengden, ja.

Men er det nok med en time i uka da?

Eller hvor lenge bør det bli i løpet av en uke?

Skrevet
Men er det nok med en time i uka da?

Eller hvor lenge bør det bli i løpet av en uke?

Skal du ha resultat, bør du nok legge på litt ja. Jeg trener styrke 2-3 timer i uka, og synes selv det er litt for lite.

Skrevet

Jeg synes en time i uken er lite også.

Jeg kjører et helkroppsprogram, som jeg bruker ca en time på, tre ganger i uken. Altså 3 timer totalt på en uke.

Du bør trene hver av de store muskelgruppe ihvertfall to ganger i uken. Du må trene hver muskelgruppe i kroppen, og det tar tid om du gjør det ordentlig.

Men for all del, en time i uken er bedre enn ingenting.

Gjest ELIN_2009
Skrevet

Jøye meg,2-3 timer i uka.Så mye?

Har noen av dere en link til treningsprogrammer?

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Jeg synes en time i uken er lite også.

Jeg kjører et helkroppsprogram, som jeg bruker ca en time på, tre ganger i uken. Altså 3 timer totalt på en uke.

Du bør trene hver av de store muskelgruppe ihvertfall to ganger i uken. Du må trene hver muskelgruppe i kroppen, og det tar tid om du gjør det ordentlig.

Men for all del, en time i uken er bedre enn ingenting.

Man maa ikke trene saa mye styrketrening. Det kommer jo helt an paa hva man oensker aa oppnaa det. ;)

Gjest fragment
Skrevet

Hva som er nok avhenger jo helt av hva du ønsker å oppnå med styrketreningen. Jeg trener primært for å bli sterkere i spesifikke øvelser, og derfor blir det i gjennomsnitt kanskje tre timer med styrketrening pr. uke.

Skrevet (endret)
Man maa ikke trene saa mye styrketrening. Det kommer jo helt an paa hva man oensker aa oppnaa det. ;)

Enig her, trenger ikke trene styrke 3 timer uken for å få uttelling av det. Trener selv 2 x 40 min og føler det er mer enn nok.

Trådstarter - Les litt her, kanskje det hjelper deg litt..

http://www.iform.no/pub/art.php?id=532

Endret av Lotte27
Gjest ELIN_2009
Skrevet

Tusen takk til dere alle for nyttige svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...