Gjest ELIN_2009 Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Jeg trener mye kondisjon.Nå har jeg også begjynt med styrke to ganger i uka.Hver på 20 min.Er dette nok?Eller kan jeg øke til tre ganger i uka. Tilsammen 1 time?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 2*20 minutter på en uke er lite. Det blir jo ikke mange musklene du får tid til å trene på bare 20 minutter. Du kan med fordel øke mengden, ja.
Gjest ELIN_2009 Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 2*20 minutter på en uke er lite. Det blir jo ikke mange musklene du får tid til å trene på bare 20 minutter. Du kan med fordel øke mengden, ja. Men er det nok med en time i uka da? Eller hvor lenge bør det bli i løpet av en uke?
Gjest Illiya Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Men er det nok med en time i uka da? Eller hvor lenge bør det bli i løpet av en uke? Skal du ha resultat, bør du nok legge på litt ja. Jeg trener styrke 2-3 timer i uka, og synes selv det er litt for lite.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes en time i uken er lite også. Jeg kjører et helkroppsprogram, som jeg bruker ca en time på, tre ganger i uken. Altså 3 timer totalt på en uke. Du bør trene hver av de store muskelgruppe ihvertfall to ganger i uken. Du må trene hver muskelgruppe i kroppen, og det tar tid om du gjør det ordentlig. Men for all del, en time i uken er bedre enn ingenting.
Gjest ELIN_2009 Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Jøye meg,2-3 timer i uka.Så mye? Har noen av dere en link til treningsprogrammer?
Gjest Illiya Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Du kan lete opp noe her: www.iform.no
Gjest Mea Culpa Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes en time i uken er lite også. Jeg kjører et helkroppsprogram, som jeg bruker ca en time på, tre ganger i uken. Altså 3 timer totalt på en uke. Du bør trene hver av de store muskelgruppe ihvertfall to ganger i uken. Du må trene hver muskelgruppe i kroppen, og det tar tid om du gjør det ordentlig. Men for all del, en time i uken er bedre enn ingenting. Man maa ikke trene saa mye styrketrening. Det kommer jo helt an paa hva man oensker aa oppnaa det.
Gjest fragment Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Hva som er nok avhenger jo helt av hva du ønsker å oppnå med styrketreningen. Jeg trener primært for å bli sterkere i spesifikke øvelser, og derfor blir det i gjennomsnitt kanskje tre timer med styrketrening pr. uke.
Chanel.No5 Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Man maa ikke trene saa mye styrketrening. Det kommer jo helt an paa hva man oensker aa oppnaa det. Enig her, trenger ikke trene styrke 3 timer uken for å få uttelling av det. Trener selv 2 x 40 min og føler det er mer enn nok. Trådstarter - Les litt her, kanskje det hjelper deg litt.. http://www.iform.no/pub/art.php?id=532 Endret 24. februar 2009 av Lotte27
Gjest ELIN_2009 Skrevet 25. februar 2009 #11 Skrevet 25. februar 2009 Tusen takk til dere alle for nyttige svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå