Litavesla Skrevet 24. februar 2009 #21 Skrevet 24. februar 2009 Jeg ble faktisk fridd til i en kompis av min kjære sitt bryllup, men det var IKKE under middag og talene. Var godt ut i festen da min kjære sprang opp på scenen og fridde. Vi fikk selvsagt en god del oppmerksomhet, men ikke så mye som brudeparet selv. Dessuten var det langt på natt, så de fleste la ikke merke til det en gang. Vi begynte å tenke på det i ettertid at vi kanskje "stjal" oppmerksomhet, men fikk høre fra kompisen til min kjære at de synes det var bare koselig å ha "inspirert" til et frieri med bryllupet sitt. Skal sies at frieret ikke var planlagt, hvertfall ikke til punkt og prikke. Tilbake til trådstarter: Tror jeg selv hadde blitt noe irritert og ikke minst overrasket over at ei venninne ville stjele showet på den måten. Det var jo tross alt vår dag! Når det skal sies, så tror jeg faktisk jeg hadde vært kjempeglad og overrasket hvis det skjedde på den måten som min kjære gjorde det på. Litt sent utpå natten når "vår dag" egentlig var litt over.
Piper Skrevet 24. februar 2009 #22 Skrevet 24. februar 2009 Å planlegge å gjøre noe slik i et bryllup, uten å snakke med brudeparet, er og blir frekt i mine øyner. Høres ikke ut som hun har fått utlevert sosiale antenner, for det der syns ikke jeg var noe særlig smart gjort. Og som venninne hadde jeg sagt klart i fra til henne, at jeg syns hun gikk over streken for hva man kan gjøre i et bryllup. Og hadde jeg vært bruden, hadde hun fått vite at jeg ikke satte pris på et slikt stunt uten at hun hadde snakket med meg først. Og hadde hun snakket med brudeparet først, ville hun fått forklart at det gjør man bare ikke. Og det vet hun sikkert, siden hun ikke har klarert det med brudeparet.
Daria Skrevet 24. februar 2009 #23 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes ikke at det er upassende i seg selv å fri i noen andres bryllup, hvis dette hadde vært klarert på forhånd. Hvis f.eks min bror hadde spurt om han kunne fri til sin samboer i mitt bryllup hadde jeg bare syntes det var koselig, og egentlig vært glad til over at han tok litt av oppmerksomheten. Men å kuppe noen andres bryllup på den måten er virkelig ikke greit! Jeg skjønner godt at bruden ble litt såret. Jeg synes faktisk det hadde vært frekt bare å spørre om det...
Store My Skrevet 24. februar 2009 #24 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes faktisk det hadde vært frekt bare å spørre om det... Det synes ikke jeg. Men det er derimot frekt å utføre det uten å spørre.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #25 Skrevet 24. februar 2009 Jeg mener å ha hørt at man ikke skal kunngjøre sin forlovelse i noen andres bryllup, nettopp for å ikke stjele oppmerksomhet fra brudeparet. Å fri i et bryllup er jo enda mer oppmerksomhetskrevende. Jeg hadde blitt illsint hvis en av mine "venner" hadde gjort noe sånt. Jeg synes du skal si hva du mener.
LukaFrost Skrevet 24. februar 2009 #26 Skrevet 24. februar 2009 Original måte å fri på, men jeg synes ikke det er passende å fri under middagen. Det er som andre sier, brudeparets dag.
Gjest TS Skrevet 24. februar 2009 #27 Skrevet 24. februar 2009 Den eneste som var klar over at hun kom til å fri, var moren til samboeren hennes, hun var også i bryllupet og syntes det var en god idè. Hun hadde heller ikke pratet med brudeparet på forhånd. Og ja, hun burde ha skjønt at de ville få mye oppmerksomhet, siden mange fra familien til samboeren hennes var der. Mye mulig hun bare latet som hun var overrasket da jeg pratet med henne, jeg veit ikke. Noen uker etter hendelsen kan hun fortsatt ikke skjønne hvorfor brudeparet ble såret over det hun gjorde, selv om en venninne snakket med henne og prøvde å forklare at det rett og slett var ett overtramp. Kanskje hun ser det etter hun selv har giftet seg.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #28 Skrevet 24. februar 2009 Jeg hadde nok blitt ganse forbanna for å være ærlig.
Solstrålejenta Skrevet 24. februar 2009 #29 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes det er unødvendig å fri under andres bryllup og iallefall under middagen. Det finnes jo så mange andre dager i året å fri på
juliane Skrevet 24. februar 2009 #30 Skrevet 24. februar 2009 Jeg er ikke i prinsippet imot konseptet å fri i noen annens bryllup. Derimot er det en selvfølge at det 1) har blitt klarert med brudeparet og 2) skjer litt utpå kvelden når festen er i gang og alle andre taler o.l. er gjennomført.
Shaz Skrevet 24. februar 2009 #31 Skrevet 24. februar 2009 Jeg syns det viser stor mangel på sosiale antenner.
Lilly-L Skrevet 24. februar 2009 #32 Skrevet 24. februar 2009 Hadde blitt rimelig forbannet da, ja! Ærlig talt, man skal være rimelig selvsentrert for å ikke forstå at det rett og slett er både upassende og frekt.
flickan Skrevet 24. februar 2009 #33 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes måten det ble gjort på her var ganske upassende som flere over påpeker. På den annen side hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig om det var i mitt eget bryllup, tror nok uansett ikke at det hadde stjålet showet fullstendig. Reagerer veldig på at folk hadde blitt forbannet, lekset opp, osv. Jeg hadde kansje ristet oppgitt på hodet over manglende sosiale antenner hos min venninne, men så hadde jeg feiret dagen videre med et smil og ikke brydd meg mer med det.
Gjest hopeful Skrevet 24. februar 2009 #34 Skrevet 24. februar 2009 Jeg ville nok blitt fornærmet om noen fridde i vårt bryllup. Syns det er upassende og unødvendig. Bryllupet vårt er jo noe vi gjør for å feire VÅR kjærlighet til hverandre sammen med familie og venner. Det er da så mange andre måter og steder å fri på.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #35 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes faktisk ikke det var så utrolig ille som alle her skal ha det til. "Stjele oppmerksomheten" fra brudeparet? Er det liksom slik at det bare finnes en viss mengde oppmerksomhet som ikke kan splittes opp og deles? Jeg tror alle som var i bryllupet vil huske hvem det var som giftet seg og jeg tror alle som var der var glade på brudeparets vegne. Og de ble helt sikkert ikke noe mindre glade på brudeparets vegne fordi det tilfeldigvis var et frieri i bryllupet. Jeg forstår virkelig ikke hvordan voksne mennesker (brudeparet) kan bli sure for noe sånt - noe som egentlig bare er hyggelig. Huff så dumt at det ikke bare var dem som ble gratulert den dagen, liksom? Barnslig.
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #36 Skrevet 24. februar 2009 Nå kommer det egentlig litt ann på. Hvis det utviklet seg slik at dette ble praten resten av kvelden (ettersom det trossalt var samboerens familie) så er det forståelig for meg at paret ble litt paffe (muligens forbannet). Man betaler masse for at det skal være "parets dag", og når da samtale emnet og hovedfokuset resten av kvelden da faller på det nye paret så skjønner jeg irritasjonen.
Gjest Mea Culpa Skrevet 24. februar 2009 #37 Skrevet 24. februar 2009 Det hadde ikke brydd meg i det hele tatt. Jeg er ikke saa fryktelig opptatt av at alt fokus skal vaere paa meg hele tiden, selv ikke paa enn saann dag.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #38 Skrevet 24. februar 2009 Det var da et elendig tidspunkt å velge for sitt frieri..
Malum Skrevet 24. februar 2009 #39 Skrevet 24. februar 2009 Det var da et elendig tidspunkt å velge for sitt frieri.. Ikke minst hvis han hadde svart nei... 1
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #40 Skrevet 24. februar 2009 Ikke minst hvis han hadde svart nei... Hehe, da hadblitt tatt vekk fra brudeparetde hvertfall fokuset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå