Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 En venninne av meg fridde til sin samboer i bryllupet til hennes venninne . Hun hadde visstnok planlagt dette en lang stund og fridde under middagen etter hun hadde holdt en tale til brudeparet. Det hun ikke hadde regnet med, var at de fikk veldig mye oppmerksomhet rundt frieriet og etter det jeg har skjønt på venner som var der, "stjal" de mye av oppmerksomheten fra brudeparet. Bruden hadde gitt uttrykk for at hun ikke satte pris på frieriet, mens min venninne mente bruden var "hårsår". Selv visste jeg ikke helt hva jeg skulle svare da hun spurte etter min mening. Jeg er glad på hennes vegne, men samtidig forstår jeg brudeparet veldig godt, det var jo deres dag. Hvordan ville du/dere reagert om noen hadde gjort det samme i ditt/deres bryllup?
lilleanda Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Ville nok blitt skikkelig hårsår ja, og det med rette. Hadde blitt veldig lei meg og sint hvis en venninne hadde gjort det mot meg. Veldig koselig ja, men ikke rette sted å gjøre det på. Jeg er ikke overrasket over at de fikk mye oppmerksomhet, de ferskeste nyhetene er jo alltid de mest interessante.
Bomull Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Bud nr 1 i bryllup: Man skal ikke overstråle brudeparet. Det er deres dag! Det brøt hun glatt, og hun burde være flau og servere brudeparet en skikkelig unnskyldning.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Jeg hadde nok blitt ganske irritert. Skjønte virkelig ikke venninnen at hun kom til å stjele showet? Selvfølgelig kom de til å få mye oppmerksomhet, hva annet hadde hun trodd? Veldig korttenkt og dårlig gjort.
Miss I.W. Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Nei, det synes jeg ikke er noen god idè! Huff! Et bryllup er jo brudeparets dag og et frieri vil natrulig nok ta mye oppmerksomhet fra brudeparet. Jeg synes at det er skikkelig dårlig gjort av frieren å kalle bruden for hårsår! Jeg skjønner likevell at frieren syntes at et bryllup er en god setting å fri i, men det blir bare egositisk. Personlig synes jeg at et frieri er noe helt personlig som ikke trenger publikum!
^^Belle^^ Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Så utrolig merkelig å gjøre noe slikt. :klø: Ja, det er veldig koselig med en venninne som skal gifte seg, men hun kan vel spare frieriet til dagen etter i det minste? Hun kunne jo like godt dukket opp i hvit kjole som var finere enn brudens for min del, det blir det samme. Så ja, bruden hadde all rett til å bli såret. De har tross alt brukt mye penger, krefter og tid på å lage en fin dag for alle, der hun og brudgommen skulle være midtpunktet. Hvem er det som gjør noe slikt egentlig?
Daria Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Det synes jeg var direkte ufint -ville reagert på det som gjest også. Uansett anledning -bryllup, barnedåp, bursdagsfest osv -kaprer man ikke en begivenhet på den måten.
Store My Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Jeg synes det var veldig rart at hun ikke klarerte dette med brudeparet på forhånd når hun hadde planlagt det lenge. Endret 24. februar 2009 av plingo
Megana Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 Jeg hadde nok blitt ganske irritert. Skjønte virkelig ikke venninnen at hun kom til å stjele showet? Selvfølgelig kom de til å få mye oppmerksomhet, hva annet hadde hun trodd? Veldig korttenkt og dårlig gjort. Eneste forskjellen er at jeg hadde blitt fly forbanna for å være helt ærlig. Man gjør virkelig ikke noe slikt under talene i bryllupet til noen som helst, makan!! Synes du bør være ærlig med din venninne, dette var rett og slett egoistisk gjort. (Du kan jo be henne tenke seg hvordan HUN ville reagert om noen gjorde dette mot henne på hennes store dag... Da får nok pipa en annen lyd)
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes det er ganske spenstig og sprekt å fri i en tale i noens bryllup. Det jeg reagerer mest på, imidlertid, er de andre gjestene som ga dette mye oppmerksomhet. DE burde forstått at de måtte la det ligge litt. Det var vel ikke selve frieriet som bruden reagerte mest på, men oppmerksomheten rundt det etterpå?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 Jeg hadde blitt mektig forbannet, og sagt klart og tydelig ifra om dette. Venninnen din virker jo helt blåst. Når man er bedt for å feire noen andre, det være seg i bryllup, dåp, konfirmasjon, bursdagsfeiring, hva som helst hvor det er andre enn en selv en feirer, så kommer man ikke med store kunngjøringer som kommer til å ta oppmerksomheten bort fra den man feirer. Man reiser seg ikke opp og annonserer at man skal skille seg, eller at man er homofil, eller at man er gravid, eller at man skal gifte seg. Det virker jo som om venninnen din gjorde det med vilje. I en anledning hvor hun ville få mest mulig opmerksomhet. Om hun syntes det var romantisk å fri i et bryllup, kunne hun gjort det helt stille i hemmelighet i en krok. Og så kunne de annonsert at de skulle gifte seg noen dager etter at bryllupet var over. Å gjøre det i offentlighet er jo å skrike etter oppmerksomhet så det holder. Så at det kom som en overraskelse at de fikk oppmerksomhet må hun lenger på landet med.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes det er ganske spenstig og sprekt å fri i en tale i noens bryllup. Det jeg reagerer mest på, imidlertid, er de andre gjestene som ga dette mye oppmerksomhet. DE burde forstått at de måtte la det ligge litt. Det var vel ikke selve frieriet som bruden reagerte mest på, men oppmerksomheten rundt det etterpå? Hva skulle gjestene gjort da? Latt være å gratulere? Ignorert det hele glatt? Om noen kommer med en stor kunngjøring, så skal det noe til at folk ikke diskuterer og snakker om det etterpå. Det er derfor man skal la være å komme med slike kunngjøringer i anledninger hvor man selv ikke skal være hovedpersonen.
Norbertine Skrevet 24. februar 2009 #14 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes ikke at det er upassende i seg selv å fri i noen andres bryllup, hvis dette hadde vært klarert på forhånd. Hvis f.eks min bror hadde spurt om han kunne fri til sin samboer i mitt bryllup hadde jeg bare syntes det var koselig, og egentlig vært glad til over at han tok litt av oppmerksomheten. Men å kuppe noen andres bryllup på den måten er virkelig ikke greit! Jeg skjønner godt at bruden ble litt såret. Rimelig dumt av gjestene også da, og gi dette masse oppmerksomhet, det var vel ikke meningen fra venninnes side heller, selv om det er naivt å tro at det ikke ville bli slik.
Store My Skrevet 24. februar 2009 #15 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Jeg er enig i at det var dumt og korttenkt, men jeg reagerer litt på det noen av dere sier: "tenk å gjøre noe slikt mot henne [bruden]". For det første tror jeg nok det var ment som en fin gest i deres bryllup, at vedkommende tenkte helt feil er en annen sak. For det andre trodde ikke vedkommende at det kom til å ta så mye oppmerksomhet, selv om hun tok feil der også. Det var ikke noe hun gjorde for å såre bruden og å ødelegge bryllupet med vilje. Dessuten var det en brudgom med i alt dette. Hva syntes han? Jeg tror heller ikke at denne oppmerksomheten rundt frieriet varte hele kvelden. Selv om jeg er enig at det var teit å fri uten å klarere at det var greit for brudeparet, synes jeg det blir litt overdrevne reaksjoner. Og jeg tror brudeparet fikk all oppmerksomheten igjen utover kvelden, men at bruden hang seg opp i den perioden venninnen "stjal" oppmerksomheten. Jeg har også forståelse for at bruden ble sint og skuffet, men jeg tror likevel ikke denne venninnen gjorde det for å være ondskapsfull. Endret 24. februar 2009 av plingo
^^Belle^^ Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 Jeg er enig i at det var dumt og korttenkt, men jeg reagerer litt på det noen av dere sier: "tenk å gjøre noe slikt mot henne [bruden]". For det første tror jeg nok det var ment som en fin gest i deres bryllup, at vedkommende tenkte helt feil er en annen sak. For det andre trodde ikke vedkommende at det kom til å ta så mye oppmerksomhet, selv om hun tok feil der også. Det var ikke noe hun gjorde for å såre bruden og å ødelegge bryllupet med vilje. Dessuten var det en brudgom med i alt dette. Hva syntes han? Jeg tror heller ikke at denne oppmerksomheten rundt frieriet varte hele kvelden. Selv om jeg er enig at det var teit å fri uten å klarere at det var greit for brudeparet, synes jeg det blir litt overdrevne reaksjoner. Og jeg tror brudeparet fikk all oppmerksomheten igjen utover kvelden, men at bruden hang seg opp i den perioden venninnen "stjal" oppmerksomheten. Men det er min mening. Selvsagt gjorde hun det sikkert ikke med vilje, å prøve å ''ødelegge'' bryllupet altså. Men det må nå gå an å ha såpass vett i skallen at man i det minste klarerer dette med brudeparet først?
Gjest Revenka Skrevet 24. februar 2009 #17 Skrevet 24. februar 2009 Jeg syns ikke det er passende å komme med store nyheter i andres bryllup (som forlovelse og graviditet). Denne dagen er forbeholdt brudeparet.
Store My Skrevet 24. februar 2009 #18 Skrevet 24. februar 2009 Selvsagt gjorde hun det sikkert ikke med vilje, å prøve å ''ødelegge'' bryllupet altså. Men det må nå gå an å ha såpass vett i skallen at man i det minste klarerer dette med brudeparet først? Ja, på dette punktet er vi helt enige. Det er det jeg er mest sjokkert over (at hun ikke klarerte det på forhånd når hun hadde planlagt det lenge). Jeg tror rett og slett bruden har ei venninne med manglende EQ.
Gjest Gjest_L_* Skrevet 24. februar 2009 #19 Skrevet 24. februar 2009 Jeg hadde KLIKKA fullstendig...(ikke i bryllupet altså,men etterpå...)
^^Belle^^ Skrevet 24. februar 2009 #20 Skrevet 24. februar 2009 Ja, på dette punktet er vi helt enige. Det er det jeg er mest sjokkert over (at hun ikke klarerte det på forhånd når hun hadde planlagt det lenge). Jeg tror rett og slett bruden har ei venninne med manglende EQ. Det kan virke sånn ja. Huff og huff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå