Gå til innhold

Vil ha hevn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Først og fremst: Jeg har finlest KG-reglene før jeg skriver dette og etter det jeg kan skjønne er denne tråden lovlig, så lenge det ikke kommer forslag om kriminelle handlinger.

Til saken: En mann (ikke god bekjent) har svindlet meg for en del penger - med fullt overlegg. Jeg tror ikke jeg har beviser nok til å gå til politianmeldelse.

Pengene er nok tapt, men jeg hater å tenke på at han sitter der med et hånflir over å ha svindlet til seg disse pengene (som jeg sårt hadde trengt til andre ting).

Jeg vil at han ihvertfall skal få det litt ubehagelig, også fordi han kanskje da tenker seg om før han svindler flere. Men jeg har ingen gode idéer - som er innenfor lovlighetens grenser. Alle hevntankene som hittil har dukket opp, vil sannsynligvis få meg i større trøbbel enn det han får - og det er han ihvertfall ikke verdt.

Noen kreative sjeler der ute? (Jeg har hans navn, adresse, telefonnummer, fødsels- og personnummer).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voks opp. Anmeld forhold til politiet, som et voksent menneske. Så får de se om det er beviser nok eller ei.

Skrevet
Først og fremst: Jeg har finlest KG-reglene før jeg skriver dette og etter det jeg kan skjønne er denne tråden lovlig, så lenge det ikke kommer forslag om kriminelle handlinger.

Til saken: En mann (ikke god bekjent) har svindlet meg for en del penger - med fullt overlegg. Jeg tror ikke jeg har beviser nok til å gå til politianmeldelse.

Pengene er nok tapt, men jeg hater å tenke på at han sitter der med et hånflir over å ha svindlet til seg disse pengene (som jeg sårt hadde trengt til andre ting).

Jeg vil at han ihvertfall skal få det litt ubehagelig, også fordi han kanskje da tenker seg om før han svindler flere. Men jeg har ingen gode idéer - som er innenfor lovlighetens grenser. Alle hevntankene som hittil har dukket opp, vil sannsynligvis få meg i større trøbbel enn det han får - og det er han ihvertfall ikke verdt.

Noen kreative sjeler der ute? (Jeg har hans navn, adresse, telefonnummer, fødsels- og personnummer).

Det er barnslig å ta hevn. Vær heller voksen nok til å lære av tabben din.

Skrevet
Det er barnslig å ta hevn. Vær heller voksen nok til å lære av tabben din.

Hvor har jeg skrevet at jeg har gjort en tabbe?

Han oppsøkte meg med en eneste hensikt: å stjele fra meg. Han er en stor, kraftig mann og jeg var ikke sterk nok til å stoppe ham. Kan ikke se at jeg har gjort noen "tabbe"?

Skrevet

Han oppsøkte meg med en eneste hensikt: å stjele fra meg. Han er en stor, kraftig mann og jeg var ikke sterk nok til å stoppe ham. Kan ikke se at jeg har gjort noen "tabbe"?

Har han svindlet deg eller ranet deg? Det kan virke som om du er litt usikker på akkurat det?

Skrevet

Uten at jeg kjenner til situasjonen mer enn det som står i denne tråden:

Jeg synes det er helt på sin plass å la HAM få en lærepenge, ikke at DU skal ta lærdom av dette. Når du er uskyldig oppi det hele, og rettsvesenet ikke kan hjelpe. Slike folk bør ikke kunne gåp rundt og ta seg til rette!

Har du lest Menn som hater Kvinner, og oppfølgerne, av Stieg Larsson? Hovedpersonen her er flink til å hacke, og bruker dette som hevnmiddel. Men dette er selvfølgelig ulovlig. Uansett veldig underholdende bøker.

Jeg vet ikke hva du kan gjøre. Men jeg ville nok også pønsket ut noe, og kost meg med tankene. Min rettferdighetssans er ganske sterkt utviklet, og jeg ville hatt store vansker med å la ham slippe unna.

Skrevet

Jeg ville anmeldt, og latt politiet selv vurdere om bevisene holder eller ikke. Blir uansett registrert hos dem, slik at hvis andre anmelder senere, så kan politiet se det.

Skrevet

Du skrev han svindlet dem til seg. Ikke at han ranet dem til seg.

De opplysningene du har, kan du bruke til å levere inn en anmeldelse, som er det voksne mennesker gjør når de blir utsatt for lovbrudd.

Skrevet

Hvis han svindlet deg, var du lettlurt. At hensikten hans var å stjele fra deg endrer ikke det faktum.

Skrevet
Du skrev han svindlet dem til seg. Ikke at han ranet dem til seg.

De opplysningene du har, kan du bruke til å levere inn en anmeldelse, som er det voksne mennesker gjør når de blir utsatt for lovbrudd.

Jeg vet ikke hva du definerer som voksent, men det fins faktisk 40 åringer som lemlester andre som hevn.

Skrevet
Jeg vet ikke hva du definerer som voksent, men det fins faktisk 40 åringer som lemlester andre som hevn.

Å være voksen og å oppføre seg voksent er ikke det samme. Man kan oppføre seg barnslig uten å være et barn. Å lemleste andre som hevn, er ikke voksent.

Skrevet
Så voksent du oppfører deg. :ironi:

Hehe nei TS er ikke voksen, det er jo ikke tvil om det når man planlegger en hevn :fnise:

Men jeg skjønner motivet bak dette, jeg ble "lurt"/"svindlet" eller hva man kan kalle det av en tidligere utleier, jeg var ung og naiv på den tiden, men husker godt at jeg hadde lyst på en måte å ta "hevn" på, selv om det ikke dreide seg om store beløpet. (Men på det daværende tidspunktet var det det)

Det ble med "drømmen" om å ta hevn.

Jeg har dessverre ingen gode forslag til deg TS. Skriv horekunde på bilen hans eller noe kanskje? :sjenert:

Eller se slaget tapt, kom deg videre og se/les "Greven av Monte Cristo" :)

Skrevet
Hehe nei TS er ikke voksen, det er jo ikke tvil om det når man planlegger en hevn :fnise:

Men jeg skjønner motivet bak dette, jeg ble "lurt"/"svindlet" eller hva man kan kalle det av en tidligere utleier, jeg var ung og naiv på den tiden, men husker godt at jeg hadde lyst på en måte å ta "hevn" på, selv om det ikke dreide seg om store beløpet. (Men på det daværende tidspunktet var det det)

Det ble med "drømmen" om å ta hevn.

Jeg har dessverre ingen gode forslag til deg TS. Skriv horekunde på bilen hans eller noe kanskje? :sjenert:

Eller se slaget tapt, kom deg videre og se/les "Greven av Monte Cristo" :)

Det var gjesten som svarte på innlegget mitt jeg tenkte på, men ts er ikke så veldig voksen heller.

Skrevet (endret)

Ts, ikke hør på de naive sjelene her. Politiet vil bare henlegge saken og rettsvesenet ellers er gjennområttent. Så du har helt rett i at dette er noe du må ta tak i selv. Det er viktig at noen står opp mot de uærlige.

Ryktespredning er en metode, Ikke falsk, men overdreven. Det finnes også nettsider hvor du kan legge frem hva du mener om ham. Bare hold deg innenfor loven.

Kanskje du kan bruke din kvinnelige sjarme til å forføre ham til å gjøre noe dumt? Det krever selvfølgelig at du er kynisk og har god avstand til det du gjør.

Lykke til med hevnen!

Endret av Aniria
Skrevet

Dersom han har gjort seg skyldig i ulovligheter, så burde du anmelde det, selv om du ikke har beviser nok. Det er beste "hevn". Har du bare vært naiv, og det ikke er ulovligheter inne i bildet, så er det vel bare å komme seg over det. Skjønner at det er surt, men tror det er det beste.

Skrevet
Ts, ikke hør på de naive sjelene her. Politiet vil bare henlegge saken og rettsvesenet ellers er gjennområttent. Så du har helt rett i at dette er noe du må ta tak i selv. Det er viktig at noen står opp mot de uærlige.

Ryktespredning er en metode, Ikke falsk, men overdreven, anmeldelse for seksuell trakassering er en annen. Det finnes også nettsider hvor du kan legge frem hva du mener om ham. Bare hold deg innenfor loven.

Kanskje du kan bruke din kvinnelige sjarme til å forføre ham til å gjøre noe dumt? Det krever selvfølgelig at du er kynisk og har god avstand til det du gjør.

Lykke til med hevnen!

Både injurier i form av ryktespredning og hetsing på nett er ulovlig. Det er også ulovlig å levere falske anmeldelser.

Idiotiske og barnslige forslag. Å spre rykter om folk for å ta hevn er slikt de fleste gjør seg ferdig med på ungdomsskolen.

Skrevet
Både injurier i form av ryktespredning og hetsing på nett er ulovlig. Det er også ulovlig å levere falske anmeldelser.

Det er kun beviselig ulovlig om man blir dømt for det. Det blir ts garantert ikke om hun er litt forsiktig.

Blant opplyste mennesker er det bare de falske og uærlige som har prinsipielle motforestillinger mot hevn. Det har de slik at de kan fortsette med sin utnyttelse av andre mennesker.

Skrevet (endret)

Tråd ryddet

- Aniria - Mod -

Endret av Gjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...