Gå til innhold

Smålig brudepar - jeg er så skuffet!

Anbefalte innlegg

Gjest Såret
Skrevet

Jeg har tidligere hatt denne tråden:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=31623

Vi endte opp med å gi halvparten penger og halvparten gave av den potten" vi hadde satt av til å gi bort til dette brudeparet. Vi brukte langt tid på å finne en gave som vi mente var nyttig og som de uansett kunne ha bruk for.

Men så da...i går fikk jeg høre det at brudeparet hadde uttalt etter bryllupet sitt at de var så utrolig misfornøyd med gavene de hadde fått og at alt de hadde fått bare var søppel! (Og de var de ordene som var brukt.) Jeg er utrolig såret og skuffet over det utsagnet, for vi la virkelig mye jobb i å finne en fin gave. Dessuten vet jeg jo at brudeparet fikk utrolig mye fint, men de synes at alt sammen bare var søppel (sannsynligvis fordi det ikke var penger)...

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget mitt, men vil vel oppfordre alle brudepar til å sette pris på det de får selvom det kanskje ikke er det de ønsker seg mest her i verden... Er veldig såret i øyeblikket og har mest lyst til å bare ta gavene vi gav bort tilbake.... :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo helt merkelig ut! Har selv sett at brudepar får mye rart og mye forskjellig, og at alt ikke stemmer til smaken er vel ikke å unngå når man har 60-100 gjester. Men å si at det er søppel, det er jo ikke bare utrolig utakknemlig, men veldig frekt og uhøflig. Jeg setter veldig stor pris på gaver jeg får, selv om jeg får gaver jeg ikke liker, verdsetter jeg den, for noen har brukt tid og penger for å gi meg den. Når det gjelder gaver må det jo være tanken som teller?!?

Gjest Såret
Skrevet
Når det gjelder gaver må det jo være tanken som teller?!?

Jeg er veldig enig i det Imax. Noe av saken her også er at brudeparet har så og si ingenting og trenger absolutt alt. Jeg så selv at gavene de fikk var veldig nyttige og flotte, og når de ikke hadde satt opp noen liste over konkrete gaver de ønsket seg (bortsett fra penger), har de seg selv å takke om de synes de fikk noe de ikke helt hadde lyst på... Men som sagt, gavene de fikk kommer til nytte i ethvert hjem!

Jeg er bare såret og skuffet over at man kan si noe sånt. Mener de det får de heller holde det for seg selv!

Er virkelig gavene og hva man får en såååå viktig del av bryllupet?

Skrevet

For det første vil jeg gi deg en trøsteklem, for dette er dårlig gjort. Dette fortjente du ikke. Jeg har lest den andre tråden, og vet ikke hva jeg ville valgt. Gir selv aldri bort penger i gave, og har opplevd å ha den eneste gaven utenom penger i konfirmasjon fx. Så jeg forstår hva du har følt og hva du har gjort. Uten å måtte dra inn det du sier om at de har dårlig økonomisk sans.

Men når man legger det til uttalelser om gaver som er søppel i etterkant - vel, da står dette paret for meg som unge, eller i hvert fall usedvanlig umodne. Og med sånne kommentarer bekrefter de jo alle mistanker om manglende voksen og moden oppførsel. Mener jeg.

Greit nok at ethvert brudepar får ønske seg det de vil - men vi snakker fortsatt om ØNSKE her. Hvem har noengang fått alt de ønsket seg til jul?

Og å ønske seg penger til bryllupsreise eller sofa er nå en ting. Men øl og pizza hadde ikke blitt sponset fra meg i hvert fall.

Selv ønsket vi oss fargeglade mugger i bryllupsgave. Vi fikk ikke en eneste mugge. Skal jeg da si at bollene og fatene vi fikk istedet ikke var bra nok? Aldri i verden.

Hadde bruden kommet med den kommentaren til meg - selv om jeg ikke hadde hatt noe med bryllupet å gjøre - hadde jeg spurt om hun hadde skjært seg i hue.

Skrevet

Dårlig gjort og ikke minst respektløst etter min mening :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet
Og å ønske seg penger til bryllupsreise eller sofa er nå en ting. Men øl og pizza hadde ikke blitt sponset fra meg i hvert fall.

Hadde bruden kommet med den kommentaren til meg - selv om jeg ikke hadde hatt noe med bryllupet å gjøre - hadde jeg spurt om hun hadde skjært seg i hue.

Takk for trøst Tusenfryd, det gjør godt!

Kan legge til her at brudeparet hadde planer om å la pengene gå til kjøleskap og konfyr (det fikk vi vite rett før bryllupet, så det var jo forsåvidt greit). De fikk også en del penger, nesten 15 000, så de bør være fornøyd uansett spør du meg...

Brudeparet har heller ikke direkte sagt dette med gavene til oss, vi har hørt det gjennom noen andre de hadde sagt det til (og dette er ikke ei fjær som blir til fem høns, bare sånn at dere ikke tror at dette bare er sladder vi har hørt...). Hadde en av dem sagt dette til meg, hadde jeg sagt klart i fra hva jeg mente og de skulle virkelig fått høre det. Er både sint og skuffet!

Gjest Fru Meta
Skrevet
Men når man legger det til uttalelser om gaver som er søppel i etterkant - vel' date=' da står dette paret for meg som unge, eller i hvert fall usedvanlig umodne. Og med sånne kommentarer bekrefter de jo alle mistanker om manglende voksen og moden oppførsel. Mener jeg.[/quote']

Og det mener jeg også. Herregud for en oppførsel :roll:

Jeg ville ikke funnet på å tenke noe sånt engang. Fikk en merkelig heklet duk (hadde den vært hjemmeheklet hadde det jo vært koselig, men denne var kjøpt!!), men jeg ville ikke finne på å si noe sånt allikevel. Puttet den i skapet og tenkte at den kan det jo hende jeg liker når jeg blir gammel.

Nei jeg forstår godt at du ble såret. Det hadde jeg blitt også. Men det er ihvertfall ikke deg det er noe galt med..

*trøsteklem* fra en brud som satte stor pris på ALLE gavene og oppmerksomhetene vi fikk uansett...

Gjest Anonymous
Skrevet

*trøsteklem* fra en brud som satte stor pris på ALLE gavene og oppmerksomhetene vi fikk uansett...

Koselig! Godt å høre at jeg ikke er alene på å reagere på dette her. Jeg setter også veldig pris på alle gaver jeg får, selvom det er aldri så merkelige ting... Og brudeparet her fikk massevis av fine Hadeland-produkter + nydelige lysestaker og masse andre ting som absolutt ikke var søppel...

Skrevet
Godt å høre at jeg ikke er alene på å reagere på dette her.  

Du er slettes ikke alene.

Dette er dårlig oppførsel fra brudeparets side.

Skrevet

Hvordan er det mulig å si noe slikt... :-? Dette er utrolig frekt og respektløst av dem å si. man får jo ikke særlig lyst til å dem gaver senere i livet når de mener at det de får bare er søppel... :evil:

Nei, dette fortjener du ikke.

Stor trøsteklem til deg fra en vordende brud som alltid setter pris på gaver. :)

Skrevet

Neste anledning du må kjøpe gave til dem, gå på fretex og kjøp noe skikkelig smakløst for en femmer. Sånn går det med utakknemlige frekke folk!

Skrevet
Neste anledning du må kjøpe gave til dem' date=' gå på fretex og kjøp noe skikkelig smakløst for en femmer. Sånn går det med utakknemlige frekke folk![/quote']

:hoho: Det var en god ide.... :ler:

Skrevet

Jeg har opplevd det samme som deg og jeg skjønner ikke at enkelte folk kan bli så smålige og utakknemlige over en bryllupsgave.

Jeg var i bryllup til en barndomsvenninne av meg og de fikk mye pene og praktiske ting i gave, de var i etableingsfasen og trengte omtrent alt. Men de hadde også bare ønsket seg penger.

Fra forloverne og noen venner fikk de en kjøkkenmaskin med MASSE tilbehør, snakker om super gave!!

Men det som sjokkerte meg mest i ettertid var at bruden leverte inn gavene i butikkene og fikk penger isteden!!! da hun ble spurt om hvorfor hun gjorde det fikk vedkommende til svar at "jammen mamma har jo alt, jeg kan jo låne der" (foreldrene bodde vegg i vegg)

Dette tok kaka!! Og på grunn av oppførselen hennes angående bryllupsgavene mistet hun mange av sine nære venner.....

Skrevet

Man burde gå gjennom en test som bevis på at man hadde et minimum av modenhet før man giftet seg... tenk disse menneskene er nå å regne for voksne av samfunnet, de kommer sikkert ettehvert til å få barn og skal ha ansvar for å oppdra disse. jaja, da vil jo ikke de ha noe å låne barna sine da, så kanksje barna tar til vettet....

Skrevet

Å så sint jeg hadde vært om noen hadde sagt noe sånn til meg... Herregud, for ett par utakknemmelige drittunger. De må da være vant til å få AKKURAT det de peker på de da, ettersom alle andres gaver er søppel. :sinna:

Nå er ikke jeg gift enda, men uansett; Når jeg får en gave, om det er til bursdag eller jul, så er jeg takknemmelig for den. Det hender seg ofte at jeg får ting som jeg absolutt ikke ville kjøpt selv. Stort sett fra bestemødrene mine. Men likevel, jeg blir glad for de. Å jeg hadde ALDRI kommet til å kalt det søppel uansett hva det var.

Det tyder som Tusenfryd sa på ett ungt par som er meget umodne. Som ikke takler slike hendelser, og som ikke har lært seg normal folkeskikk.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt det opp med de. Jeg hadde fortalt de at jeg hadde hørt de kalte gaven fra deg og alle andre for søppel. Om dette stemmer så tror jeg jeg tar tilbake "søppelet" mitt og tar det i bruk selv. Så kan du bare sitte der å gnure uten ting du trenger i en husstand.

Hadde vært illsint!!! :kjempesinna:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for trøst Tusenfryd, det gjør godt!

Kan legge til her at brudeparet hadde planer om å la pengene gå til kjøleskap og konfyr (det fikk vi vite rett før bryllupet, så det var jo forsåvidt greit). De fikk også en del penger, nesten 15 000, så de bør være fornøyd uansett spør du meg...

Brudeparet har heller ikke direkte sagt dette med gavene til oss, vi har hørt det gjennom noen andre de hadde sagt det til (og dette er ikke ei fjær som blir til fem høns, bare sånn at dere ikke tror at dette bare er sladder vi har hørt...). Hadde en av dem sagt dette til meg, hadde jeg sagt klart i fra hva jeg mente og de skulle virkelig fått høre det. Er både sint og skuffet!

Gjest Såret
Skrevet
Siden brudeparet ikke har sagt det direkte til dere bør dere vel ikke legge alt for mye i det som er blitt sagt. Selv om det kanskje ikke er slik, men en akn ikke forvente at brudeparet skulle like alt heller, og siden dere ikke ahr hørt det fra dem selv, var det kanskje ikke meningen at dere skulle høre det heller.

Når man sier dette offemtlig til en av gjestene i bryllupet, da holder de isåfall ikke meningene sine mye skjult og jeg er derfor glad vi fikk høre dette!

Jeg forventer ikke at brudeparet skal like alle gavene de får, men de fikk virkelig mye fint og man kaller ikke gaver for søppel uansett! jeg har fått massevis av gaver jeg ikke har vært begeistret for, men jeg har alltid satt pris på tanken uansett.

Tross alt er jeg kjempeglad for at vi ikke gav brudeparet bare penger, for det synes jeg rett og slett ikke de fortjener!

Skrevet

De er vel kanskje skuffa fordi det ikke ble mere penger til overst til øl og pizza etter at de hadde fått kjøpt kjøleskap og komfyr da ;) . Ærlig talt, får være grenser for utaknemlighet!!! Har vel noe med instillinga å gjøre, for vi fikk BARE flotte gaver da vi gifta oss! Var ikke en ting vi ikke satte pris på. Men hva jeg hadde gjort om jeg var deg? Blåst ut frustrasjonen til noen jeg kjennte godt, men ikke turt å sagt noe til de det gjaldt tenker jeg. Men det burde jo fått høre det da...uten at jeg tror det ville hjelpe...

• 2 måneder senere...
Skrevet

Har dere lyst til å høre siste nytt i denne saken?

Brudeparet skal nå gi takkekort til kun de de fikk penger fra eller der de synes de fikk fine gaver...

Jeg er målløs, og ikke minst skuffet!!!!! Går det virkelig an?

Skrevet

Herregud!

Håper virkelig du eller noen andre sier dem et alvorsord!

Høres forresten ut som de har giftet seg mer for gavenes (pengenes) skyld enn for ekteskapet, og det i seg selv er jo tragisk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...