Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går brettet jeg bretteesker fra Panduro, og pyntet de med bånd og navnelapper. Skal bruke de som bordkort. Ble kjempefornøyd! Så deilig å kunne krysse av ting på listen :)

Men neste punkt, som kanskje begynner å haste er invitasjonene :trist:

Har kikket litt rundt på nettet etter inspirasjon, eller nettsider som selger ferdige invitasjoner. Men har ikke funnet så mye enda.

Hvordan gjør dere det med invitasjonene, kjære medbruder? :)

Tar gjerne mot linker med tips, og gode råd og hva dere tenker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager våre invitasjoner selv :) Det er lettere å "spesialtilpasse" dem for de ulike gjestene, det er personlig og fint. Et hot tips er: Gamman , en svensk nettside med mye fin inspirasjon. :)

Skrevet

En designervenninne har sagt at hun kan hjelpe oss med å lage dem i Photoshop, så printer vi ut selv på ok papir. Enkelt og forhåpentligvis fint!

Skrevet

Jeg lagde invitasjoner og bordkort selv. Det ble finest slik og så fikk jeg det akkurat som jeg ønsket.

I tillegg var det utrolig moro å lage de.

www.miarosa.dk , her kan du kanskje hente noe inspirasjon.

Skrevet

Jeg har designet mine selv, med tekstinnhold og monogram. Dette har jeg sendt til trykk. Ellers lager jeg forsiden for hånd med forskjellige utklipp fra designpapirene til Panduro :)

Vi var såpass heldig å få trykket invitasjonene våre gratis ettersom jeg jobber mye oppmot trykkerier til vanlig, så mine 90 invitasjoner kom på 185,5 kr i utgifter til pynten jeg kjøpte til forsidene.

Skrevet

Solstrålejenta (eller andre) - Kjenner du til noen trykkerier som har god kvalitet, men ikke er for dyre for oss som må betale selv?

Skrevet

Jeg designet mine selv på pcen, brukte et fint bilde av oss og satte på tekst og fikk de trykket hos optimalprint. Ble godt fornøyde. Har ikke tid eller tolmodighet til å lage ørten selv, derfor ble det denne enkle men helt greie løsningen som passet best for oss.

Skrevet

jeg lagt også våer selv, mye klipp og lim.. Men syns det var utrolig hyggelig arbeid:-)

Skulle gjerne laget enda fler.. Teksten kommer på at gjennomsiktig ark og bak dette er det bilde av oss..

Her er mine:

post-23311-1235490837_thumb.jpg

Skrevet

Lagde våres selv også.

kjøpt ting på panduro og limt og klippet i vei!

Først tok eg et dekorpapir i mørk beige og limte det oppå et lys beige ark. Klippet litt av den lange enden(2cm), så bretta eg fra korte sidene mot midten. Da åpnet kortet seg fra midten. Brukte så et silkebånd med gullhjerter og bundet runt hele kortet med en sløyfe....i midten av sløyfene festa eg 2 gull ringer(falske). Inni kortet skrev eg navnene i kalligrafi på et lysere papir. Så var det et slags dikt i teksten som var også på et lysere papir. De ble først brent i kantene og så limt in.

Ble så fint og har fått masse komplimentarer på de allerede før bryllupet!

Skrevet

Så flinke dere er!

Må virkelig sette i gang jeg også... Godt mulig at vi lager designet selv, og får de trykket. Vet det kommer til å bli mye klipp og lim på bordkortene, så tror det får holde. :)

Får høre meg rundt om priser. Noen som vet om noen gode og rimelige trykkeri?

:jepp:

Skrevet
jeg lagt også våer selv, mye klipp og lim.. Men syns det var utrolig hyggelig arbeid:-)

Skulle gjerne laget enda fler.. Teksten kommer på at gjennomsiktig ark og bak dette er det bilde av oss..

Her er mine:

De var kjempefine!!

Skrevet

Hei!

Jeg designet invitasjonen selv og sendte den til Decorium for å bli trykt :)

De ble kjempefine! Da trykte de navnene til gjestene i alle invitasjonene også. Betalte ca 1700 for nærmere 50 stk.

Skrevet

Vi bestilte invitasjoner på vistaprint.no

VELDIG billig og flotte ble de også.

Bestilte de hvite med egen tekst utenpå og inni. (Tok vekk disse stygge bildene de har på)

Så ble det stempel og embossing på utsiden.

For 60 invitasjoner med konvolutter betalte vi 350 inkl frakt og med stempel og stæsj ender vi på 500 for alt.

Kjempefornøyd :danse:

Skrevet

PS! Hvis du bestiller hos Vistaprint anbefaler jeg at du bestiller invitasjoner med Linen overflate Da får du god kvalitet:)

Skrevet

Dere som lager invitasjonene selv, hvordan skriver dere inni kortene? Mulig jeg er helt dum her nå, men jeg klarer ikke se for meg hvordan det skal gjøres ;) Skriver dere teksten for hånd? Sender til trykkeri? Printer selv? Jeg mener sånn papp-ark som jeg ser for meg at man må bruke, går vel ikke inn i en vanlig printer?

Skrevet
Dere som lager invitasjonene selv, hvordan skriver dere inni kortene? Mulig jeg er helt dum her nå, men jeg klarer ikke se for meg hvordan det skal gjøres ;) Skriver dere teksten for hånd? Sender til trykkeri? Printer selv? Jeg mener sånn papp-ark som jeg ser for meg at man må bruke, går vel ikke inn i en vanlig printer?

Vet ikke hvordan andre gjør slikt, men jeg fant ut at jeg rett og slett kunne skrive teksten ut på vanlige ark i printeren, klippe den ut, og så festet/limte jeg den til papp-kortet.

Det gjorde jeg slik: Jeg fant fine ark med glitter og pynt, som jeg klippet opp i ganske smale strimler på ca 2 cm bredde og 10 cm lengde, og så tok jeg lim på baksiden og brukte en strimmel per kort som "tape" til å feste en ende av printerarket med skrift til kortet. Vanskelig å forklare, men jeg ble ganske fornøyd!

Det går sikkert an å bruke klistremerker til dette, eller andre ting, har sett at de selger fine splittbinderser med hjerteform og slikt på Panduro også.

Skrevet

Takk for svar! Da skal jeg kanskje klare å få til noe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...