Gjest snavlesara Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Hei! Jeg er en 26 år gammel jente som i det siste har skeiet mer og mer ut på kveldene. Snacks, kake, godteri... You name it! Føler at jeg "må" ha noe godt hver kveld. Noen som vil hjelpe meg/har samme problem selv? Tror det eneste som kan hjelpe er å ha noen med samme problem som kan være litt streng og støttende
Gjest Eurodice Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Hei! Jeg er en 26 år gammel jente som i det siste har skeiet mer og mer ut på kveldene. Snacks, kake, godteri... You name it! Føler at jeg "må" ha noe godt hver kveld. Noen som vil hjelpe meg/har samme problem selv? Tror det eneste som kan hjelpe er å ha noen med samme problem som kan være litt streng og støttende Jeg har dilla på druer jeg, da. Det har jeg nok en tendens til å spise mer enn nødvendig av på kveldstid, gjerne en halv kilo i slengen, men ikke hver kveld. Det er vel færre kalorier i druer enn i det du spiser, kanskje. Det kommer an på mengden.
Store My Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Slenger meg på denne tråden, da jeg har samme problemet.
Gjest snavlesara Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Flott! Da er vi 2-3 i alle fall. Jeg skal si fra hver gang lysten på noe usunt melder seg eller jeg har spist noe jeg ikke burde spise, så får dere stramme meg opp
Store My Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Jeg har lyst på ostesmørbrød. Nå er jeg jo faktisk sulten, men tror det er bedre å legge seg i stedet.
Gjest snavlesara Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Hva med en brødskive med skinke og et glass melk da, som en mellomting mellom ostesmørbrød og ingenting? Jeg har akkurat spist potetgull med dipp, så jeg er definitivt mett... :-/
Store My Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Det er et godt forslag, men tror heller jeg legger meg og spiser ordentlig frokost når jeg våkner. får heller stå opp om jeg blir for sulten.
Gjest snavlesara Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Vanskelig å få sove på tom mage, men synes du er flink Sov godt da!
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Det er et godt forslag, men tror heller jeg legger meg og spiser ordentlig frokost når jeg våkner. får heller stå opp om jeg blir for sulten. Haha, du fikk jo fiksa problemet ditt kjapt!
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 Jeg hører definitivt til i denne tråden. Sjokolade, godteri, chips, bolle og brus er det som går igjen hos meg. I tillegg til at jeg har fått dilla på kiwi og druer, men det er jo bare sunt.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 Kiwi og druer er bra, stopper søtsuget.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 Kiwi og druer er bra, stopper søtsuget. Druer inneholder voldsomme mengder druesukker, så om målet var å gå ned i vekt, bør man ikke hive innpå alt for mye druer.
*snuppis* Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 Her kan jeg personlig skrive meg inn ja...I går, dere vil ikke tro det...Trodde virkelig jeg skulle gå på veggen. Det endte med at jeg måtte komme meg i seng ellers hadde jeg gjort noe jeg ville angret på. Da jeg kom hjem, i 20 tiden startet jeg med en bolle salat... Så ble det et knekkebrød, så ble det et eple, så ble det noen nøtter. Men aller mest ville jeg ha sjokolade! Det var rett og slett helt grusomt! munnen løp i vann!!! Jeg er et levende eksempel på at man blir avhengig av sjokolade! Uten tvil!!!!
momo Skrevet 24. februar 2009 #14 Skrevet 24. februar 2009 Her vil jeg være med og! Jeg er så flink hele dagen, spiser sunnt og har ingen problemer, så kommer kvelden og jeg vil bare spise og spise og da alt mulig rart. Men verst med is og sjokolade. Is kan jeg bare ikke ha i hus, for det spises opp. Men jeg må bare bli flink og skjerpe meg, har klart og legge på meg 10 kilo i høst og vinter og de skal bort til sommeren.
Gjest tyttebær Skrevet 24. februar 2009 #15 Skrevet 24. februar 2009 Eg er definitivt med på dette! Er kjempelett å sette seg ned å eta usunne ting om kvelden. Har nokon gode tips for å unngå søtsuget, så kom med dei! Personlig prøver eg å eta frukt i staden for godteri o.l. Syns òg at grønn te demper søtsuget. Og ikkje er det usunt heller. Eg las at ein kan drikke opp til 2 liter te om dagen før det blir usunt! Og i tilegg er det forbrennande!
Store My Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 Haha, du fikk jo fiksa problemet ditt kjapt! ja, hjalp å skrive det her. kunne ikke sprekke da. hadde blitt pinlig. det gikk dessuten fint å sovne. og da jeg våknet i morges hadde jeg ikke lenger like lyst på ostesmørbrød.
Andale Skrevet 24. februar 2009 #17 Skrevet 24. februar 2009 Signer meg inn her jeg ass! Er jo umulig å ikke spise på kvelden! Er ikke sulten, men noe må jeg ha! Da aller helst potetgull, så blir noen poser i løpet av uka. Er jo så digg å ha til tv-tittinga! Men søtsug har jeg ikke. mere saltsug. mmmmm... må... ha... potetgull.... Finnes jo ikke noe alternativ til det! Hvertfall ikke som er like godt, men sunnere..
Gjest Skrevet 24. februar 2009 #18 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Jeg får heve meg innpå her, selv om det ikke er snakk om mer enn kanskje en håndfull potetgull på en hverdag (muligens mindre) eller en skål med is en gang i uken (hverdagene). Hittil har jeg greid meg med en ikea skål med epler/bananer skjært opp i biter med litt vaniljesaus oppå, evt bare oppskjærte epler. Endret 24. februar 2009 av Gjest
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #19 Skrevet 24. februar 2009 Vil gjerne få anbefale vaniljekesam som alternativ for vaniljesaus på frukt. Det er kjempegodt!
juliane Skrevet 24. februar 2009 #20 Skrevet 24. februar 2009 Jeg er med! Det siste året har jeg spist masse godteri nesten daglig, og skyldt på at jeg trøstespiser pga at jeg er i et dårlig forhold. Vel, nå har jeg vært ute av det dårlige forholdet i tre uker, så nå må jeg klare å skjerpe meg! Vet av erfaring at det bare tar et par uker før man har etablert nye vaner og søt/saltsuget synker betraktelig, men det er to harde uker... Jeg har det problemet at jeg er avhengig av både sjokolade og potetgull med dip. Dobbelt så mye som frister altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå