Gå til innhold

Blomster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker meg grønn på disse blomstene og borddekorasjonene, vil jo gjerne at det skal bli både fint og spesielt... ;) Temaet er høst, med (mosegrønt,) oransje og kremhvitt som hovedfarger.

Brudebuketten: Vil gjerne ha en tett oransje callabukett, men tenker at det hadde vært fint med noen bær i buketten. Hvilke bær egner seg til å bruke? Bær fra Johannesurten...? Får man tak i dette på en blomsterforretning? Knapphullsblomstene blir jo i samme stil med samme materiale...

Borddekorasjoner: Jeg tenker i retning små søte dekorasjoner som jeg kan ha i feks kurver. Det vil være en litt rustikk stil ellers, og vi pynter bordet med greiner, bær og høstløv. Tenker at det kan være fint å bruke oransje calla og liljer i dekorasjonene, i tillegg til bær hvis jeg får det til i buketten. Kan jeg ha calla i oasis? Og bær?

Ute: Vil gjerne ha litt pynt utenfor lokalet også, på trappa på hver side av døra. Hva kan dette være? :klø: Har tenkt på zinkbøtter med greiner i, men ser for meg at det bare blir trist og kjedelig. Hva skal dere evt gjøre med dette? Har tenkt litt på Erica også, kan sette mange sammen i en stor "balje"...

Brudebuketten bestiller jeg ferdig hos blomsterforretningen, men dekorasjoner til bordene og ute skal jeg lage selv. På kakebord/gavebord blir det nok bare vaser med calla og noen greiner i, så den er grei. Er mest usikker på borddekorasjonene og ute-"pynten"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om en annen ting i tillegg ;)

Jeg skal selv lage til "kakestativet". På kakebordet blir det en forhøyning i midten der bryllupskaka skal stå. Det blir 3 eller 4 kaker (ikke helt bestemt). Jeg hadde tenkt til å bruke esker eller kasser av noe slag i ulike høyder som jeg setter sammen og dekker med fint tøy (tyll). Kakene skal få stå på hvert sitt "stativ", og i tillegg skal jeg ha kaketoppen på ett av stativene, og muligens sette lys på ett eller to av dem. Hva i all verden kan jeg bruke til dette? :gjeiper: Holder det feks å bruke pappesker i ulik størrelse? Håper ikke esken svikter under vekten av kaka... Hvis dere skjønner hva jeg tenker på da?

Gjest nextlife
Skrevet

Sinkbøtter med greiner i høres knallfint ut, det enkle er ofte det beste.

Her er to typer trær som får utrolig pene høstfarger, jeg brukte de i vårt høstbryllup.

Blankmispel

Osp

Skrevet

Ja, det kan bli fint :) Håper bladene har fått så fine farger til da :)

Skrevet

Man får kjøpt falske høstløv også, som kanskje er like greit å bruke? Falske roseblader i forskjellige farger kan også brukes.

Min brudebukett var i gyllen oransje og kremhvit, jeg hadde roser, liljer og gerbera.

Hvis du vil ha rustikk stil er det tøft med sinkbøtter, teracottapotter og "gamle" trekasser. Trekasser kan også være fine til kakestativ, hvis du finner noen som passer. Teracottapotter kan man behandle så de ser ekstra rustikke ut, eller du kan spraylakkere dem i hvilken farge som helst.

Greiner kan også spraylakkeres hvis du vil (gull hadde kanskje vært stilig?) Ståltråd med perler i passende farger kan surres rundt potter, kakestativ, greiner, vaser osv.

Pappesker til kakene hørtes litt farlig ut, tror de fort kan svikte.

Skrevet (endret)
Man får kjøpt falske høstløv også, som kanskje er like greit å bruke? Falske roseblader i forskjellige farger kan også brukes.

Min brudebukett var i gyllen oransje og kremhvit, jeg hadde roser, liljer og gerbera.

Hvis du vil ha rustikk stil er det tøft med sinkbøtter, teracottapotter og "gamle" trekasser. Trekasser kan også være fine til kakestativ, hvis du finner noen som passer. Teracottapotter kan man behandle så de ser ekstra rustikke ut, eller du kan spraylakkere dem i hvilken farge som helst.

Greiner kan også spraylakkeres hvis du vil (gull hadde kanskje vært stilig?) Ståltråd med perler i passende farger kan surres rundt potter, kakestativ, greiner, vaser osv.

Pappesker til kakene hørtes litt farlig ut, tror de fort kan svikte.

Enig i at pappesker kan bli skummelt, så har vært på utkikk etter andre løsninger. Trekasser var ikke dumt :) Trenger ikke å dekke dem fullstendig med tøy heller. Må se hva jeg finner tak i...

Planen er å bruke greiner i en del av pynten. Jeg surrer ståltråd med perler på rundt greinene, og legger dem på bordet, har dem i blomstervaser sammen med andre blomster osv.

Har lett etter falske høstløv, men finner ingen fine. De har noe løvkonfetti på en av brudenettbutikkene, men de ser bare tynne og billige ut.

Må bare finne ut av om calla klarer seg fint i oasis, og hvilke bær jeg kan bruke til dekorasjoner :) Takk for tips som dere har kommet med alle sammen :)

Endret av mamsemamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...