Gjest lav selvtillit Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 heei:) jente på 18 her som trenger noen gode tips og råd. før spilte jeg fotball, noe som jeg drev med i 11 år før laget ble oppløst. så begynte jeg med styrkeløft som de så pent kaller det. eller lettere sagt trening av vekter. men så for ca 3 år siden fikk jeg eksem (psoriasis) inne i den venstre hånda. noe som gikk greit med trening en periode fordi det dekket kun ett lite omeråde. men nå har jeg i begge hendene og hele håndflaten på høyre hånd er dekket. så for litt over ett år siden måtte jeg slutte med treninga jeg holdt på med da dette ble veldig smertefullt. så her sitter jeg da med en forfallen kropp med appelsinhud her og der i en alder av 18 og vil veldig gjerne få trent den opp igjen. men hvordan? om jeg belaster hendene sprekker de og blør og gjør veldig vondt. noen som har noen treningsråd.? prøver å spise relativt sundt for å ikke ese ut for mye:P takk på forhånd!
Gjest :) Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 heei:) jente på 18 her som trenger noen gode tips og råd. før spilte jeg fotball, noe som jeg drev med i 11 år før laget ble oppløst. så begynte jeg med styrkeløft som de så pent kaller det. eller lettere sagt trening av vekter. men så for ca 3 år siden fikk jeg eksem (psoriasis) inne i den venstre hånda. noe som gikk greit med trening en periode fordi det dekket kun ett lite omeråde. men nå har jeg i begge hendene og hele håndflaten på høyre hånd er dekket. så for litt over ett år siden måtte jeg slutte med treninga jeg holdt på med da dette ble veldig smertefullt. så her sitter jeg da med en forfallen kropp med appelsinhud her og der i en alder av 18 og vil veldig gjerne få trent den opp igjen. men hvordan? om jeg belaster hendene sprekker de og blør og gjør veldig vondt. noen som har noen treningsråd.? prøver å spise relativt sundt for å ikke ese ut for mye:P takk på forhånd! Først av alt så vil jeg si du burde behandle psoriasisen (om du ikke allerede gjør det). Å bli helbredet er vell ikke bare-bare, men man kan bli symtomsfri:) Er den begrenset til hendene? Er kanskje ikke lurt i "irritere" den med trening som man bruker handflatene til, og det er smertefullt som du også sier. Hva med trening som ikke går så hardt utover handflatene? Svømming, pilates osv. Trenger ikke bruke vekter Tenkte òg at spinning med sykkelhansker kan være mulig? Finne noen som er litt polstret. Kanskje du kan løfte litt vekter med de også?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 heei:) jente på 18 her som trenger noen gode tips og råd. før spilte jeg fotball, noe som jeg drev med i 11 år før laget ble oppløst. så begynte jeg med styrkeløft som de så pent kaller det. eller lettere sagt trening av vekter. men så for ca 3 år siden fikk jeg eksem (psoriasis) inne i den venstre hånda. noe som gikk greit med trening en periode fordi det dekket kun ett lite omeråde. men nå har jeg i begge hendene og hele håndflaten på høyre hånd er dekket. så for litt over ett år siden måtte jeg slutte med treninga jeg holdt på med da dette ble veldig smertefullt. så her sitter jeg da med en forfallen kropp med appelsinhud her og der i en alder av 18 og vil veldig gjerne få trent den opp igjen. men hvordan? om jeg belaster hendene sprekker de og blør og gjør veldig vondt. noen som har noen treningsråd.? prøver å spise relativt sundt for å ikke ese ut for mye:P takk på forhånd! ta behandling på dine hender. Faktisk så hjelper det fort, og gjør du det duskal i beh, så kan du være symtomfri og fortsette med din idrett. jeg har selv pustuløs pso inne i hendene,men er i full jobb, og må dermed sørge for å holde meg symtomfri.
Gjest lille pernille Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Jeg er selv 19 og hadde psoreasis i hodebunnen, ørene og nesen. Dette var svært irriterende og hemmet meg faktisk i hverdagen siden eksemet i ørene gjorde meg gal. jeg har gått til utallige leger og hudspesialister. Har fått mye rare tilbakemeldinger av leger, som; prøv head and sholders. Men så til slutt, fikk jeg noe som virket. (har prøvd alt fra tjære til furunåler) men denne liniment oppløsningen (navnet er Diprosalic) har gjort at allt har forsvunnet. Gå til legen og si at du vil ha en resept på dette. Det er et under for min del. Har gått hele livet og klødd, behandlet og klødd. er helt i ekstase over at det tok bare en uke, og psoriasisen var vekke. Legen sa det kunne komme snikende igjen om noen år, men at det da var bare til å gi en ny behandling. Det er det beste som har skjedd i hele mitt liv. Ikkje la psoriasisen velge, gjør det du vil selv!
Gjest lav selvtillit Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Jeg er selv 19 og hadde psoreasis i hodebunnen, ørene og nesen. Dette var svært irriterende og hemmet meg faktisk i hverdagen siden eksemet i ørene gjorde meg gal. jeg har gått til utallige leger og hudspesialister. Har fått mye rare tilbakemeldinger av leger, som; prøv head and sholders. Men så til slutt, fikk jeg noe som virket. (har prøvd alt fra tjære til furunåler) men denne liniment oppløsningen (navnet er Diprosalic) har gjort at allt har forsvunnet. Gå til legen og si at du vil ha en resept på dette. Det er et under for min del. Har gått hele livet og klødd, behandlet og klødd. er helt i ekstase over at det tok bare en uke, og psoriasisen var vekke. Legen sa det kunne komme snikende igjen om noen år, men at det da var bare til å gi en ny behandling. Det er det beste som har skjedd i hele mitt liv. Ikkje la psoriasisen velge, gjør det du vil selv! det skal jeg gjøre! takk for rådet:) gjør alt for å bli kvitt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå