Gjest Mea Culpa Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jeg tror det lureste er aa faa i seg det man trenger gjennom kosten, men det er jo ikke alltid like lett saa naa lurer jeg paa om jeg skal kjoepe omega 3, 6 og 9 kapsler. Jeg spiser stort sett noksaa sunt, men jeg er et periodemenneske og spiser mye av det samme en periode foer jeg gaar lei og gaar over til noe annet. De siste ukene har jeg for eksempel spist veldig lite fisk, bortsett tunfisk paa boks, men jeg bruker rapsolje naar jeg lager mat saa jeg faar jo i meg litt der da. Det er vel helst 6 og 9 hvis jeg ikke husker feil. Vet ikke helt jeg, noen som har noen tanker?
Gjest Bolledeig Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Omega 3 er gode greier, og noe jeg ville anbefalt alle å ta som tilskudd..
Gjest Mea Culpa Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Omega 3 er gode greier, og noe jeg ville anbefalt alle å ta som tilskudd.. Ja det er det jo, men man trenger vel omega 6 og 9 ogsaa? Eller er det enkelt aa faa i seg nok av det gjennom kosten? Jeg lurer paa om jeg skal bestille dette ...
Chanel.No5 Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Har vist seg at dette kosttilskuddet er en av de som faktisk fungerer. Personlig tar jeg to tabletter med dette hver dag, jeg er desverre ikke så glad i fisk så må ihvertfall ikke gå i minus der =)
Gjest Bolledeig Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Omega 6 og omega 9 får stort sett de fleste i seg mer enn nok av fra før. Et for høyt inntak av Omega 6 i forhold til Omega 3 kan blant annet ha inflammatoriske virkninger (altså mens omega 3 eks kan virke betennelsesdempende, har for mye omega 6 motsatt effekt). De fleste får i seg mer enn nok omega 6 gjennom kosten, spesielt hvis man bruker vegetabilsk olje i matlaging og liknende. Et rent omega 3 tilskudd vil være mer enn nok i mine øyne, og det kan man få kjøpt på apotek til en rimelig billig penge. Enkelte tilskudd er også tilsatt fettløselige vitaminer, men det er ikke noe must.
*Mocca* Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Hvor får man tak i produkt med omega 3,6 og 9 i ett? Jeg vet at jeg skal ha ekstra av alt dette pga en sykdom jeg har... Men har ennå ikke funnet noen steder å kjøpte dette... Ikke internett.
Gjest Bolledeig Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Hvor i landet holder du til? De fleste helsekostbutikker vil jeg tro fører slike oljer, f.eks. Udos (jeg har ikke noen personlig erfaring med akkurat denne oljen, men jeg vet den er vanlig og selges mange steder, og sånn ca er det du leter etter)
Gjest Mea Culpa Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Omega 6 og omega 9 får stort sett de fleste i seg mer enn nok av fra før. Et for høyt inntak av Omega 6 i forhold til Omega 3 kan blant annet ha inflammatoriske virkninger (altså mens omega 3 eks kan virke betennelsesdempende, har for mye omega 6 motsatt effekt). De fleste får i seg mer enn nok omega 6 gjennom kosten, spesielt hvis man bruker vegetabilsk olje i matlaging og liknende. Et rent omega 3 tilskudd vil være mer enn nok i mine øyne, og det kan man få kjøpt på apotek til en rimelig billig penge. Enkelte tilskudd er også tilsatt fettløselige vitaminer, men det er ikke noe must. Aha! Jeg faar ta en naermere titt paa kostholdet mitt og se om jeg faar i meg nok 6 og 9 da.
Pest Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Hvor får man tak i produkt med omega 3,6 og 9 i ett? Jeg vet at jeg skal ha ekstra av alt dette pga en sykdom jeg har... Men har ennå ikke funnet noen steder å kjøpte dette... Ikke internett. Helsekoster og Vita har.
Gjest Mea Culpa Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Tror jeg skal noeye meg med omega 3 jeg. Men har det noe aa si om man tar kapsler eller tran?
Chanel.No5 Skrevet 25. februar 2009 #11 Skrevet 25. februar 2009 Tror jeg skal noeye meg med omega 3 jeg. Men har det noe aa si om man tar kapsler eller tran? Så lenge en tar daglig anbefalt dose tror jeg ikke det spiller noe rolle nei... Tar selv mine i tablettform. Kapsler inneholder alle omegaene- 3, 6 og 9 =) Hehe.. Dette pga. mangelfullt inntak av dette i vanlig kost.. Skulle ønske jeg var med glad i sjømat....
Gjest Mea Culpa Skrevet 25. februar 2009 #12 Skrevet 25. februar 2009 Så lenge en tar daglig anbefalt dose tror jeg ikke det spiller noe rolle nei... Tar selv mine i tablettform. Kapsler inneholder alle omegaene- 3, 6 og 9 =) Hehe.. Dette pga. mangelfullt inntak av dette i vanlig kost.. Skulle ønske jeg var med glad i sjømat.... Det ble uansett kapsler siden de var saa billige. Og saa kjoepte jeg makrell og sardiner til aa ha paa broedskiva. Er veldig glad i fisk selv, men det variere veldig hvor mye jeg spiser.
Caramela Skrevet 25. februar 2009 #13 Skrevet 25. februar 2009 Det ble uansett kapsler siden de var saa billige. Og saa kjoepte jeg makrell og sardiner til aa ha paa broedskiva. Er veldig glad i fisk selv, men det variere veldig hvor mye jeg spiser. Hvor mye kostet kapslene? Blir dessverre lite fisk her i gården også, burde være flinkere, det er jo så godt! Spesielt laksefilet! Namme! Aberen er at det er så dyrt i lengden
Gjest Bolledeig Skrevet 25. februar 2009 #14 Skrevet 25. februar 2009 Apotek har med ujevne mellomrom salg på omega-3 til en billig penge. Vanligvis har de i hvertfall en type inne rabattert. Det er i hvertfall et stalltips herfra
Gjest Mea Culpa Skrevet 25. februar 2009 #15 Skrevet 25. februar 2009 (endret) Hvor mye kostet kapslene? Blir dessverre lite fisk her i gården også, burde være flinkere, det er jo så godt! Spesielt laksefilet! Namme! Aberen er at det er så dyrt i lengden Jeg kjoepte trankapsler til ca. 10 kr for 60. Men med mindre du og bor i UK faar du de nok ikke til den prisen. :gjeiper: Sardiner og makrell i tomat inneholder jo ogsaa omega 3 og er ikke saa dyrt. Endret 25. februar 2009 av Mea Culpa
Gjest Mea Culpa Skrevet 25. februar 2009 #16 Skrevet 25. februar 2009 (endret) Her kan du forresten proeve selolje gratis i 3 mnd. Edit: Ikke helt gratis nei, 99 kr i porto ... Endret 25. februar 2009 av Mea Culpa
Pest Skrevet 25. februar 2009 #17 Skrevet 25. februar 2009 Når det gjelder omega3, så får du ofte det du betaler for. Sjekk gjerne konsetrasjonen av DHA og EPA i forhold til dagsdosen. Om du får mye oppstøt av dem, så er det fordi de ikke er godt nok renset. Jeg vil anbefale Krill omega3 fordi den er lettere for kroppen å benytte seg av da oppbyggingen ikke er så "kompleks" og vanskelig for kroppen å omdanne. Samtidig så er krillen tidlig i næringskjeden og er derfor naturlig renere. Men den typen koster gjerne mer. Om du liker makell i tomat er det en veldig god omega3 kilde.
Gjest Mea Culpa Skrevet 25. februar 2009 #18 Skrevet 25. februar 2009 Når det gjelder omega3, så får du ofte det du betaler for. Sjekk gjerne konsetrasjonen av DHA og EPA i forhold til dagsdosen. Om du får mye oppstøt av dem, så er det fordi de ikke er godt nok renset. Jeg vil anbefale Krill omega3 fordi den er lettere for kroppen å benytte seg av da oppbyggingen ikke er så "kompleks" og vanskelig for kroppen å omdanne. Samtidig så er krillen tidlig i næringskjeden og er derfor naturlig renere. Men den typen koster gjerne mer. Om du liker makell i tomat er det en veldig god omega3 kilde. Krill altsaa? Snedig. Ja man faar jo oftest det man betaler for, men naar man ikke har saa god raad blir det som regel den billigste loesningen. Skal proeve aa faa i meg litt mer fet fisk ogsaa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå