Gå til innhold

Flau på butikken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter her og har fryktelig lyst til å stikke over gata for å kjøpe meg en is. Problemet er bare at jeg har kjøpt så sinnsykt mye is og godteri de siste dagene, og føler alle på ica maxi (!!) har lagt merke til dette.

Så begynte jeg å tenke. Er det vanlig å være veldig selvbevisst/flau over det man kjøper på matvarebutikken? Føler dere av og til på at h*n i kassa eller andre kunder tenker sitt om dere hvis dere kjøper noe usunt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitter her og har fryktelig lyst til å stikke over gata for å kjøpe meg en is. Problemet er bare at jeg har kjøpt så sinnsykt mye is og godteri de siste dagene, og føler alle på ica maxi (!!) har lagt merke til dette.

Så begynte jeg å tenke. Er det vanlig å være veldig selvbevisst/flau over det man kjøper på matvarebutikken? Føler dere av og til på at h*n i kassa eller andre kunder tenker sitt om dere hvis dere kjøper noe usunt?

Jeg tror ikke det er vanlig nei.

Skrevet
:fnise: Jeg tenker ofte som deg! Huff, nå har jeg vist kanskje kjøpt nok godteri for en stund? Hehe, tror ikke akkurat det er så unormalt nei :)
Gjest hyggelig
Skrevet (endret)

:fnise: Jo, det gjør jeg også av og til. For eksempel hadde jeg gjort unna helgehandelen på rema 1000, med alt av grønnsaker og kyllingfileet osv. Men plutselig kom jeg på at jeg hadde glemt å kjøpe inn snacks og blandevann til en fest jeg skulle ha, og stakk derfor inn på nærmeste Sparbutikk. Handla to store brus og to potetgullposer, pluss en diger pose smågodt og ingenting annet. Følte dama i kassa stirra rart på meg og tenkte i sitt stille sinn at jeg heller burde kjøpe grovbrød og skummamelk... ;)

Føler meg også litt flau hvis jeg går inn på en butikk og bare kjøper usunne ting. Pølser, pølsebrød, rekesalat og kneip, liksom.

Men innerst inne tror jeg kassadama gir seg f... i hva folk kjøper, uansett hvor mange ganger de kommer innom:)

Endret av hyggelig
Skrevet (endret)

Gjest: Hva i alle dager? Har du dårlig fantasi, siden du kopierer andres emner fra andre forum (ordrett, med unntak av noen setninger som er fjernet!!), istedenfor å finne på noe selv?

:hoho:

Endret av nanya
Skrevet
:fnise: Jo, det gjør jeg også av og til. For eksempel hadde jeg gjort unna helgehandelen på rema 1000, med alt av grønnsaker og kyllingfileet osv. Men plutselig kom jeg på at jeg hadde glemt å kjøpe inn snacks og blandevann til en fest jeg skulle ha, og drakk derfor inn på nærmeste Sparbutikk. Handla to store brus og to potetgullposer, pluss en diger pose smågodt og ingenting annet. Følte dama i kassa stirra rart på meg og tenkte i sitt stille sinn at jeg heller burde kjøpe grovbrød og skummamelk... ;)

Føler meg også litt flau hvis jeg går inn på en butikk og bare kjøper usunne ting. Pølser, pølsebrød, rekesalat og kneip, liksom.

Jeg tror nok hun stirret av helt andre grunner, jeg.

Du må ha vært veldig tørst i hvertfall.

:ironi:

For det skulle stå "stakk", ikke sant?

Skrevet

Nei jeg kjøper det jeg vil ha. Og om jeg har kjøpt den samme tingen ofte så blir jeg ikke flau over det. Hva de i butikken måtte tenke er noe jeg driter i

Skrevet
Gjest: Hva i alle dager? Har du dårlig fantasi, siden du kopierer andres emner fra andre forum (ordrett, med unntak av noen setninger som er fjernet!!), istedenfor å finne på noe selv?

Da var det jo ikke ordrett.

Dårlig fantasi? Nei. Kjeder meg? ja litt.

Er ikke første gangen jeg har kopiert innlegg, gjør det stadig vekk. Men lager mye selv også. Inrømmer det også jeg. Er ikke mening å ta credit for å ha laget det heller.

Var rett og slett bare nysgjerrig på KG-medlemmene mener.

Men la oss ikke diskutere at TS er en simpel tyv som skal i fengsel for trådtyveri (er vel ganske grovt det, tror det var 20 års fengsel for det) , la oss heller diskutere selve innlegget.

Skrevet

Det blir kanskje ikke helt det samme, men jeg jobber i kiosk og må ærlig innrømme at det hender jeg tenker mitt når folk daglig kjøper pølser i brød til seg selv og barna sine, eller aldri kjøper mindre enn tre sjokolader i slengen. Og da ei voksen dame, godt overvektig skal sies, kom på kiosken for å etterlyse vårt "Ta tre betal for én"-tilbud på melkerull, og sleika seg rundt kjeften (nei, jeg overdriver ikke), da syntes jeg faktisk hun kunne dratt på Rema og kjøpt grovbrød istedet....

Skrevet
Da var det jo ikke ordrett.

Dårlig fantasi? Nei. Kjeder meg? ja litt.

Er ikke første gangen jeg har kopiert innlegg, gjør d et stadig vekk. Men lager mye selv også. Inrømmer det også jeg. Er ikke mening å ta credit for å ha laget det heller.

Var rett og slett bare nysgjerrig på KG-medlemmene mener.

Men la oss ikke diskutere at TS er en simpel tyv som skal i fengsel for trådtyveri (er vel ganske grovt det, tror det var 20 års fengsel for det) , la oss heller diskutere selve innlegget.

Haha, det er helt greit, syns bare det var fryktelig morsomt at noen hadde dratt frem et gammelt innlegg jeg hadde skrevet og postet det på et nytt forum. Må jo nesten ta det som et kompliment? :wink:

Kan jo bli spennende å se forskjellen på svarene her og på det andre forumet, vil jo si at det er litt ulikt klientell.

Skrevet

Føler folk tenker sitt når jeg nesten hver onsdag suller rundt i rundt en halvtime på den bittelille bunnprisen nær oss, ender alltid opp med å kjøpe sjokolade, frukt, brie og annet godt. Aldri mange folk i den butikken og samme fyr i kassen hver gang.

Men jeg regner med at de fleste som sitter i kassen ikke bryr seg særlig om de som handler.

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg blir ikke superflau, men kjæresten min går heller ned til butikken i huttaheita om han allerede har vært på nærbutikken en gang den dagen.

Jeg føler meg litt dum fordi vi er der nesten hver dag, og gjerne kjøper litt godis. Spesielt om jeg drar ned i ni-tida på en lørdagskveld, uten sminke og kjøper godteri nok til en. Har ved flere anledninger kjøpt ekstra for å få det til å se ut som om jeg kjøper med til flere, teit ja, men jeg mååå.

De kjenner oss så godt nå at en gang jeg manglet en femmer på summen så sa fyren i kassa "går bra, bare si fra neste gang du er her at du skylder oss en femmer du". Og dette er i tjukkeste oslo, forventa ikke den :fnise:

Gjest Gjest_mindi_*
Skrevet

jeg syns det er flaut å gå på polet. er et fast pol jeg går til fordi de er de eneste som har en viss vin jeg liker så godt. får nesten hver gang den samme kassamannen og han begynner å kjenne meg igjen :s

Gjest hopeful
Skrevet

Kjenner meg litt igjen her ja :fnise:

Blir litt flau hvis jeg kjøper masse snop, eller hvis jeg kjøper øl midt i uken! (ikke noe jeg gjør ofte altså) :fnise:

Gjest hyggelig
Skrevet
Jeg tror nok hun stirret av helt andre grunner, jeg.

Du må ha vært veldig tørst i hvertfall.

:ironi:

For det skulle stå "stakk", ikke sant?

Hehe, ja det skulle stå stakk;) Skal fikse på det nå ;)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken når jeg er på butikken. Både hvis jeg kjøper vanlig bind og nattbind ("åååååh, hun der blør vel ihjel hun!") et par øl/rusbrus (ser litt alkis ut, men det skal jo bare være i tillegg til vin/drinker jeg allerede har fikset). Generelt hvis jeg kjøper lite føler jeg det "synes" mye - derfor har jeg den leie tendensen til å overkompensere og handle som en tulling på butikken.

Skrevet

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg tenker litt over hva de i kassa tenker om det jeg kjøper. I alle fall hvis jeg kjøper mye usunt. Ikke akkurat ofte jeg handler snop og slikt, men hender hvis jeg skal ha besøk eller noe. Føler at den i kassa tenker at jeg heller burde kjøpt litt grønnsaker eller noe. Men de bryr seg sikkert ikke egentlig noe om det.

Skrevet

Jeg har det som ts. Jeg har store problemer med å kjøpe snop uten å bli flau.

Men verst er det på den lokale ICA butikken. Det er en elendig butikk, men de er de eneste som selger stringtruseinnlegg. Så hver gang jeg skal ha det, kjøper jeg det på den butikken. Og da må jeg jo kjøpe et par melk og et brød og slikt også, kan jo ikke bare kjøpe truseinnlegg, liksom. Og så blir jeg flau og tenker at herregud de må tro jeg har en eller annen rar underlivssykdom som kjøper truseinnlegg hver gang jeg handler.

Men det er jo faktisk slik at de som sitter i kassen legger merke til hva man kjøper. Det ser man jo bare i trådene om dumme kunder og slikt, i tillegg til at man hører det fra folk man kjenner som jobber i butikk.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen her :) Den lille nærbutikken rett over gata er den jeg går til hver gang jeg skal handle, og det hender ofte at jeg tar med en cola light og en 200 grams sjokoladeplate. Ikke mange ansatte der heller, så jeg lurer jo på hva de tenker når jeg kommer der med snopet mitt.

Jeg sitter jo i kasse selv også, og det er ikke slik at jeg tenker over hva kunden kjøper hvis h*n handler mye, men varene til de som handler færre varer er jo mer "synlige" hvis dere skjønner hva jeg mener :fnise:

Gjest hasselnøtt i.i.
Skrevet

Jeg tenker nok over det jeg også, men bare viss jeg kjøper snop/brus utenom vanlig helgehandel.. En pose smågodt på en onsdag f.eks. :sukk:

En eneste gang har jeg fått kommentar fra kassadama. Det var svært medfølende da handlekurven min bestod av tamponger, paracet, sjokolade og KK. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...