Gå til innhold

stiv som en stokk

Anbefalte innlegg

Gjest tøyejenta
Skrevet

Hei!

Jeg har fryktlig dårlig holdning og jeg vet blant annet at det skyldes at jeg er alt for stiv i nakke, skuldre.. derfor skal jeg til påske klare å ligge på ryggen og holde armene strakt rett over hodet. ( Er så stiv at det er en vanskelig sak for meg, har ca 30 cm igjen for å klare å få de i bakken) Drefor trenger jeg litt tips og motivasjon, noen som har erfaringer med å strekke ut? Og ikke minst hvor lenge det går før jeg får noe resultat? Hvordan og hvor ofte burde jeg trene for å nå dette målet?

Håper på svar;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Er du stiv pga. en skade eller noe, eller er du bare generelt sett veldig litt fleksibel? I det foerste tilfellet ville jeg anbefalt fysioterapi el.l., men er det bare det at du er lite fleksibel vil jeg anbefale yoga. Det er kjempebra for aa styrke, strekke og gjoere deg mer fleksibel. Lurt aa gaa paa kurs for aa laere aa gjoere det riktig.

Skrevet
Er du stiv pga. en skade eller noe, eller er du bare generelt sett veldig litt fleksibel? I det foerste tilfellet ville jeg anbefalt fysioterapi el.l., men er det bare det at du er lite fleksibel vil jeg anbefale yoga. Det er kjempebra for aa styrke, strekke og gjoere deg mer fleksibel. Lurt aa gaa paa kurs for aa laere aa gjoere det riktig.

Vil bare legge til at pilates også kan hjelpe deg her..

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Vil bare legge til at pilates også kan hjelpe deg her..

Det er sant, glemte aa nevne det gitt! Godt du passer paa. ;)

Skrevet
Det er sant, glemte aa nevne det gitt! Godt du passer paa. ;)

To hjerner tenker bedre enn en alene =)

Gjest tøyejenta
Skrevet

Hei

Takk for svar ;) Skal prøve meg på Yoga og pilates:D Har ingen skade eller noe er bare veldig stiv hehe, men det skal gjøres noe med nå! Hvor ofte burde jeg tøye(eller drive med yoga/pilates?) for å få noe resultat? Og hvor lang tid tar det før jeg merker at jeg har blitt mykere? Er vell forskjell på folk så er vell litt vanskelig å svare på;) men hvodan er det med dere?

Skrevet

For å blir mer bevegelig blir der anbefalt å tøye tre ganger eller mer i uka for at det skal ha noen effekt. Hver øvelse må også holdes i minst 30 sek og gjerne flere repetisjoner=)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke et minimum med 30 sekunders hold, det er lettere å holde i 15 sekunder for så å ha 15 sekunders vile. Det er bedre å ta flere sett for å kompansere for at tiden blir halvert.

30 sekunder er ganske lenge, og når man er veldig stiv er det ikke lett å holde seg så lenge, iallefall ikke med ønsket kvalitet.

Ta heller 15 sekunders med fire repetisjoner per øvelse du, så skal du se at du blir merkbart mykere;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...