Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venn som har klusset sånn at nå funker ikke bokstavene på tastaturet, bare tall-tastene som er på samme tast.

Noen tips?

Har mac selv, så aner ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tipper jeg vennen din har bærbar pc? Hvis feilen er det jeg tror så det er en feil som ikke oppstår på stasjonære pcer.

Num Lock er slått på, se etter en tast det står Num Lock, NmLk eller lignende. Prøv et trykk på denne, hvis det ikke hjelper, hold inne Fn (sannsynligvis nede til venstre ved ctrl) og trykk på Num Lock igjen. Slipp Fn, prøv nå om bokstavene virker.

Skrevet
Da tipper jeg vennen din har bærbar pc? Hvis feilen er det jeg tror så det er en feil som ikke oppstår på stasjonære pcer.

Num Lock er slått på, se etter en tast det står Num Lock, NmLk eller lignende. Prøv et trykk på denne, hvis det ikke hjelper, hold inne Fn (sannsynligvis nede til venstre ved ctrl) og trykk på Num Lock igjen. Slipp Fn, prøv nå om bokstavene virker.

Takk, skal viderebringe det til ham. Er bærbar ja ;)

Skrevet (endret)

Det må vel være en slik en "lock" som har blitt aktivert? Men det er lenge siden jeg har hatt et slikt tastatur selv, så jeg husker desverre ikke hva den "lock'en" heter.

Har tastaturet et eget nummerpanel til høyre? Hvis ikke, så kan det jo tenkes at Num Lock brukes på slike tastatur, men jeg vet som sagt ikke. Har mac jeg også.

Edit: Nok en gang brukte jeg litt lang tid på å svare, ja... :gjeiper:

Endret av *Numi*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...