Gå til innhold

Hva lever du for?

Fremhevede innlegg

Gjest Brutalisme
Skrevet
Jeg vet at alle har sine grunner for å holde seg i live, og hva de ser på som meningen med livet, så spørsmålet mitt er hva lever du for? og hva er meningen med livet for deg?

Eks. som noen har uttalt:

Å få barn

Å bare nyte live til det fulle

Å hjelpe andre

Å få en god karriere

Å bli forfatter

Å bli rik

Å spise sjokolade

Å finne drømmemannen

Jeg lever fordi jeg ikke har lyst til å dø. Målene jeg lager meg ligger i framtiden, selv om jeg ikke ser lyst på den. Jeg har lyst på god karriere for at jeg skal få oppmerksomhet, og så skal jeg flykte fra den. Hvis jeg ikke kan få glede av å være inkludert, beundret og likt, skal jeg få glede av å få oppmerksomhet rundt bitterheten min. Det er målet mitt for livet. Og så skal jeg dø.

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Jeg lever fordi alternativet ikke virker så spennende. Hva kan man gjøre som død egentlig? Ikke vet jeg, og det kommer man alltids til etterhvert uansett, så er ikke noe hast.

Skrevet
Jeg syns livet er fantastisk, men det som gjør at jeg ikke vil dø er at jeg ikke vet hva som vil skje i morgen. Og i overimorgen. Og i overioverimorgen.

Veldig enig i denne :)

Lever for fremtiden - det er jo så spennende å tenke på alt jeg kan gjøre og oppleve.

Skrevet

Vet ikke.

Det er vel ingen mening med livet, samtidig som det sikkert ikke er noen mening med å dø.

Så hvorfor ikke bare "go with the flow" og ikke tenke så mye over det.

Skrevet

Jeg lever ikke for noe, men jeg lever FORDI jeg ble ufrivillig født.

Skrevet

*Kjæresten min

*Hundene mine

*Søsknene mine

*Pappa

*For å oppleve mye.

Skrevet
Jeg lever ikke for noe, men jeg lever FORDI jeg ble ufrivillig født.

Hvis du ikke lever for noe annent enn at du blei ufrivillig født, hvorfor lever du da?

Sånt irriterer meg. Det er så og si ALLTID til en grunn til at folk holder seg i livet og ikke tar livet av seg..

Skrevet
Hvis du ikke lever for noe annent enn at du blei ufrivillig født, hvorfor lever du da?

Sånt irriterer meg. Det er så og si ALLTID til en grunn til at folk holder seg i livet og ikke tar livet av seg..

Det var ikke ment som noen suicidal ytring. Det er selvoppholdelsesdriften som får meg til å "go on", ikke noen annen ekstern årsak.

• 1 måned senere...
Skrevet
For fjellklatring, fallskjermhopping, militæret, kampsport og triatlon, alt det som jeg aldri har klart å få nok av som jeg nå har mye større muligheter for å holde på med.

Og meg.

:P

Skrevet (endret)

Jeg tror jeg lever for å hjelpe andre. Eventuelt forandre verden til noe mer positivt enn det den går i retning av i dag med krig og det hele.

Men forandre verden klarer jeg nok ikke. Men forandre enkeltmennesker og hjelpe noen til en bedre hverdag håper jeg jeg kan klare.:)

Det føler jeg er mitt mål og min mening med livet.

Ellers vet jeg ikke hva min mening her på jorden er.

Endret av Chakoya
Skrevet

Hva jeg lever for? Jeg lever for:

* Min kjære

* Etablere med med min kjære og skape en framtid sammen med ham.

* Ønsket om å bli lærer.

* Drømmen om å utgi egen diktbok.

* Familien

* Vennene mine

* Få barn en gang i framtiden.

* Reise og se verden.

* Mitt politiske engasjement.

* Nysgjerrigheten over livet.

* En god bok eller film jeg enda har tilgode å se, eller som jeg ser på nytt og på nytt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lever for livet, og fordi det er den eneste muligheten til å leve jeg har.

Jeg tenker at det kan jo ikke gå så ille, vi skal jo alle dø en dag uansett, så kan jo gjøre det aller beste og meste ut av det når man allerede er her :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke no spes, men jeg har det helt allright fordet:)

Gjest Papirkurven
Skrevet

Har lurt masse på det og i perioder følt at jeg ikke har noe som helst å leve for.

Nå lever jeg for kjæresten min og for å se om jeg klarer å bli den personen jeg har lyst til å bli

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lever for meg selv. For å realisere meg selv.

Mine mål er:

å få en god utdannelse

å få muligheten til å finne en kjæreste

å skape en familie

å få oppfylt noen av mine reisedrømmer.

Og selvsagt få en god jobb som jeg vil trives med.

Ellers ønsker jeg å gi noe til andre, enten det nå er en kommende kjæreste eller barn. Gi noe av min kjærlighet, varme, trygghet, vennlighet og andre viktige deler av meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mye, men det koker ned til:

- Gammel vane

- Hensyn (jeg vet at om jeg avslutter dette livet så tar jeg livet at flere rundt meg)

- For å se om jeg kan være til nytte

- Og de glimtene hvor jeg føler meg tilfreds, uten skyld, uten hat, og uten uro

Skrevet
Jeg lever for meg selv. For å realisere meg selv.

Enig, det er for seg selv man først og fremst skal leve mener jeg. Jeg lever i nåtiden (har endelig lært), og prøver å ha fokus på det som skjer her og nå, ikke det som skal skje i neste mnd. Man aner ikke hva fremtiden bringer, så jeg finner lykke i å konsentrere meg om det som er nå - ikke etterpå.

Det betyr ikke at jeg ikke har planer eller mål, men hvis jeg ikke skulle nå målet om å f.eks skrive bok, så har ikke livet mitt fått mindre mening av den grunn. Det er alt jeg opplever på veien som gir mening. Helsikes, dette ble dypt :skratte:

Skrevet

Å være lykkelig. Hvordan spiller vel egentlig ikke så stor rolle, så lenge det ikke skader noen andre, vel og merke.

Jeg lever rett og slett for å nye det gode livet har å tilby.

Men å oppleve mest mulig kjærlighet, spesiellt gjennom barn og "make" er noe av det som betyr mest.

Kan vel si jeg lever av nysgjerrighet og tro på at jeg kommer til å oppleve mer godt enn vont i framtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...