Gå til innhold

Hva lever du for?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at alle har sine grunner for å holde seg i live, og hva de ser på som meningen med livet, så spørsmålet mitt er hva lever du for? og hva er meningen med livet for deg?

Eks. som noen har uttalt:

Å få barn

Å bare nyte live til det fulle

Å hjelpe andre

Å få en god karriere

Å bli forfatter

Å bli rik

Å spise sjokolade

Å finne drømmemannen

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_belissima_*
Skrevet

Akkurat nå lever jeg for mine hunder og familie. Og jeg lever for min avdøde far,fordi jeg vet at han ville at jeg skulle ha det bra i livet.

Håper etterhvert å få egne bare/familie å leve for,ellers prøver jeg å hjelpe de rundt meg og få dem til å smile :)

Skrevet

For å ikke risikere å gå glipp av noe viktig.

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

for å bli billedkunstner :)

Endret av Sandbekken
Gjest Djengis
Skrevet

Jeg lever for å knuse mine fiender, se dem falle ned foran føttene mine, ta fra dem alt de eier, ri på hestene deres. Se på ansiktene som var dyrebare for dem oppløst i tårer, og favne deres kvinner og døtre.

Skrevet

- Mannen min

- Sønnen vår

- Huset vårt som vi driver og pusser opp

- Venner

- Familien ellers

- Reiseliv

- Godteri :)

- Kattepusene våre

Skrevet

For familien (har ikke barn, men for foreldre, søsken, tantebarn osv)

For samboern

For min egen del fordi jeg synes livet og verden er ganske interessant å følge med på

For venner

For å lære, få og dele erfaringer

For å gjøre endel ting jeg har lyst til og det beste ut av det jeg må...

For fisketurer og hestehov :ler:

For katten min

Skrevet

* Samboern min :)

* Familien min (Spes mamma og pappa)

* Håpet om at vi kanskje får en hund.

* Alle de pene tingene mine.

* Alle de fine opplevelsene jeg har

Skrevet

For håpet at jeg en gang vil føle at jeg fortjener å være lykkelig.

Skrevet

Nå for tiden lever jeg for familien min, og for å nyte tiden med min kjære og se hvor fremtiden bringer oss. :yvonne:

Skrevet

Jeg prøver å finne et svar, men jeg innser jo raskt hvorfor mennesker har grunnet på dette i tusenvis av år ;)

For meg er familien og livet selv meningen med livet. Og når jeg sier "livet selv" så mener jeg ikke nødvendigvis det lykkelige livet, men livet med opp- og nedturer og stadig nye erfaringer.

For å ikke risikere å gå glipp av noe viktig.

Jeg fniste litt da jeg så dette svaret, men jeg tror likevel du er inne på noe riktig. For min del handler mye av livet om nysgjerrighet, på andre, på verden, på framtiden.

Skrevet

For fjellklatring, fallskjermhopping, militæret, kampsport og triatlon, alt det som jeg aldri har klart å få nok av som jeg nå har mye større muligheter for å holde på med.

Skrevet

- reising

- familie

- venner

Men også i håp om å finne den jeg skal dele resten av livet mitt med og ikke minst, en jeg kan få barn med.

Gjest Langsyne
Skrevet (endret)

Katten min.. : )))

Endret av Langsyne
Skrevet

Jeg syns livet er fantastisk, men det som gjør at jeg ikke vil dø er at jeg ikke vet hva som vil skje i morgen. Og i overimorgen. Og i overioverimorgen.

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Før levde jeg for alle rundt meg og med ett håp om at livet en gang ville bli noe jeg ønsket selv å leve.

Nå lever jeg fordi jeg elsker livet og for datteren min.

Gjest Gjest_Frøken90_*
Skrevet

Jeg lever for familien min, for dyrene mine, for vennene mine. Jeg lever for å gjøre en innsats for verden, for å hjelpe andre (mennesker og dyr), for å oppleve verden, andre kulturer, ulike typer mennesker

:)

Skrevet

Akkurat nå lever jeg bare for å leve (har ikke noe spesielt å leve for, men har heller ikke noe ønske om å dø). En dag vil jeg nok finne ut litt mer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...