Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min skal bli pappa til sommeren, og siden han har ti tommeltotter og dama hans er ganske lite arbeidsom har det blitt til at hele vennegjengen har satt igang dugnad for å fullføre diverse oppussingsprosjekter i huset deres, blant annet barnerommet. Jeg er ikke så veldig snekkerkyndig av meg, så jeg har bidratt med å lage mat noen ganger. Jeg er kokk og elsker å lage mat, så det koster meg veldig lite å diske opp med et skikkelig måltid. I går kom svigerinnen min og sa at hun synes det var dårlig gjort at jeg laget så "fancy" mat til dugnadsgjengen - det satt liksom den meksikanske gryta hennes litt i skyggen og hun hadde satt pris på om jeg laget noe "enklere" neste gang jeg kom med mat.

Jeg ble helt satt ut - selvsagt blir kanskje maten jeg lager litt mer avansert enn det hun lager. Hun liker ikke å lage mat og lager for det meste ulike Toro-pose ting. Det er jo helt greit, og gutta er fornøyd med det, så hva i alle dager er problemet med at jeg som er kokk og glad i matlaging bidrar med noe "ekstra" de gangene jeg lager mat til dem...

Hva gjør jeg? Lager Toro pose neste gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke laget mat flere ganger. Utakknemlige folk får ordne seg selv.

Skrevet

Hahahaha er det mulig, snakk om utakknemlighet :skratte:

Skal hun ta den tonen får hun sørge for all maten selv, hun skal prise seg lykkelig for at folk i det hele tatt gidder å hjelpe til...

Skrevet

Utakknemlig fjols - la henne lage mat selv!

Skrevet

Haha, herlighet for en utakknemlig dame. Dropp å ta med mat neste gang, hun klarer det jo så fint selv :)

Skrevet (endret)

Huffda. Du får si at det ikke var meningen å sette den meksikanske gryteretten hennes i skyggen, og at du gleder deg til å smake den neste gang dere skal ha dugnad der.

Går utifra at ingen har kommet med negative kommentarer om maten hennes. Evt. sammenlignet maten "Dette var mye bedre enn det xxx pleier å lage" el.l. Da skjønner jeg henne isåfall.

Hva gjør hun da? Sitter i sofaen med bena på bordet og ser på at dere arbeider?

Endret av Jade
Skrevet

Da hadde jeg sagt at hun kunne servere maten selv, for jeg fikset ikke noe mat til utakknemlige mennesker. Tror nok hun hadde blitt paff, men jeg hadde ikke laget mat til en slik person.

Skrevet

Du får si noe sånt som "beklager at jeg brukte så mye tid og innsats på å lage mat til de snille og hjelpsomme menneskene som kommer hjem til deg og bruker av fritiden sin til å pusse huset ditt".

Skrevet

Vent nå litt med å hoppe i strupen på henne. På meg låt det mer som et kompliment til deg, samtidig som hun forsøkte å spøke med sine egne kulinariske kunnskaper. Når pirajaene ang... sorry... Når KG-brukerne viser harnisk i konsensus, er det ofte grunn til å dra i nødbremsen. Tenk om det var godt ment? Hva om magesyren din etser hull i besteforkleet til ingen nytte?

Skrevet
Vent nå litt med å hoppe i strupen på henne. På meg låt det mer som et kompliment til deg, samtidig som hun forsøkte å spøke med sine egne kulinariske kunnskaper. Når pirajaene ang... sorry... Når KG-brukerne viser harnisk i konsensus, er det ofte grunn til å dra i nødbremsen. Tenk om det var godt ment? Hva om magesyren din etser hull i besteforkleet til ingen nytte?

Jeg regner med at TS er såpass oppegående, at hun forstår om noen spøker med henne. Og har svigerinnen prøvd å spøke, men ikke fått det frem, må hun kanskje lære seg å si det rett ut på slutten at hun bare spøkte og takke svigerinnen for at hun er så snill og lager mat til de alle sammen.

Gjest Gjest_Nora_*
Skrevet
Du får si noe sånt som "beklager at jeg brukte så mye tid og innsats på å lage mat til de snille og hjelpsomme menneskene som kommer hjem til deg og bruker av fritiden sin til å pusse huset ditt".

Helt enig!

Skrevet

Er ikke alle som er utakknemelige da, hvis du slutter å lage mat til dem så sørg for at alle får vite hvorfor:) Prøv å forklare henne din situasjon slik du beskrev det her, kanskje hun får et annet perspektiv på det...Eller Kanskje dere kan lage mat sammen istede?:)

Skrevet
Jeg regner med at TS er såpass oppegående, at hun forstår om noen spøker med henne. Og har svigerinnen prøvd å spøke, men ikke fått det frem, må hun kanskje lære seg å si det rett ut på slutten at hun bare spøkte og takke svigerinnen for at hun er så snill og lager mat til de alle sammen.

I så fall kan hun alltids feike det. Gyteferdige kvinner er neimen ikke til å spøke med...

Gjest Tjukkebolla
Skrevet

Kan jo hende du tolker det hun sier litt mer negativt enn det er ment.. Det høres ikke ut som du liker henne så godt i utgangspunktet og da er det lett og overtolke/tolke feil..

Kanskje hun faktisk selv har lyst til å stille med mat ( siden hun er gravid kan det være greit å slippe de store fysiske utfordringene) men at du "tar" fra henne den muligheten?

Skrevet

TS her!

Såvidt jeg har fått med meg er det ingen som har sammenlignet maten eller sagt noe om at min mat er bedre enn hennes. Hva folk sier når jeg ikke er der vet jeg jo selvsagt ikke noe om, men alle de som er med på dugnaden er relativt enkle i matveien og har ikke noe imot en Grandiosa eller posegryte fra Toro. De er happy så lenge de får mat og de er så oppegående at de skjønner at de ikke kan sammenligne min mat med hennes.

Jeg har stilt med mat noen søndager, det er den dagen i uka jeg har anledning til det, resten av uka er ganske fullbooket med jobbing og oppfølging av mine egne barn, og det har vært mitt bidrag. Svigerinnen min hater å lage mat (det gjør hun alltid et stort nummer ut av når vi er på familiehytta sammen og det er deres tur til å lage middag), og det var faktisk min bror som spurte om jeg hadde mulighet til bidra med litt dugnadsmat i helgene - noe jeg selvsagt sa ja til. Det har overhodet ikke vært meningen å tråkke henne på tærne.

Gjest hopeful
Skrevet

Uff for en utrolig utakknemlig dame!!!!

Kjære TS for en snill og omtenksom søster du er:) Skulle gjerne hatt en kokk som disket opp mat til meg på dugnad! Svigerinnen din burde være takknemlig for at folk vil bruke av fritiden sin på dugnad hos dem, og for at du lager nydelig mat til arbeiderne hennes!!

Du er hjertelig velkommen på dugnad hos meg engang:)

Skrevet
Hva gjør jeg?

Du kan bli søstra mi. :nigo:

Da kan du få lage så mye god mat til meg som du bare vil. Jeg skal aldri klage, bare spise og spise og spise og spise - og spise.

:hoppe:

*JIPPI*

Skrevet

Jeg hadde lagt ennå mer avansert og skikkelig god mat neste gang, og muligens (helt tilfeldig) kommentert ganske så offentlig hva jeg synes om Toro-poser. :plystre:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...