Gjest Lea Skrevet 3. juli 2003 #1 Skrevet 3. juli 2003 I morgen og lørdag skal jeg sitte på cafeer og kaffebarer sammen med en venninne. Vi pleier å ta en tur innom Pascal, men jeg har så lyst til å finne en annen cafe. Krav: *Mer enn sur kolbe-kaffe *Ikke sterilt og minimalistisk interiør *Masse gode kaker *Stoler man kan sitte på i MER enn en time *Oslo sentrum/Oslo øst Vi har jo bil, men gidder ikke å reise langt for å gå på cafe. Det bør være i nærheten av handlegatene et sted.
Gjest Étoile Skrevet 3. juli 2003 #2 Skrevet 3. juli 2003 Café Bacchus ved kirkeristen har gode kaker...
Gjest Lea Skrevet 3. juli 2003 #3 Skrevet 3. juli 2003 Ja! Der er det lenge siden jeg har vært. Ganske koselig der også, selv om det er trangt. Takk for at du minnet meg på den! Flere?
Tusenfryd Skrevet 3. juli 2003 #4 Skrevet 3. juli 2003 Cafe et eller annet akkurat ved nå husker jeg ikke... ok, prøver igjen - du vet nå du kommer fra Grønlandsleiret, så ligger det en café på høyre side i krysset. De har uteservering og ligger rett før Queens liksom. Akkurat i krysset ved den gaten som går opp til Gunerius. Næmmen helledussen da - Café con bar? Nei, det er på Majorstua det... ok, kryss broen ved Grønland og fortsett gata mot Spektrum - da ligger den på høyre side. Ayslet på Grønland er også et glitrende sted. Og Celsius ved Christiania Torg.
Gjest Lea Skrevet 3. juli 2003 #5 Skrevet 3. juli 2003 Hmmm.. mener du den stoore med svarte skilter? Husker helle ikke hva den heter, men det ligner på Cafe con Bar. Kanskje det er det den heter også?
Gjest Lea Skrevet 3. juli 2003 #6 Skrevet 3. juli 2003 http://www.spisekartet.no/restauranter/id/1814.lasso Bevismateriale
Kid-a Skrevet 3. juli 2003 #8 Skrevet 3. juli 2003 Nyx og killerego/eaterego er bra steder, men kanskje litt mer utestedaktige.
Tusenfryd Skrevet 4. juli 2003 #9 Skrevet 4. juli 2003 Brugata var det ja - vanskelig dette her... anyway - det er en fin café å bare sitte på og se.
Gjest Kira Skrevet 4. juli 2003 #10 Skrevet 4. juli 2003 Cafe Palermo ved bussterminalen, en hyggelig Italiensk kafé. Eller hva med Kaffehuset Den gyldne bønne?
Gjest Lea Skrevet 4. juli 2003 #11 Skrevet 4. juli 2003 De har visst ikke gode kaker på Cafe con Bar i følge anmeldenlen jeg linket til. *vil ha kake*
Tusenfryd Skrevet 4. juli 2003 #12 Skrevet 4. juli 2003 Nei, men er det bare for kakene da? Og dere kan jo spise lunsj der og så flytte dere videre til Bcchus - eller du - den andre bak Kirkeristen - ikke der hvor TV2 har opptak - men rett rundt hjørnet for Bacchus, det er vel faktisk Bacchus sin uteservering, der så jeg en fikk servert verdens største brownies/sjokoladekake. Og kommer man dit før lunsjrushet eller etter - og før fredagspilsen, da er det vel mulig å få plass?
Gjest Lea Skrevet 4. juli 2003 #13 Skrevet 4. juli 2003 Lunsj? Vi spiser ikke sånt vi . Av erfaring vet jeg at vi spiser sen frokost og begge er livredde for å spise så mye lunsj at det ikke er plass til kake. :oops: Men jeg har notert meg de andre alternativene da. Har man ikke gode kaker, så får man ikke besøk av Lea. Sånn er det bare! :blunke:
Tusenfryd Skrevet 4. juli 2003 #14 Skrevet 4. juli 2003 urutinert du - jeg orker alltid både god mat og gode kaker, jeg... Men helt ærllig, jeg tror altså Bacchus har gode kaker.
Tusenfryd Skrevet 4. juli 2003 #15 Skrevet 4. juli 2003 *klasker hånden i pannen* selvsagt! Halvorsens konditori! På Wessels plass. Ikke minimalistisk - og bare kaker. Du kan ikke sitte ute da, men...
Gjest Lea Skrevet 4. juli 2003 #16 Skrevet 4. juli 2003 Kan godt sitte inne vi. Så lenge det er kaker, så går egentlig det meste greit .
Tusenfryd Skrevet 4. juli 2003 #17 Skrevet 4. juli 2003 http://www.spisekartet.no/restauranter/id/1323.lasso
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2003 #18 Skrevet 4. juli 2003 Cafe Sør ved siden av Eldorado kino. Deilige sofaer, kaker, god kaffe, litt musikk... Vi pleier av og til å kjøpe en bunke aviser og tilbringe lørdagene på Sør. Anbefales!
moonmood Skrevet 6. juli 2003 #19 Skrevet 6. juli 2003 Kan dessverre ikke hjelpe med kakene, men Cafe con Bar er et alternativ som ligger rett bak oslo spektrum. Dit ville jeg gått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå