Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har startet å ta litt sol igjen pga. kulda og mørket. :fryser:

Kjenner det hjelper på formen med litt lys og varme.

Tar sol ca 3 ganger i uka..

Du?

Videoannonse
Annonse
Gjest lion 79
Skrevet
Jeg har startet å ta litt sol igjen pga. kulda og mørket. :fryser:

Kjenner det hjelper på formen med litt lys og varme.

Tar sol ca 3 ganger i uka..

Du?

Men huden din blir jo helt ødelagt av å ta solarium... tenk på rynkene og alt!

Skrevet

Nix aldri. Jeg synes det er flott å være blek og vil ikke utsette meg for risiko for hudkreft.. vil ikke være en rosin når jeg er 30 hell :ler:

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Tar ikke sol. Ingen lyst til å likne en rosin når jeg er 35.

Skrevet

Jeg begynte å ta solarium etter jul

Forrige gang jeg lå i solarium var for ca 20 år siden.

Det varte bare en vinter...jeg måtte jo teste dette :-)

Nå soler jeg en, kanskje to ganger i uka, ca 12-13 min. hver gang.

Føler at det hjelper veldig på humøret!

Var i Egypt rett før jul, og ville gjerne beholde brunfargen utover vinteren, var derfor jeg begynte.

Tror det blir med denne ene vinteren :-)

Gjest TittTitt
Skrevet

Vis du ikke overdriver så vil det nok gå bra. Men må være flink å tilføre huden fuktighet. Er lurt og ha en god hudkrem. De er ofte dyre, men verdt pengene :) Og at du drikker mye vann. Det hjelper og på huden. Tror ikke du vil se ut som en rosin når du er 30, med mindre du tar mye sol.

Gjest ¤bella¤
Skrevet (endret)
Vis du ikke overdriver så vil det nok gå bra.

må å si at jeg syns 3 ganger per uke er å overdrive solingen en smule ;)

Endret av ¤bella¤
Skrevet (endret)

Ikke tatt solarium en eneste gang i mitt liv.. Kanskje jeg kommer til å gjøre det dersom jeg skal gifte meg i fjern fremtid :fnise:

Endret av Hinata
Skrevet

Synes solarium er herlig! Så lenge man ikke overdriver :nei:

Skrevet
Ikke tatt solarium en eneste gang i mitt liv.. Kanskje jeg kommer til å gjøre det dersom jeg skal gifte meg i fjern fremtid :fnise:

jeg har ikke tatt solarium på evigheter nå!

i fjor hadde jeg en periode hvor jeg tok sol kanskje to ganger i uken, begynte med 6 min og gikk etterhvert opp til hele 15(!!!) min etter ganske mange uker:P

jeg er altså ganske bleik, og blir ikke noe særlig brun, men syns bare de 6 miinuttene hjalp veldig på humøret, og jeg fikk litt mer glød i huden=)

tror jeg begynner med 6 min i morgen jeg! ;)

Skrevet

No på vinteren tar eg gjerne solarium, men absolutt maks 2 gonger i månaden.. Tar som regel berre ein gong i mnd, berre for å få den varmen og lyset.. Tar litt oftare rett før eg evt. skal reise til syden, for å få litt grunnlag sånn at eg ikkje blir brent..

Skrevet

Jeg er 30 år og ser ikke ut som en rosin selv om jeg tar sol. Blir ofte tatt for å være 25 år :fnise:

Jeg overdriver ikke, og alt med måtehold.

Grunnen til at jeg tar sol ca 3 ganger i uken nå, er pga kulden. Jeg er så kald og fryser ordentlig. Synes det er godt med litt varme på huden da. Nå når jeg starter å få en gyllen farge og det blir litt mildere ute kommer jeg til å ta sol kun 1 gang pr. uke frem mot våren. Får jeg opprettholdt den fine fargen jeg har fått. Føler jeg ser friskere ut og mer sunn nå enn når jeg var vinterblek.

Synes det hjelper på humøret også, godt med litt lys. Så slapper jeg av når jeg tar sol. Kobler ordentlig av de 15-18 min jeg ligger i solariumet. :jepp:

Skrevet

Jeg er 22 år, og fra jeg var 13-21 har jeg egentlig tatt ganske mye sol.. ikke fast gjennom alle årene, hehe, men har hatt mine perioder. Men er nå helt sluttet. Er huden min allerede ødelagt? Eller går det greit siden jeg stoppet såpass ung? Vil ikke bli en sviskeee

Skrevet

Jeg tar solarium av og til. Blir faktisk i bedre humør av det. I hvertfall i disse mørke tider. Men tok mye oftere før. Nå er det stort sett bare hvis jeg skal noe spes. Maks 2-3 ganger i mnd.

Skrevet

Jeg tar solarium 2-3 ganger i måneden.

Gjest strykebrett
Skrevet

Tar sol en gang hver tredje måned ca. Planlegger å ta det mye oftere da, men det blir ikke til at jeg får somla meg til det desverre..

Skrevet

Det er jo ikke bare hvor ofte man tar solarium som er poenget da. Men hvor lenge man ligger der. Det er selvfølgelig forskjell på å ligge 30 min. hver gang og 10 min hver gang. Jeg ligger bare 10 minutter - ca 2 ganger i uka.

Skrevet

Jeg tar aldri solarium, har bare gjort det et par ganger i løpet av hele mitt liv.

Dette med aldring av huden tror jeg er noe individuelt også. Jeg kjenner de som ahr tatt sol halve livet, men ikker preget av det på andre måter enn brunfarge. Og så er det andre so ser 10år eldre ut enn det de er... og det er ikke videre pent syns jeg :sjenert:

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg tar aldri sol, men hvis jeg skal til syden, begynner jeg med solarium to uker før.

Jeg røyker, så rynkekvoten min er full =) Bruker også høy solfaktor om sommeren. Jeg har ikke hud som blir brun heller.

Gjest Elfrida
Skrevet
Grunnen til at jeg tar sol ca 3 ganger i uken nå, er pga kulden. Jeg er så kald og fryser ordentlig. Synes det er godt med litt varme på huden da.
Hvis dette er hovedgrunnen tror jeg at jeg ville vurdert å bytte ut en del av solariumtimene med badstu.

Ellers har jo solarium positive effekter også, særlig for D-vitaminproduksjonen. Men 3 ganger i uka over en lengre periode virker litt mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...