Teriyaki Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Hei! Lurer på om det finnes en pulsmåler til rundt 400 kr. uten brystbelte, men som gir et relativt nøyaktig resultat på pulsen? Synes det virker ekkelt og klumpete å skulle bruke brystbelte, spesielt siden jeg som regel har på meg såpass stramme t-skjorter at det ville sikkert blitt klumpete..Ikke har jeg så god råd heller, men vil veldig gjerne kunne følge bedre med pulsen under trening...
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jeg har dessverre ikke noe godt råd å komme med når det kommer type pulsklokke/måler; Jeg er usikker på om det finnes andre typer pulsmålere enn brystbelter, bortsett fra håndtakene på tredemøller/ellipsemaskiner osv. :klø: Men hvis du ikke har prøvd brystbelte før kan det være en idé å få lånt et belte (på treningssenteret f.eks) sånn at du får testet det ut. Det er overhodet ikke ekkelt. Man legger kanskje litt merke til det første gangen, men jeg kjenner det ikke mer enn jeg kjenner en vanlig sports-BH. Synes heller ikke det vises noe særlig at man har det på; jeg bruker også stort sett alltid tettsittende treningstopper. Har aldri vært noe problem. Endret 23. februar 2009 av O-Ren Ishii
Teriyaki Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2009 Takk for svar! Ja det kan jo kanskje være en idê å høre med treningssenteret om jeg kan få låne en gang. De pulsmålerne på treningsapparatene har jeg ikke så god erfaring med. Den eneste som virker der jeg trener/jeg får til å fungere, den bruker en del tid på å fastsette pulsen, og det føler jeg er ødeleggende for treningen når jeg må stå og holde på den dingsen i 20 sek. før det kommer noe resultat. Men skal nok høre med Frisken =)
Chanel.No5 Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Søk opp pulsmåler på kelkoo.no, der finner du priskategorier som passer deg =)
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 De pulsmålerne på treningsapparatene har jeg ikke så god erfaring med. Den eneste som virker der jeg trener/jeg får til å fungere, den bruker en del tid på å fastsette pulsen, og det føler jeg er ødeleggende for treningen når jeg må stå og holde på den dingsen i 20 sek. før det kommer noe resultat. Samme her. Jeg glemte pulsbeltet mitt sist jeg løp intervall, og prøvde å måle pulsen innimellom med håndtakene på mølla. Løping + holde seg fast = dårlig kombinasjon.
Teriyaki Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2009 Samme her. Jeg glemte pulsbeltet mitt sist jeg løp intervall, og prøvde å måle pulsen innimellom med håndtakene på mølla. Løping + holde seg fast = dårlig kombinasjon. Sant det! Takk for svar! skal sjekke ut den siden Loette27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå