Gå til innhold

Forlover av motsatt kjønn?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Går det an å ha forlover av motsatt kjønn? Altså f.eks. at bruden ikke har noen (nære) venninner, men har en bestevenn som er mann. Kan han da være forlover, eller blir det helt feil?

Jeg spør bare fordi jeg lurer, ikke fordi det er aktuelt (for min del).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Jeg hadde det og har beholdt forloveren lengre enn hva jeg beholdt mannen, så det funket bra.

Skrevet
Går det an å ha forlover av motsatt kjønn? Altså f.eks. at bruden ikke har noen (nære) venninner, men har en bestevenn som er mann. Kan han da være forlover, eller blir det helt feil?

Jeg spør bare fordi jeg lurer, ikke fordi det er aktuelt (for min del).

Jeg syns generelt at slike "bestemmelser" med tanke på bryllup er helt på jordet - selvfølgelig kan en jente ha mannlig forlover (og brudgommen en kvinnelig forlover) dersom dette føles mest naturlig for brudeparet! Det er jo deres bryllup og de som bestemmer.

Med tanke på lovverket så tviler på at det finnes noen bestemmelser på at forlover/vitner må være av noe særskilt kjønn.

Skrevet

Jeg regnet jo ikke med at det ikke var "lovlig", akkurat, men har liksom aldri hørt om det før. Men da vet jeg det.

Arran: Reagerte folk, eller ble det knapt lagt merke til?

Hva med utdrikniingslag, som ofte er "jentekveld" eller "guttekveld"?

Skrevet
Arran: Reagerte folk, eller ble det knapt lagt merke til?

Hva med utdrikniingslag, som ofte er "jentekveld" eller "guttekveld"?

Klart de gamle tantene og noen reaksjonære bekjentskaper reagerte, men det spilte da ingen rolle for oss.

Forloveren min arrangerte utdrikningslag sammen med venninnene mine. Ikke noe rart med det. Jeg har for øvrig også vært eneste jente i et par mannlige utdrikningslag også. Ikke noe problem det heller.

Skrevet

Stilig med folk som tør å gjøre ting på sin egen måte! Jeg hadde ikke nølt med å spørre en mann om å være min forlover dersom han var min nærmeste venn...

Jeg har heller ingen veldig nære venninner (over langt tid, pga mye flytting de siste årene), men har heller ingen så nære mannlige venner, så jeg skal ha søstra mi som forlover i stedet... det kan jo være et alternativ det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...