Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Noen som vet hvor mange kalorier det er i denne kaken? (en versjon uten mandler for øvrig)
Chanel.No5 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Noen som vet hvor mange kalorier det er i denne kaken? (en versjon uten mandler for øvrig) Anbefaler deg å søke på nettet, om du har oppskriften så putter du ingrediensene inn i tabell som dette feks: http://matportalen.no/matvaretabellen Søkte litt for deg og fant dette da...: -------------------------------------------------------------------------------- Møllerens Kvæfjordkake-mix har 263 kcal pr 100 gram ferdig kake...Hvor stort "et stykke" er, og om dette er sammenliknbart med hjemmelaget kake, vet jeg ikke...
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Har prøvd å søke, men finner ikke noe. Bare at jeg kan regne ca det samme som bløtkake. Har ikke laget kaka selv, så ingredienser og mengder vet jeg ikke Men takk for svar!
Chanel.No5 Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Har prøvd å søke, men finner ikke noe. Bare at jeg kan regne ca det samme som bløtkake. Har ikke laget kaka selv, så ingredienser og mengder vet jeg ikke Men takk for svar! Søker du kvæfjordkake på google.com så får du masse oppskrifter så da kan du gjøre det.. =) Litt jobb, men om det er viktig for deg å vite det, så er det vel verdt det..
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Vet ikke, tipper det er MASSE, så ta kun et lite stykke. En dame jeg kjenner som har gått ned en god del gjør det sånn nå at hun tar en bitteliten bit av hvert kakeslag, til sammen like mye som et vanlig kakestykke. Da får hun smakt på alle kakene hun har lyst til å smake på, uten å legge på seg av det. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå