Gjest hopeful Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Vi stor familie og har derfor sett oss nødt til å ha noen til kaffe. Vi skal kun ha familie og forlovere til middag, og ca 30-35 venner til kaffe. Lurer på om det er noen som har noen ideer for å "sveise" gjestene sammen når kaffegjestene ankommer lokalet? Vi (brudeparet) og toastmaster skal iallefall ønske dem velkommen, og vil skal sørge for å være ferdig med middag til de kommer slik at de skal slippe å vente på oss. Men vil så gjerne gjøre noe slik at alle blir EN samlet gjeng liksom.. Forslag?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Bare det at det er så mange som 35 kaffegjester gjør det vel litt lettere å inkludere dem i selskapet - det er sikkert verre når det er snakk om 70 til middag og 10 til kaffe... Dette ser jeg på som viktige momenter for å inkludere kaffegjestene: -Holde tidsskjema! -Ønske dem velkommen på en skikkelig måte. -Kanskje spare en tale eller to til kaffen. -Et par ekstra drikkebonger til kaffegjestene (om det ikke er fri bar) -Omrokkere på bordene før kaffen, dersom det bare blir et ekstrabord til kaffegjestene blir jo ikke disse akkurat inkludert. -Ha nattmat og legge opp til at festen skal fortsette etter at brudeparet har dratt (om de drar tidlig).
Gjest Grafica Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Sørge for en ordentlig intrduksjon, altså at toastmaster gjør noe spesielt ut av at det er kommet flere, kanskje få toastmaster til å fortelel kjapt om hva som har foregått (hvem som har holdt tale og sånt), informerende gjestene som har vært der til middagen hvem de nyankomne gjestene er (bare si at dette er venner av brudeparet f.eks, siden det er så mange som 30-35 så går det ikke akkurat ann å presentere hver og en) og gå gjennom programmet for resten av kvelden. Samt oppfordre folk til å mingle og bli kjent med de nyankomne. Synes også det er viktig at dere som brudepar sørger for å ønske dem ordentlig velkommen. Kanskje alliere dere med foreldrene dere/søsken/forlovere om de kjenner noen eller en del av vennene, at de er litt bevisst på å mingle med de nyankomne. Endret 23. februar 2009 av Grafica
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Den gangen jeg var kaffegjest i bryllup, følte jeg meg godt tatt vare på. Pga følgende: -det ble satt opp buss fra sentrum som hentet alle kaffegjestene og kjørte oss til lokalet som lå litt grisgrendt til -vi var MANGE kaffegjester (vi hadde hatt vårt eget lille vorspiel) -vennetaler, humoristiske bildepresentasjoner på powerpoint og et par musikalske innslag var spart til kaffen, slik at vi også fikk med oss litt av det -fri bar med rikelig utvalg (bra å ha når man bare har noen få timer på seg til å drikke) -god nattmat etter noen timer Vi pratet ikke spesielt mye med brudeparet eller de som hadde vært på middagen, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig med small-talk når vi var såpass mange kaffegjester som hadde en fin fest oss imellom. Jeg må si jeg satte størst pris på transporten. Det å bli hentet av en buss, viste at vi var ønsket der, ikke bare en gjeng som kom ramlende inn sent på en fest. Dersom det hadde vært kronglete å komme seg dit og hjem, ville jeg kanskje vært bittelitt negativt innstilt. Dette er første og eneste gang jeg har vært kaffegjest i bryllup.
Gjest Faerie Skrevet 24. februar 2009 #6 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes forslaget om å spare taler og innslag til kaffen er godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå