Gjest joa Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 situasonen er slik; jeg er 20 år, kvinnelig student. jobber, studerer og bor i byen, sammen med to romkamerater. han er oppe i 30-åra, har tre barn og jobber og bor et stykke utenfor byen. han er separert, så alt er litt kaotisk og ustabilt. men vi er veldig forelsket, og ser for oss en felles fremtid. jeg har imidlertid noen år igjen på skole, og det er uaktulet og ikke fullføre. han har barna 50%. vi tenker litt på at jeg flytter dit sammen med han. i så fall må jeg pendle. ca 1 tim hver vei. vet ikke hvordan det blir med jobb for meg i så fall. jeg har ingen erfaring med barn, men kjenner hans litt. de virker søte og omgjengelige.. men det er de sikkert ikke hvordan tror dere overgangen hadde blitt for meg? kommer forholdet til å dø, og jeg til å angre? jeg er jo veldig ung for et sånt liv. samtidig er vi VELDIG forelsket, og jeg er sinnsykt sta. har opplevd mye og vært mye rundt i verden. føler meg klar for å "seddle". tror jeg hadde klart meg bra, men det er lett å si.
ViljaH Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes du skal være forsiktig med å "ofre alt for kjærligheten", pass på at det blir en bonus som er i tillegg til det du vil ha ut av livet, ikke en erstatning. Du må ha fokus på utdanning og jobb for deg selv. Og det kan nok være lurt å diskutere grundig rundt, og avtale, om dere skal få barn sammen, ettersom han allerede har 3. Om du er fast bestemt på å få egne barn etter hvert, så bør det være et soleklart kriterie for å inngå et forhold til mannen.