Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Heisann... Først vil eg si at eg er en gutt (23) og kanskje dette er postet feil. Men trenger synspunkter fra kvinner.. Har seg slik at min kjære blir utrolig sint av ingenting, bare vi snakker om ting og hun er uenig så kan eg plutslig få noe kastet på meg. Samme skjer av og til når vi har sex, plutslig sparker hun meg. Synest dette er vanskelig og hun hører ikke etter når eg sier eg ikke liker dette, og hvorfor hun skal gjøre det. Er egentlig det 3 siste mnd hun har vert verst. For 1mnd siden hadde hun spontanabort, var 5 uker på vei. Og ble enig vi sku prøve igjen, noe som vi har gjort, og hun er nå 3 dager over forventet mens. Tror kanskje hun er gravid igjen, skal ut kjøpe test senere. Men er usikker på hele forholdet nå, i ene øyeblikket snakker hun om å kjøpe hus, og ny bil, og andre dager sier hun at hun tror det er best vi slår opp. Eg er sikklig forvirret og fortvilt over henne, forstår ingenting lenger. Og igår (natt til mandag) slo hun meg igjen, denne gangen fordi eg ikke ville gå ut på tur meg hunden halv to om natta!! Eg hadde sovna på sofaen, og må stå opp kl.6 for å gå på jobb. Sa at eg ikke orket, at hun kunne siden hun hadde fri dagen etter. Da fikk eg slengt tilbake at nei, hun orket ikke det, hun hadde lagt i sofaen hele dagen i undertøy under en dyne fordi hun har så trøtt. Sa til henne at da var det jo en god mulighet for at hun kunne få seg til frisk luft med å gå tur med hunden hennes. Da klikket hun helt og slo meg med fjernkontrollen så eg fikk hull i hodebunnen....begynte å blø ganske mye og var rystet over at hun kunne gjøre noe sånt. Gikk inn på bade for å tørke vekk blode som rant. Hun kom etter og sa unskyld med bedde henne dra til helvete da. Hun virket ikke så hun brydde seg sånn, vart utrolig skuffet. Hvordan hun være sånn mot meg? Har aldri gjort henne noe, aldri lagt en vond finger på henne...vasker leilighet,jobber på si for at vi skal ha ekstra peng,lager middag osv, nesten bare eg som går tur meg hunden + + Hu skal bare kose meg den.. Kan det være hormoner som er ute å går om hun er gravid igjen? Om testen viser negativ tror eg at eg går fra henne... Men er bare det at eg elsker henne sånn, og hun sier hun elsker meg. Men hun er så ustabil, sier noe men mener noe annet virker det som. Og om hun er gravid igjen er eg redd hun skal begynne slå barnet også når den tid kommer.. Kall meg gjerne en tøffel men er bare sånn eg er. Ser lyst på alt og alltid godt humør, men ikke i det siste.. Vet eg fortjener noe bedre. Men vi har det bra sammen også..men all denne slåingen og dritt slengingen hun driver med gjør meg gal...forstår ikke hvorfor hun er blitt sånn!
Ole27 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hærrefred. Løp som F og se deg aldri tilbake! Du bør kanskje be henne ta dette raseriet sitt opp med fastlegen og kanskje få en henvisning til den lokale DPS'en. Du må iallefall I K K E finne på å bli i et forhold med henne, kryss A L T for at hun ikke er gravid.
LitaPia Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Tror faktisk at det er mange menn som opplever det samme som deg, men det er ikke ofte at noen står fram og faktisk forteller det. Du bør sette krav til denne dama, aller helst gå i fra henne. For ja, du fortjener faktisk MYE bedre!!
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Mei, hormoner gjør ikke noe slikt. For guds skyld håper jeg hun ikke er gravid. Stakkars barn! Hvis hun er gravid så anmeld volden hun utfører. Skal hun ha et barn så MÅ hun begynne i terapi straks! Videre så synes jeg virkelig du skal tenke på om du orker å leve med et slikt menneske? Prøv å se det utenfra: Hadde det ikke vært du, men hvilket som helst annet menneske som blir behandlet slik som du blir, hadde noen mennesker fortjent det? NEI. Og det gjør heller ikke du! Det å elske/være glad i noen hjelper ikke når de behandler deg som dritt. Selv om de innimellom kan ha noe kjempefine stunder sammen med deg.
Gjest Jente38 Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Hærrefred. Løp som F og se deg aldri tilbake! Du bør kanskje be henne ta dette raseriet sitt opp med fastlegen og kanskje få en henvisning til den lokale DPS'en. Du må iallefall I K K E finne på å bli i et forhold med henne, kryss A L T for at hun ikke er gravid. Enig i dette. Løp som faen.
ynskje Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Folk som slår syntes jeg er forkastelige, uansett om det er en mann eller kvinne. For din del, ts, håper jeg at dette er bare hormoner som gjør henne slik, for å fortsette et forhold med en som respekterer deg så lite syntes jeg ikke du engang burde vurdere! Har du prøvd å sette deg ned med henne og ta opp problemet hun har med slåingen? Hvis hun bare batageliserer dette ser jeg virkelig ikke noe grunn til at du burde bli hos henne.
teebie Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 At kvinner slår er mye vanligere enn folk flest tror, men det er så mye skam rundt dette at det sjelden kommer frem. Så du er ikke alene. Har du forsøk å ringe krisetelefonen for menn? De som svarer der jobber frivillig, men har god trening. Selvfølgelig har de også taushetsplikt. Tror kanskje det er mer hjelp i å snakke med dem, enn å få heller ensidige synspunkter på et slikt forum. De gir også gode råd med hensyn til hvordan du skal forholde deg videre, enten du forlater henne eller ikke. Lykke til
Jade Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Hun høres ikke klok ut. Håper du har vett til å ikke bli i et slikt forhold. Hva med å anmelde henne for vold, få dokumentert skadene, osv? Hvis det skulle vise seg at hun er gravid, bør du sørge for å få foreldreretten (og vise til anmeldelsen), og håpe at det fins rettferdighet her i verden
B.A. Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Ikke noe annet å si til deg enn at du burde komme deg vekk fra denne pesonen selv om hun er aldri så gravid. Du fortjener bedre enn dette og det kommer bare til å bli værre. Flytt ut og kom deg vekk en stund, så kan dere heller prates om en stund hvis du fremdeles vil det.
Gjest Trine22 Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 Nei dette her er heilt hol i hovudet! Det er tydeleg at ikkje alt er som det skal med ho. First thing's first: har dette blitt verre etter graviditet/abort? Meiner på ingen måte å forsvare dette, og eg trur ikkje det er hormonelt, MEN eitt eller anna inne i ho har kanskje gått i knas i løpet av den siste tida. Du må i allefall gjere ein ting klart: det er ikkje akseptabelt med vald! Sei det gjerne til ho slik at ho skjønar det; som eit barn som må ha det inn med teskei.
waco Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 Og dere som bare vil anmelde alle sakene til politiet. Hva hjelper det egentlig trådstarter at denne jenta får en bot på 5000 kroner som skal innbetales til statskassen og da har hun et argument for å virkelig ødelegge livet til trådstarter? Forresten er trådstarter forelsket i denne jenta, og man anmelder jo ikke folk man er glad i til fremmede...
Gjest mjdyj Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 det er definitivt ikke hormoner som gjør dette her. tenk deg hva du ville rådet andre kvinner i din situasjon til: du ville jo helt klart rådet dem til å gå i fra en voldelig mann? når det gjelder barn så må du virkelig ta et ansvar her: om dere får barn vil hun også være voldelig mot barna. og DET mener jeg er ditt ansvar også som vet at hun er voldelig. alle fortjener bedre enn dette. men om du velger å bli, så er det ditt valg for det selv. men om dere får barn oppi dette så er det ditt ansvar(og hennes) at dette barnet må vokse opp med en voldelig mor, og en apatisk far. vil du virkelig det, når du har valget til å forlate henne - og stifte familie med en kvinne som faktisk respekterer deg? du bør virkelig visualisere disse to scenarioene og faktisk handle utfra det du mener er best for deg og dine fremtidige barn.
Gjest Bond Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
DVSP Skrevet 24. februar 2009 #14 Skrevet 24. februar 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod Til jentas forsvar vil jeg si at det er mange nedlatende kommentarer her. Det første som slo meg er at hun kanskje lider av bipolar lidelse eller andre relaterte psykiske problemer, noe som kan være svært vanskelig å kontrollere på en rasjonell måte. Jeg vil anbefale deg å ta en alvorsprat med henne om å oppsøke psykologisk hjelp før dere eventuelt tenker på å få barn sammen. Uansett, livet er ikke enkelt, men åpenhet og omsorg kan mitigere bra
Loui Skrevet 24. februar 2009 #15 Skrevet 24. februar 2009 Så utrolig usaklige dere er folk! Hva er det med dere? Tenk hvis dette jenta har slitt utrolig mye pga spontanabort, og hun kan slite veldig psykisk. Til deg som gutt vil jeg si at du må prøve å få henne til å åpne seg og snakke ut. Det tror jeg vil løse masse. Bruk tid på hverandre og åpne dere opp.! Og til dere andre; dere burde tenke litt lengre enn øyvippa rekker..
Pest Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 Så utrolig usaklige dere er folk! Hva er det med dere? Tenk hvis dette jenta har slitt utrolig mye pga spontanabort, og hun kan slite veldig psykisk. Til deg som gutt vil jeg si at du må prøve å få henne til å åpne seg og snakke ut. Det tror jeg vil løse masse. Bruk tid på hverandre og åpne dere opp.! Og til dere andre; dere burde tenke litt lengre enn øyvippa rekker.. Åja, for om det var en mann som slo en kvinne hadde du sagt det samme? Stakkars mannen han slet sånn psykisk. Snakk sammen og la han åpne seg og snakke ut? Damen har et problem og hun burde verken være i et forhold og langt ifra få barn før hun kommer seg til behandling og lærer seg å mestre sinnet sitt.Om TS vil være med henne underveis, må han nesten vurdere selv. Det finnes ikke unnskyldning for å slå, verken for kvinner eller menn.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #17 Skrevet 24. februar 2009 Jeg er en kvinne som har hatt det noenlunde slik du beskriver din samboer. Men det er faktisk hjelp å få til dette. Terapitimer vil kunne få henne til å avlære med vold, samtidig som de virkelige årsakene får komme til overflaten. Det er ingen fagfolk som vil dømme henne, det skal hun være trygg på. Selv fortalte samboeren min om det til et familievernkontor under parterapi. Der fikk jeg et telefonnummer jeg kunne ringe. Om hun ikke viser deg tegn til anger kan det også være flere grunner til dette. For det første er det ikke sikkert at hun opplever volden som alvorlig. Hun kan være i en slags tåketilstand hvor hun har bitt det i seg og at dagene med vold er blitt normale. For det andre kan hun angre så intenst inne i seg at hun har nok med å tenke på seg selv i øyeblikket. Kanskje er hun rett og slett sint på seg selv og at hun må håndtere disse følelsene istedet for dine. Hver også klar over at agressjon er en adferd som hun har vendt seg til og som gir henne en slags tilfredstillelse i det det utføres. Veien er kort til å reagere på samme måte neste gang fordi hjernen husker. Men dette kan avlæres. Få henne til å søke hjelp til dette så kanskje du får piken du husker tilbake.
Ce'Nedra Skrevet 24. februar 2009 #18 Skrevet 24. februar 2009 Hvis hun er noe å samle på, skjønner hun selv at det hun gjør er galt. Sett krav til at hun må søke hjelp, men at du selvfølgelig støtter henne og kan følge henne dit. Hun kan ta det via fastlegen sin, legevakten i Oslo på kveldstid eller psykolog. Hvis hun ikke vil søke hjelp, ville jeg gått fra henne. Det er lite du kan gjøre om hun ikke innser at hun har et problem. Ellers: Reform - mannstelefonen har åpningstid hverdager mellom kl. 17.00 – 20.00 tel. 22340960. Hvis det er akutt, kan man også ringe Reform på dagtid tel. 22340950 Du kan lese mer her, de vet hvor du kan henvende deg videre. http://www.reform.no/index.cfm?kat_id=2&subkat_id=29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå