Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre uker siden fødte jeg vår datter, jeg fikk ingenting av mannen etter fødselen. SÅ var det morsdag for to uker siden, fikk ikke noe da heller. For en uke siden var det valentindagen, nada da heller.

Jeg ble ganske lei meg, hadde dere reagert på det? (Han visste at jeg ønsket meg en bukett)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke kvinner som forventer å få en gave etter de har fått barn, for de har da virkelig fått den beste gaven i verden, nemlig barnet.

Morsdags- og farsdagsgave er noe barna fikser til mor, og det blir helt feil om far skal bli pålagt å fikse dette for barnet. Du er da ikke hans mor

Er ikke alle som feirer valentinsdag, og da vil en ikke tenke på dette som en spesiell dag.

Og tydeligvis så bryr ikke han seg så mye om dette, og du bør kanskje gi han en klarere beskjed neste gang. Fortell han at du er lei deg og skuffet, for da kan det godt være han forstår til neste gang.

Skrevet

Du må selvsagt straffe ham og være sur og tverr resten av året, hvis ikke så lærer han jo ingen verdens ting!

Skrevet

Jeg synes du overreagerer.

Ga du ham en gave da barnet ble født? Hvorfor skal foreldrene gi hverandre gaver når man har fått et barn sammen?

Er du moren til mannen din? Det håper jeg da ikke ;) Det er barna som gir gave til mor. Og ikke alle feirer morsdagen i det hele tatt. I min samboers familie er det en ikke-dag.

Valentinerdagen er det da bare fjortiser som feirer ;) Den eneste grunnen til at jeg visste at det var valentingerdag om hjørnet, var medias kjøpepress og styr. En importert dustedag, som jeg virkelig ikke ser poenget med. Og igjen: ga du noe til ham da?

Ingen av disse "anledningene" er anledninger jeg ser på det som naturlig at han gir deg gaver på. Og ER det nå virkelig noe å lage problemer over?

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Synes også dette var for mye å forlange.

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet
For tre uker siden fødte jeg vår datter, jeg fikk ingenting av mannen etter fødselen. SÅ var det morsdag for to uker siden, fikk ikke noe da heller. For en uke siden var det valentindagen, nada da heller.

Jeg ble ganske lei meg, hadde dere reagert på det? (Han visste at jeg ønsket meg en bukett)

Kanskje han ikke legger så mye i dette med gaver? Jeg har skjønt at dette er helt vesentlig for noen, men selv ser jeg egentlig ikke poenget (utenom jul og bursdag da).

Dette med å gi og få gaver når barnet blir født, har jeg kun hørt om gjennom kg. Kanskje han ikke har fått dette med seg? Valentines day, synes jeg blir for kommersiell. Morsdag vil jeg gjerne ha en oppmerksomhet (når jeg blir mor), men da kommer jeg til å mase masse på forhånd sånn at han vet hva han skal gjøre.

Du må bare hinte masse på forhånd om hva du har lyst på og når. Du kan si feks "gleder meg til Valentines, for da får jeg en kjempeboks med sjololade av deg" Han vil jo gjerne vise at han er glad i deg, men vet kanskje ikke helt hvordan :jepp:

Skrevet

nei, man overreagerer ikke fordi om man blir litt skuffet. Du bryr deg om sånne dager og da er det bare normalt å bli skuffet, akkurat som man kan bli skuffet over andre ting.

Dere andre som sier noe annet bør kanskje tenke litt over hva som skuffer dere før dere uttaler dere, at man har et annet syn på hva som betyr noe er en annen sak.

men dessverre har du nok funnet en mann som ikke bryr seg om disse dagene, så da kan du vel heller ikke forvente noe.. Kan ikke du gjøre det litt ekstra koselig for han på farsdagen da?? Kanskje han gjør noe uttav det neste år dersom det viser seg at han setter pris på det? :)

Skrevet

Det er lov å være litt skuffet. Men jeg tror ikke at han lot være å gi deg blomster el.l. på disse dagene for å være ekkel med deg. Det handler gjerne mer om at han ikke skjønner hvor viktig en bukett er for deg på disse dagene. Kanskje han hadde tenkt å gjøre det (fordi du hadde lyst på det), men at han rett og slett glemte det bort, fordi han ikke er vant til at det gis blomster i disse sammenhengene. Han er nok kjempeglad i deg. Han setter nok kjempepris på deg, og "jobben" du har gjort som gravid og mamma. Mye mer enn noen buketter kan symbolisere! Ikke la noen uteblivende buketter sette tvil på dette!

Jeg må bare innrømme at jeg ikke visste at det var vanlig at mannen gav damen blomster når hun fødte, før jeg leste det her på KG. Selv om jeg fikk det første gang jeg fødte. Blomster har jeg aldri fått hverken på valentinsdag eller morsdag. Han har heller ikke fått det, selv om han er verdt en million vakre blomster :)

Skrevet

Kanskje han har litt mye å tenke på nå med nytt barn i huset? Ganske stor omveltning med en liten tass som tar mye oppmerksomhet i fra både mor og far.

Jeg husker aldri på hverken mor eller fars dager. Valentine day glemte jeg også helt. Han har også glemt hele styret i år, men tenker vi tar det igjen når vi føler for det.

Skjønner jo at du blir skuffet siden du ville ha satt pris på dette, men jeg tror ikke du skal legge så stor vekt på dette. Du vet, menn kan ikke tenke på to ting av gangen ;)

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet. Du kunne jo godt fått noe ihvertfall EN av disse dagene. Jeg lurer på om det er typisk norsk. Det er ihvertfall typisk norsk å ikke være gentleman! :) Sukk, skulle ønske norske menn kunne lære seg litt etikette og oppvartningskunst...

Gjest ¤bella¤
Skrevet (endret)

Jeg forventer ingen ting etter fødsel, så det blir jeg ikke sur for.

Ikke feirer vi valentinsdag, så det ble det heller ingen ting.

Ved morsdag og farsdag har vi pleid å gi mamma/pappa frokost på sengen og et kort eller noe, men det er jo noe vi bara har gjort når vi har ble litt større. Det er jo ikke noe pappan skal gjøre ;)

Har dere pleid å feire valentines og morsdag før da?

Gav du han noe på valentinesdagen?

Kanskje du skal snakke med mannen din og si hva du forventer, eller ønsker? Han kan jo ikke lese tankene dine.

Endret av ¤bella¤
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt det opp når det nærmer seg morsdag og valentinsdag neste år jeg. At du syns sånne dager er viktige og ønsker at dere skal markere dem. For jeg regner ikke med at ettåringen dere har neste år løper ut og kjøper blomster til mamma alene heller ;)

Skjønner godt at du ble skuffet hvis det var viktig for deg og du føler at mannen ikke har fått med seg det. Men noen menn er rett og slett skikkelig trege på å oppfatte sånt. Kanskje han, sånn som min, trenger mer enn tydelige hint for å skjønner hva du mener?

Gjest Kråkaa
Skrevet

Tjaaa,finnes alltids værre ting.

Det jeg forundrer meg over er at du er skuffa over at DU ikke fikk gave etter fødselen og at DU ikke fikk noe på valentines dagen. Hadde du derimot gitt noe til han disse dagene så hadde jeg skjønt at du hadde følt deg litt "glemt"

Skrevet

Gave etter fødselen og til Valentines day hadde jeg ikke forventet, men jeg synes det hadde vært koselig med en liten oppmerksomhet på den første morsdagen! Ikke mye, men kanskje en god klem og et kort med et fotavtrykk av den lille, eller noe slikt.

Skrevet
Skjønner godt at du er skuffet. Du kunne jo godt fått noe ihvertfall EN av disse dagene. Jeg lurer på om det er typisk norsk. Det er ihvertfall typisk norsk å ikke være gentleman! :) Sukk, skulle ønske norske menn kunne lære seg litt etikette og oppvartningskunst...

Jeg anser det som viktigere hva han gjør i hverdagen, for det er da flest av de dagene. At min mann tørker støv, støvsuger, tar ut av oppvaskemaskinen, vasker badet, vasker gulvene, vasker klær, legger de sammen og gjør alt dette for at jeg skal få slappe av litt. Det kaller jeg å være gentleman, for det kreves mye mer arbeid i det enn å kjøpe en blomsterkvast. Men så ser vi kanskje forskellig på det som kalles romantikk, for som sagt setter ejg mye større pris på det min mann gjør. Og jeg ville ikke hatt en mann som husket slike dager som er nevnt her inne, men som ikke kan glede en i hverdagen.

Skrevet
Jeg anser det som viktigere hva han gjør i hverdagen, for det er da flest av de dagene. At min mann tørker støv, støvsuger, tar ut av oppvaskemaskinen, vasker badet, vasker gulvene, vasker klær, legger de sammen og gjør alt dette for at jeg skal få slappe av litt. Det kaller jeg å være gentleman, for det kreves mye mer arbeid i det enn å kjøpe en blomsterkvast. Men så ser vi kanskje forskellig på det som kalles romantikk, for som sagt setter ejg mye større pris på det min mann gjør. Og jeg ville ikke hatt en mann som husket slike dager som er nevnt her inne, men som ikke kan glede en i hverdagen.

Det går da an å få begge deler.

Skrevet

I min vennegjeng har jeg hatt inntrykk av at de fleste pappaene har gitt gave til sin kjære i forbindelse med fødselen av barna sine. Det har vært alt fra en blomsterkvast til dyre smykker. Vet også at mange får en ekstra sten i allianseringen sin, f.eks. Så jeg hadde nok blitt litt skuffet om det ikke kom så mye som et kort fra den kanten, gitt. Er forsåvidt enig i at barnet er gave mer enn god nok, men synes likevel det "passer seg" (om dere forstår meg riktig) at mannen viser en ekstra takknemlighet overfor kvinnen som tross alt bærer den tyngste byrden og har flest fysiske og kanskje også psykiske plager i forbindelse med graviditet, fødsel og barselstid.

Så ja, mamma1, jeg skjønner at du ble litt skuffet, jeg... Men noen menn trenger kanskje litt mer oppmuntring til å være romantiske enn andre ;) Min var håpløs for 14 år siden da vi ble sammen, men etter utallige hintinger er han faktisk ganske flink... (Men valentines day "tror" han ikke på, da...)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble skuffet. 3 forskjellige anledninger så tett! Man håper jo å få en liten ting, men som mange sier, mange menn er dårlige på dette.

Jeg tror du må fortelle han om din skuffelse slik at han skjønner at det sårer.

Jeg som deg har nevnt dette til min samboer og nå til valentine fikk jeg en flaske vin, pluss at han sa han hadde lett flere plasser etter sjokoladehjerter. Det er jo en god følelse å få en liten ting av sin samboer og at han viser at han setter pris på deg.

Klart du føler du har gjort en kjempeprestasjon i å gi han et barn. Hvor mye koster det av tid, penger og energi å kjøpe en liten ting til sin kjære?

Jeg syns rett og slett det er sløvt!

De som sier at de forventer ingenting hadde sikkert satt veldig pris på å få noe, men de har blitt vant til at slik er det bare! Tror nok flere føler en liten skuffelse selv om de ikke vil innrømme det her.

:roser: for fødselen :)

:blomst: for valentine :)

:vin: for morsdagen :)

Gjest ¤bella¤
Skrevet
De som sier at de forventer ingenting hadde sikkert satt veldig pris på å få noe, men de har blitt vant til at slik er det bare! Tror nok flere føler en liten skuffelse selv om de ikke vil innrømme det her.

Vi er vandt med å gi hverandre slike oppmerksomheter i hverdagen, og pleier derfor ikke å feire slike komersielle dager...

Så jeg blir ikke skuffet nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...