Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 For ca. 1,5 år siden vokset jeg leggene 4-5 ganger på rad, før jeg så at jeg begynte å få inngrodde hår av det og sluttet. Hadde INGEN ingrodde hår før jeg begynte å vokse, og nå over 1 år senere har det ennå ikke gått over. Det har bare blitt verre! Har ikke vokset siden da, har til og med prøvd å barbere leggene sjeldnere, bruker peeling 2-3 ganger i uka, bruker Veet sin Anti-ingrown Hair Cream, men ingen ting virker! Har til enhvert tid 10-20 røde prikker på hver legg, og hvis jeg pirker litt på dem kan jeg klemme ut håret, som en kvise. Det er skikkelig stygt og ekkelt, og jeg som hadde så fin hud på leggene! Folk har til og med kommentert det, og da må jeg bare si at det er eksem eller insektstikk Noen råd?
Gjest Christabelle Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Jeg ville ha tatt turen til hudlege.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Dere som kan dette..... Min datter på 15 vil gjerne vokse leggene, men etter å ha lest hva trådstarter skriver så er jeg ikke sikker på om det er så lurt? Bør jeg fraråde henne dette? Hun barberer leggene nå, men hun vil gjerne prøve voks...synes vel det virker litt "kult" og "damete" :-) Hun er i den fasen der ting skal prøves og utforskes....
Gjest Christabelle Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Dere som kan dette..... Min datter på 15 vil gjerne vokse leggene, men etter å ha lest hva trådstarter skriver så er jeg ikke sikker på om det er så lurt? Bør jeg fraråde henne dette? Hun barberer leggene nå, men hun vil gjerne prøve voks...synes vel det virker litt "kult" og "damete" :-) Hun er i den fasen der ting skal prøves og utforskes.... Kjøp voks som er ferdig på strips. Den er kald, og hun risikerer ikke å få brannskader. Veldig viktig å ikke vokse samme område to ganger. Jeg synes ikke du skal fraråde det, da det er mer effektivt enn barbering. Hårene er borte i en til to uker (dette kommer selvsagt an på). La henne prøve, du. Jeg har vokset leggene siden jeg var 17/18, og har aldri fått et inngrodd hår. Jeg vokser kanskje en gang hver 3. uke, og man må tåle å være litt hårete i "mellom-fasen", da hårene må ha litt lengde når du skal vokse på nytt igjen. Hvis hun absolutt vil prøve varm voks, så er det lurt å gå til innkjøp av en voks-varmer. Den holder temperaturen på voksen stabil, og voksen blir ikke for varm, slik den kan bli i mikro eller vannbad. En annen viktig ting er å rense området hun skal vokse først, med sprit eller pyrisept eller noe, også smøre inn talkum. Det er fordi voksen ikke skal feste seg på huden, men bare hårene. Det er dessuten stor forskjell på hvor vondt det gjør =) Det er også viktig å desinfisere både før og etter for å unngå infeksjoner. Vet du, ved nærmere ettertanke, så ville jeg ha sendt henne til hudpleier og få hudpleieren til å forklare alt. Voks er ikke leketøy, man må vite hva en holder på med.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Jeg ville ha tatt turen til hudlege. Har tenkt på det, men det jo så dyrt, dessuten kommer det jo bare flere og flere inngrodde hår selv om jeg får fjernet de som er der... Med mindre det finnes noen slags "super-behandlig" som tar knekken på dette problemet en gang for alle?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Dere som kan dette..... Min datter på 15 vil gjerne vokse leggene, men etter å ha lest hva trådstarter skriver så er jeg ikke sikker på om det er så lurt? Bør jeg fraråde henne dette? Hun barberer leggene nå, men hun vil gjerne prøve voks...synes vel det virker litt "kult" og "damete" :-) Hun er i den fasen der ting skal prøves og utforskes.... Jeg tror ikke det er vanlig å få så masse problemer etter voksing som jeg har gjort, bare for å få det sagt (men litt inngrodde hår er vanlig). Uansett, hadde jeg visst at dette kunne skje ville jeg aldri begynt å vokse meg, så det kan være lurt å gi henne en liten advarsel! Jeg har også ganske tykke hår på leggene, det var hovedgrunnen til at jeg begynte med voks, jeg vet ikke om det har noe å si...
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har det akkurat som deg, bortsett fra at det ikke kommer av voksing. Jeg får inngrodde hår også når jeg barberer meg, dessverre, og det er veldig stygt. Hårveksten min er veldig grov og kraftig, så teorien min er at hårene mine borer seg akkurat dit de vil, og at det ikke er så mye jeg kan gjøre med det. :/
Gjest Mea Culpa Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jeg har slitt med det samme problemet i litt over ett aar pga. epilering, men det har bedret seg veldig. Jeg epilerer ikke lenger og bruker skrubbehansker nesten hver gang jeg dusjer og en god bodylotion etterpaa. Og innimellom ser jeg over leggene og klemmer ut inngrodde haar foer jeg faar saanne "kviser". Taalmodighet og peeling er stikkordene tror jeg! Endret 23. februar 2009 av Mea Culpa
Sukkerbunn Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Dere som kan dette..... Min datter på 15 vil gjerne vokse leggene, men etter å ha lest hva trådstarter skriver så er jeg ikke sikker på om det er så lurt? Bør jeg fraråde henne dette? Hun barberer leggene nå, men hun vil gjerne prøve voks...synes vel det virker litt "kult" og "damete" :-) Hun er i den fasen der ting skal prøves og utforskes.... Hei Jeg har vokset fast i flere år. Har forsøkt dette hjemme også, med varm voks. Etter å ha sett hudpleieren min gjøre dette på meg mange ganger, tenkte jeg at; dette kan jeg jo gjøre selv! Så jeg kjøpte inn varmvoks og div. tilbehør. Men det ble masse klin og søl. Voksen skal dras av i den og den retningen ut i fra hvordan hårene vokser, ikke like enkelt å utføre dette alene hvis du vil ha et 110 % flott og bra resultat. Jeg går nå kun til hudpleieren min, og unner meg dette hver mnd. Siden det er første gangen hennes så anbefaler jeg deg å sende henne til en salong der de gjør dette. Ellers kan hun bli skremt fra det ved å prøve dette hjemme Lykke til!!
Gjest Charming Skrevet 26. februar 2009 #10 Skrevet 26. februar 2009 For ca. 1,5 år siden vokset jeg leggene 4-5 ganger på rad, før jeg så at jeg begynte å få inngrodde hår av det og sluttet. Ikke for å kuppe tråden - men kan noen her inne fortelle meg en gang for alle hva inngrodde hår er? Det har jeg nemlig aldri forstått. :O
Strix Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 Ikke for å kuppe tråden - men kan noen her inne fortelle meg en gang for alle hva inngrodde hår er? Det har jeg nemlig aldri forstått. :O Tja, jeg er fristet til å si at du skal bare være glad du ikke vet hva det er Ikke fant jeg noen gode bilder heller i forbifarten. For min del så skjer det heldigvis aldri etter at jeg sluttet å epilere. Men det som skjedde før var at da hårene var på vei ut, så oppdaget jeg plutselig noen røde/ømme prikker noen plasser på leggene. Dette fordi hårene ikke kommer gjennom huden/vokser feil vei el.l og da lager små, betente områder. Jeg kunne presse på mine(omtrent som en gjør med kviser, usj) og få åpnet dem..
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #12 Skrevet 26. februar 2009 Ikke for å kuppe tråden - men kan noen her inne fortelle meg en gang for alle hva inngrodde hår er? Det har jeg nemlig aldri forstått. :O Det er når håret snur og vokser innover i hårsekken igjen og danner en liten rød kviselignende klump, eller bortover sånn at man ser håret ligge under huden. Hvis du søker på "ingrown hair" finner du sikkert bedre beskrivelse.
Gjest Charming Skrevet 26. februar 2009 #13 Skrevet 26. februar 2009 Okej, takk for svar. Skal google det nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå