MeLi Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Poden på 2 år vil ikke vaske håret... I begynnelsen gikk det greit, da la han hodet bakover så skylte jeg med dusjen. Nå er det IKKE greit lenger, han blir omtrent hysterisk når jeg skyller håret hans. Hylskriker ... Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, håret må jo vaskes, men har ikke lyst til å tvinge han hver gang. Er det noen som har gode råd til oss?
jolie Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Sett et klistremerke oppe på dusjveggen - så høyt oppe at han må legge hodet bakover for å se på det. Be ham se på det mens du skyller håret hans. Funker her i gården
Gjest Miley Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Jeg var så slem at jeg bare spylte jeg. Hylingen gikk fort over og barnet fant ut at å samarbeide var mye bedre.
ViljaH Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Prøv å bruke en kopp til å ta vann i, hold den med en hånd og tøm vannet over barnets hode, vannet er raskt etterfulgt av den andre hånden som dras over ansikt og øyne for å få vannet ut av øynene. Det er vondt å få ferskvann/såpevann inn i øynene for alle, og små barn får ikke til å tørke bort vannet fra øynene selv særlig bra. Det er mitt knep, og barn skriker aldri når jeg bader dem
Mo9qa Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Kanskje det hjelper om han får en klut som han kan holde foran øynene...? Da føles det ikke som om vannet renner rett i øynene i hvert fall... Ellers så er det jo viktig å holde hånden som "stopper" foran ved pannen da, så så lite som mulig renner ned i øynene... (Samme på sidene, så en slipper masse vann i ørene - er ekkelt det også!) Men hår må jo vaskes, så det er vel ikke noe annet å gjøre enn å skylle selv om han hyler - det blir lettere når de blir større heldigvis
Ullsokken Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Klut forran øynene fungerer fint når de er små, for det er ikke så lett holde hodet langt nok bak. Guttungen hadde noen runder hvor han protesterte selv med klut, men da spylte jeg bare så godt jeg kunne mens han hylte. Shampoen måtte jo ut, samme hvor sint han var akkurat da.
Pinkie Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Klut funker som regel veldig fint. Jeg var barnevakt en hel sommer for ei tulle på 1,5 år. Jeg spylte bare over hodet hennes med hånddusjen og gjorde det til noe gøy og da var det helt greit og hun lo høyt. Da moren hennes skulle vaske håret hennes hylskrek hun. Snakk om å gjøre forskjell på folk.:D
Gjest guest for now Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Nå går det også an å kjøpe "caps" som de kan ha på seg i dusjen for å hindre vann i å renne ned i øynene når man skyller håret.
MeLi Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2009 Nå går det også an å kjøpe "caps" som de kan ha på seg i dusjen for å hindre vann i å renne ned i øynene når man skyller håret. Hvor får man kjøpt det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå