Gå til innhold

Den norske operaen

Anbefalte innlegg

Gjest MissBella
Skrevet

Noen som har vært og sett en forestilling i det nye operahuset i Oslo? Hvis ja, var det bra? Hva så du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så langt har jeg sett seks forestillinger på hovedscenen og én på scene 2. De har variert fra sånn passe (Flaggermusen) til fantastisk (Don Carlo) til skjellsettende (4 x Lightfoot og Léon).

Skrevet

Jeg så Porgy and Bess. Deler av forestillingen var veldig bra, mens deler var litt langtekkelig. Har planer om å se Jorden rundt på 80 dager når den kommer. Den skulle jo egentlig vært åpningsforestilling.

Skrevet

Jeg har vært og sett Flaggermusen, en operette. Den var morsom og underholdende, men ganske "enkel" - på godt og vondt. Var absolutt verdt å se den, men handlingen er jo ikke akkurat en som går innunder huden på deg. Er jo bare en underholdende komedie, rett og slett. Men sangerne og danserne var flinke, og orkesteret også!! :)

Hovedsalen er forresten utrolig flott!

Har dødslyst til å se Carmen, men er bare ståplasser igjen :( :(

Skrevet

Har vært på én forestilling, i sal 2. Et moderne sted (dans). Likte det veldig godt, særlig andre akt. Operaen er kjempefin, men jeg syntes kanskje foajéen var litt kaotisk, for åpen med folk i alle retninger (det var forestillinger i flere saler samtidig, så mye folk i pausene) og servering flere steder. Men det er antagelig personlige preferanser. Uansett fint med god plass i dette området.

Gjest MissBella
Skrevet

Da har jeg også vært på forestilling der. Så på Romeo & Julie, ballett. Kjempefin forestilling! Kan anbefales!

• 1 måned senere...
Skrevet

Noen som skal på operafesten idag?

Skrevet

Jeg og noen til hadde piknik på operataket i dag, og vi storkoste oss med Carmen, på tross av at vi fikk rimelig kalde tær etter hvert. Heldigvis hadde vi sitteunderlag, pledd å tulle oss inn i og rikelig med varm te. (Jeg skal se forestillingen "på ordentlig" i begynnelsen av mai, men ville likevel ha med meg denne folkefesten. :))

Skrevet

Jeg var også der. Fikk ikke med meg begynnelsen men.. Masse folk der. Jeg synes det var artig å få med seg, både pga stykke og stemningen. Enig i at det ble litt kaldt etter hvert, men jeg synes det var bra!

Skrevet

Skulle ønske jeg var der, det så kjempehyggelig ut på TV!

Skrevet
Skulle ønske jeg var der, det så kjempehyggelig ut på TV!

De lovte at de skal gjøre det flere ganger! :) (Jeg krysser fingrene for Svanesjøen på storskjerm, selv om jeg også skal på en ordinær forestilling.)

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Overvar også Carmen på taket. Genialt tiltak!! Og fantastisk forestilling, ufattelig velprodusert og velsunget.

Gjest MissBella
Skrevet

Nå er spilleplanen for sesong 2009/10 lagt ut!

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_amanda_*
Skrevet

Bare lurer på om noen vet om ett sted på nettet en kan se Carmen-forestillingen? :)

har oppgave om den, så kunne tenkt meg å sett den..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...