Gjest MissBella Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Noen som har vært og sett en forestilling i det nye operahuset i Oslo? Hvis ja, var det bra? Hva så du?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Så langt har jeg sett seks forestillinger på hovedscenen og én på scene 2. De har variert fra sånn passe (Flaggermusen) til fantastisk (Don Carlo) til skjellsettende (4 x Lightfoot og Léon).
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Jeg så Porgy and Bess. Deler av forestillingen var veldig bra, mens deler var litt langtekkelig. Har planer om å se Jorden rundt på 80 dager når den kommer. Den skulle jo egentlig vært åpningsforestilling.
Vulpes Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Jeg har vært og sett Flaggermusen, en operette. Den var morsom og underholdende, men ganske "enkel" - på godt og vondt. Var absolutt verdt å se den, men handlingen er jo ikke akkurat en som går innunder huden på deg. Er jo bare en underholdende komedie, rett og slett. Men sangerne og danserne var flinke, og orkesteret også!! Hovedsalen er forresten utrolig flott! Har dødslyst til å se Carmen, men er bare ståplasser igjen :(
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Har vært på én forestilling, i sal 2. Et moderne sted (dans). Likte det veldig godt, særlig andre akt. Operaen er kjempefin, men jeg syntes kanskje foajéen var litt kaotisk, for åpen med folk i alle retninger (det var forestillinger i flere saler samtidig, så mye folk i pausene) og servering flere steder. Men det er antagelig personlige preferanser. Uansett fint med god plass i dette området.
Gjest MissBella Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Da har jeg også vært på forestilling der. Så på Romeo & Julie, ballett. Kjempefin forestilling! Kan anbefales!
Gjest Gjest_Filippa_* Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 Jeg er i Operaen en gang i måneden, men skal ikke dit i dag. Skal en tur på hytten vår i dag, men i neste uke blir en tur i Operaen igjen. Elsker beliggenheten og arkitekturen - og innholdet i det behagelige bygget! http://freshmess.wordpress.com/2008/04/12/...ra-house-opens/
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 Jeg og noen til hadde piknik på operataket i dag, og vi storkoste oss med Carmen, på tross av at vi fikk rimelig kalde tær etter hvert. Heldigvis hadde vi sitteunderlag, pledd å tulle oss inn i og rikelig med varm te. (Jeg skal se forestillingen "på ordentlig" i begynnelsen av mai, men ville likevel ha med meg denne folkefesten. )
MissStiles Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 Jeg var også der. Fikk ikke med meg begynnelsen men.. Masse folk der. Jeg synes det var artig å få med seg, både pga stykke og stemningen. Enig i at det ble litt kaldt etter hvert, men jeg synes det var bra!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #12 Skrevet 19. april 2009 Skulle ønske jeg var der, det så kjempehyggelig ut på TV!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #13 Skrevet 19. april 2009 Skulle ønske jeg var der, det så kjempehyggelig ut på TV! De lovte at de skal gjøre det flere ganger! (Jeg krysser fingrene for Svanesjøen på storskjerm, selv om jeg også skal på en ordinær forestilling.)
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 20. april 2009 #14 Skrevet 20. april 2009 Overvar også Carmen på taket. Genialt tiltak!! Og fantastisk forestilling, ufattelig velprodusert og velsunget.
Gjest MissBella Skrevet 22. april 2009 #15 Skrevet 22. april 2009 Nå er spilleplanen for sesong 2009/10 lagt ut!
Gjest Gjest_amanda_* Skrevet 14. september 2009 #16 Skrevet 14. september 2009 Bare lurer på om noen vet om ett sted på nettet en kan se Carmen-forestillingen? har oppgave om den, så kunne tenkt meg å sett den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå