Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 23. februar 2009 #1 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei. Jeg har erstattet to av mine måltider med Nutrilett Bar. Altså, frokost og lunsj, med et eple til mellommåltid før jeg spiser vanlig middag, og et eple til kveldsmat, eller et knekkebrød. Hvor lenge vil det gå før jeg går ned noe? Er det slik at den "første perioden" så vil jeg ikke gå ned så altfor mye ( ikke noe i det hele tatt ) fordi kroppen prøver "å lagre" det som er i kroppen fordi den er sulten? Eller hvordan fungerer dette? har holdt på en 1 1/2 uke men har ikke merket så stor forskjell på vekten ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mousepad Skrevet 23. februar 2009 #2 Del Skrevet 23. februar 2009 Tror det er det totale kcal inntaket som teller , ikke om du har spist x antall måltid bestående av Nutrilett barer ... Så , du må altså regne ut hvor mange kcal du inntar per dag inkl Nutrilett barene dine , så må du beregne hva ditt kcal forbruk er , og hvis du har et underskudd på kcal vil du gå ned , har du et overskudd går du opp og er du i balanse , står vekta stille .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 24. februar 2009 #3 Del Skrevet 24. februar 2009 Tror det er det totale kcal inntaket som teller , ikke om du har spist x antall måltid bestående av Nutrilett barer ... Så , du må altså regne ut hvor mange kcal du inntar per dag inkl Nutrilett barene dine , så må du beregne hva ditt kcal forbruk er , og hvis du har et underskudd på kcal vil du gå ned , har du et overskudd går du opp og er du i balanse , står vekta stille .. Hvor kan jeg regne ut hvor mye de ulike matvarene jeg spiser har av kalorier? og hvor mye jeg forbrenner i løpet av en dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #4 Del Skrevet 24. februar 2009 Her er en tabell over kalorier i diverse matvarer. Du må veie hvor mye du har av hver matvare. De fleste matvarer med unntak av frukt og grønt har kalorier skrevet på pakken. En gjenomsnittlig kvinne vil bruke ca 2000 kcal dagen. Du bør ikke få i deg mindre enn 1500 kcal. Da kan du ødelegge forbrenningen din. Å veie all mat blir slitsomt. Ta det litt ca og sådär. En brødskive = ca 100 kcal, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. februar 2009 #5 Del Skrevet 24. februar 2009 Du må prøve å finne ut hvor mye du forbrenner i løpet av et døgn også. Sitter du stort sett stille, forbrenner du så lite at det blir vanskelig å komme i underskudd på kalorier uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 24. februar 2009 #6 Del Skrevet 24. februar 2009 Hvor mange tråder med samme emne skal vi ha her egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #7 Del Skrevet 24. februar 2009 jeg spiser nutrilettbarer som godteri jeg .. + masse anna junk :happy: men altså, nutrillettbarer er mellon 209 og 230 kalorier (eller noe sånt) og tenk på alt det andre du kan spise istedet uansett hva du gjør, ikke gå sulten.. det er ikke verdt det. og ikke bli for opphengt i kalorier og sånt. jeg har selv hatt anoreksi og jeg har begynt å akseptere at jeg alltid kommer til å ha et litt "unormalt" forhold til mat. jeg kunne likevell ønske at jeg aldri hadde begynt med kaloritullet, for livet var 12342354325 ganger bedre. fokuser på hva som er sunt og ikke istedet. & vær tolmodig, det tar tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå